بسیاری از دکتر ها ، متخصصان پزشکی ، کلینیک ها و بیمارستان های دارای وب سایت های اینترنتی تمایل دارند تا در رتبه های اول گوگل دیده شوند. در این مطلب به این موضوع میپردازیم چگونه انجام سئو به بهبود کسب و کار آنها و جذب بیماران بیشتر می انجامد.
پزشکان و مراکز پزشکی معمولاً برای جذب بیماران در محدوده شهر ها و گاهی در سراسر کشور با یکدیگر رقابت می کنند.
شما به عنوان یک دکتر که صاحب یک سایت پزشکی هستید باید اطمینان حاصل نمایید، هنگامی که بیماران به دنبال پزشکانی در زمینه تخصص شما می گردند ، نام و کلینیک شما باید در صفحه اول جستجوی گوگل ظاهر شود.
در این صورت ، مطمئناً افراد بیشتری را که علاقه مند به خدمات شما هستند ، جذب سایت و در نهایت مطب یا کلینیک خود خواهید نمود.
انجام سئو سایت پزشکی بصورت موثر و بازاریابی دیجیتال ، ابزاری مهم برای اطمینان از رشد و توسعه عملکرد پزشکی شما میباشد.
فهرست
چرا سئو سایت پزشکی مهم است ؟
سئو یا SEO مجموعه ای از ابزارها و تکنیک ها برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل می باشد.
این ابزارها به شما ( به عنوان یک پزشک ) و یا به کلینیک شما کمک می کند تا برای بیماران مرتبط با تخصص شما در ابتدای نتایج جستجو ظاهر شوید تا احتمال انتخاب بیمار برای مراجعه به مطب شما نسبت به سایر رقبا افزایش یابد.
ابزار های سئو در وب سایت های بسیاری از صنایع و کسب و کار های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند و برای متخصصان پزشکی که به دنبال جذب بیماران جدید هستند نیز به خوبی کار می کند.
برخی آمار درباره سئو سایت های پزشکی و بیمارستان ها
آمار زیر در ارتباط با میزان جستجو های مرتبط با پزشکی توسط گوگل منتشر گردیده است.
5٪ از کل جستجوهای گوگل مربوط به سلامتی و پزشکی است. مردم در سراسر جهان است برای پیداکردن پاسخ مشکلات پزشکی خود و یا پیدا کردن پزشکان از گوگل استفاده میکنند.
جستجو در گوگل 3 برابر بیشتر از سایر روش ها باعث ارجاع بیمار به مطب پزشکان میگردد.
جستجو کردن تا حد زیادی روش ترجیحی بیماران برای یافتن ارائه دهندگان خدمات پزشکی میباشد، که این موضوع اهمیت سئو برای دکتر ها و کلینک ها را مشخص مینماید
73% بیماران از موتورهای جستجو برای یافتن یک متخصص مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند.
84٪ بیماران در جستجو های گوگل و نقشه گوگل ، نظرات آنلاین سایر بیماران را برای ارزیابی اولیه و انتخاب پزشکان و مراکز پزشکی مورد لحاظ قرار میدهند.
بررسی درصد بیمارانی که قبل از گرفتن وقت از پزشکان به جستجو در گوگل میپردازند.
درصد افرادی که قبل از مراجعه به پزشک در گوگل جستجو می نمایند به تفکیک نیاز بیماران در زمینه های مختلف خدمات پزشکی.
چگونه با سئو سایت پزشکی شما در رتبه های اول گوگل قرار میگیرد؟
این موضوع که برخی سایت ها یا صفحات در بالای نتایج جستجوهای پزشکی در گوگل قرار میگیرد دلایلی دارد.
گوگل نتایج جستجو را بر اساس الگوریتم هایی نمایش میدهد که برای ارائه مرتبط ترین مطلب و پاسخ به سوالات جستجو طراحی شده است.
نتیجه تمرکز بر روی سئو و الگوریتم های گوگل رتبه بندی بهتر در گوگل است و این به معنای بیماران جدید برای مطب یا کلینیک شماست.
موتور جستجوی گوگل دقیق ترین موتور جستجو با بهترین الگوریتم ها برای نتایج جستجو است.
به صورت کلی و خلاصه موارد ذیل با الگوریتم های گوگل همخوانی دارد و برای سئو سایت شما بسیار مهم است.
سئوی محتوای سایت مهمترین بخش سئوی سایت میباشد.
محتوای شما باید برای بیماران و مخاطبان عام و به صورت ساده نوشته شود و مطالب با توضیحات و اصطلاحات تخصصی پیچیده برای بیماران چندان مناسب نیست.
مطالب سایت پزشکی شما باید کاملا سازگار با فاکتور های مهم سئو تهیه گردد و از درج محتوای کپی و تکراری اجتناب شود.
الگوریتم های گوگل بیشترین بها را به محتوای با کیفیت و غیر تکراری میدهند ، محتوای شما باید حداقل در 96٪ متن خود منحصر به فرد باشد.
محتوای درج شده باید برای خوانندگان مفید و با ارزش باشد و به مهمترین سوالات ذهن آنها پاسخ دهد.
طراحی سایت باید به گونه ای باشد که متن ها برای بازدیدکنندگان سایت کاملا خوانا و با سایز فونت مناسب باشد.
کلمات ، متن ، تصاویر ، فیلم ها و گرافیک ها با برچسب های مناسب برای موتورهای جستجو مشخص گردد و مفهوم مطالب و موضوعاتی را که می خواهید به خواننده انتقال دهید به گوگل نیز منتقل نماید.
برای خدماتی که توسط شما یا کلینیک شما ارائه میگردد صفحه ای با توضیحات جامع و مفصل ایجاد نمایید.
نکته مهم دیگر جهت سئو محتوای سایت پزشکی این است که درباره خدماتی که توسط شما یا کلینیک شما ارائه میگردد به صورت کامل و مفصل و به همراه تصاویر مختلف توضیح دهید.
بهتر است هر کدام از این خدمات را در یک صفحه جداگانه با عنوان های مناسب ، تصاویر با برچسب های مرتبط و محتوایی که کاملا در ارتباط با عنوان است، درج نمایید.
سئو محلی برای سایت های پزشکی
هنگامی که یک بیمار به دنبال پیدا کردن دکتر ، بیمارستان و یا خدمات پزشکی می باشد معمولا تخصص مرتبط یا اسم بیماری به همراه نام محله ، منطقه یا شهر خود را جستجو مینماید.
به عنوان مثال : دکتر زنان غرب تهران
در نتایج جستجوهای گوگل هنگام ذکر مکان معمولا نتایج مربوط به گوگل مپ با سه پیشنهاد در اولین رتبه ها مشاهده میگردد.
سپس سایر لینک سایت های مرتبط ، در قالب و شمایل معمول گوگل نمایش داده میشود.
گاهی اوقات در صورت استفاده از نام کلینیک ، بیمارستان و یا نام پزشک ، نتیجه گوگل مپ مرتبط با شما به صورت اختصاصی در سمت راست نتایج جستجو درج میگردد.
سئو محلی برای سایت های پزشکی بدین معناست که حداقل در 10 کلمه کلیدی پر کاربرد مرتبط با موقعیت مکانی مطب یا کلینیک خود در رتبه های نخست نمایش داده شده گوگل مپ و جستجوی عادی گوگل قرار گیرید.
در نهایت بهتر است چک لیست سئو برای سایت تهیه گردد و انجام کلیه کارها و مراحل برای بهبود سئو سایت پزشکی به دقت با آن تطبیق داده شود.
اگر پزشک هستید و تمایل به طراحی و یا سئو سایت خود دارید و یا نیاز به طراحی سایت و سئو برای کلینیک، مراکز درمانی یا بیمارستانی دارید ، در تهران وب سئو آماده ارائه این خدمات به شما هستیم.