سئو محلی

سئو محلی – راهنمای کامل برای دیده شدن در نتایج اول جستجوی محلی گوگل

سئو محلی فرآیند انجام بهینه سازی وب سایت برای بهتر و موثرتر دیده شدن در نتایج جستجوهای گوگل مرتبط با موقعیت محل کسب و کار شما میباشد.

شاید در اینترنت با مطالب دیگری درباره سئو محلی یا Local Seo برخورد کرده باشید که نکته هایی درباره این موضوع ذکر شده باشد ، اما در این مقاله سعی داریم پس از تعریف و آشنایی با کاربردهای آن ، از صفر تا صد انجام سئو محلی سایت را به صورت کاربردی به شما آموزش دهیم. حتی اگر وبسایت هم ندارید ، پیج اینستاگرام خود رامیتوانید با این راهنما بصورت محلی بهینه سازی نمایید.

موضوع مباحث سئو محلی :

فرض کنید یک مشتری در گوگل به دنبال یک فروشگاه در محل خود یا منطقه مدنظرش میگردد. اگر شما سایت فروشگاهی خود را برای محل مدنظر سئو نموده باشید ، میتوانید اولین نتیجه ای باشد که آنها می بینند.

این مورد برای سایر مشاغل مانند رستوران ها ، مغازه ها ، پزشکان ، وکلا ، املاک ، سالن ها ، ورزشگاه ها ، شرکت ها و سایر کسب و کارهایی که در محل خاصی مستقر هستند و محصولات یا خدماتی ارائه میدهند صدق میکند.

این موضوع برای سایت و کسب و کار شما واقعا مهم است، زیرا این روزها مشتری های بیشتری به دنبال کسب و کارهای آنلاین در اطراف خود هستند.

اگر وب سایت خود را برای سئو محلی بهینه نکرده اید ، مشتریان بالقوه زیادی را نسبت به سایر رقبا از دست خواهید داد.

در حقیقت ، 46٪ جستجوهای انجام شده توسط گوگل به صورت محلی انجام میگیرد و 78% از جستجوهای محلی از طریق تلفن همراه منجر به خرید می شود.

حال تصور کنید بدون انجام بهینه سازی محلی ، براحتی این مشتریان بالقوه را از دست می دهید؟

هرکسی که یک شغل محلی را اداره می کند باید به دنبال کشف بهتر تجارت خود در فضای آنلاین باشد.

در این مطلب ، نگاهی می اندازیم که چگونه می توان از Local SEO یا سئو محلی برای کشف کسب و کار خود استفاده کرد.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی راهی برای بازاریابی آنلاین تجارت محلی شماست و کسب و کار شما را در معرض دید مشتریانی قرار می دهد که به دنبال انواع محصولات یا خدمات شما در آن منطقه می باشند.

وقتی یک مشتری به جستوجی گوگل وارد می شود ، در واقع دو نوع جستجوی اصلی وجود دارد که می تواند انجام دهد: جستجوی اطلاعاتی و جستجوی محلی.

یک جستجوی محلی بیشتر از یک جستجوی اطلاعاتی دارای هدف تجاری است.

به عنوان مثال ، اگر جستجو کننده به دنبال یادگیری چگونگی انجام سئو سایت خود باشد ، ممکن است سوال زیر را بنویسد: “چگونه میتوان سئو سایت را انجام داد”.

این یک جستجوی اطلاعاتی است که هیچ هدف تجاری در پشت آن نیست.

در طرف مقابل ، بگذارید بگوییم همان شخص ساکن تهران است و می خواهد یک شرکت یا متخصص سئو برای سایت خود پیدا کند به همین ترتیب ، ممکن است این جمله را تایپ کنند: “انجام سئو سایت در تهران” یا ” بهترین سئو کار سایت در تهران “.

حتی ممکن است واژه تهران را هم جستجو نکند اما گوگل با تشخیص اینکه موقعیت محلی او تهران میباشد ، سایت تهران وب سئو را به او پیشنهاد نماید.

سئو محلی تهران وب سئو
سئو محلی – تهران وب سئو

این سوال با هدف تجاری پر شده است زیرا به وضوح می توانیم ببینیم که مشتری به دنبال انجام خدمات سئو در شهر تهران میباشد.

این واقعیت که هدف جستجوی اطلاعاتی و جستجوی محلی متفاوت است ، همان چیزی است که سئو محلی را برای کسب و کارها بسیار مهم تر می کند.

فاکتورهای مهم سئو محلی جهت بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل

عوامل رتبه بندی محلی نه تنها سیگنال های صحیحی را به گوگل ارسال می کنند تا رتبه سایت شما را در منطقه هدف بهتر کند ، بلکه اطلاعات کلیدی را درباره کسب و کار شما به مشتریان بالقوه ارائه می دهد و آنها را ترغیب به کلیک می کند.

این مطلب را بخوانید
چک لیست سئو ( بهینه سازی سایت برای موتور جستجو )

چند عامل اصلی رتبه بندی وجود دارد که همه مشاغل محلی باید آنها را در بهینه سازی محلی سایت خود بگنجانند.

اطلاعات مفید تجاری ، مانند ساعات کار
آدرس محل کسب و کار
اطلاعات تماس
انواع کالاها یا خدماتی که ارائه میگردد
عکس از محل کسب و کار و محصولات

نتیجه جستجوی محلی ممکن است به صورت عادی و در نتایج سرچ اورگانیک گوگل ظاهر گردد و یا در اثر انجام بخشی از بهینه سازی محلی که مربوط به نقشه گوگل میباشد به شکل زیر در جستجو ها ظاهر گردد.

نتایج سئو محلی در جستجوی گوگل

و یا ممکن است مشابه تصویر زیر در نتایج جستجوی گوگل در بخش Local List ظاهر گردد.

لیست جستجوی محلی گوگل

آمار و ارقام جستجوی محلی در گوگل

بیایید نگاهی گذرا به آمارهای مرتبط با جستجوی محلی در گوگل بیاندازیم که به شما نشان می دهد چرا سئو محلی بسیار مهم است :

46٪ جستجوها به صورت جستجوی محلی میباشد.

28٪ از جستجوهای مورد محلی منجر به خرید می شود.

88٪ از کاربرانی که با دستگاه تلفن همراه خود به دنبال مشاغل محلی می گردند ، طی 24 ساعت آینده با این تجارت تماس می گیرند.

92٪ از کاربرانی که از جستجوهای محلی استفاده می کنند ، فقط نتایج صفحه اول گوگل را بررسی میکنند.

97٪ از کاربران اینترنت هر از گاهی به جستجوی محلی میپردازند.

چه مشاغلی از سئو محلی سود می برد؟

همه مشاغلی که آنلاین هستند میتوانند از سئو محلی بهره مند می شوند. با این وجود ، در حالی که در واقع هیچ محدودیتی در سود آوری وجود ندارد ، در اینجا برخی از مواردی که بیشترین بهره را از Local Seo میبرند، ذکر میکنیم:

مشاغل کوچک ، مغازه ها و بوتیک ها

اگر شروع به بهینه سازی محلی این نوع از مشاغل کنید، می تواند تقریباً مشتریان بی حد و حصر بالقوه ای برای شما فراهم کند و از آنجا که سئو می تواند گزینه ای نسبتاً کم هزینه باشد ، سرمایه گذاری در آن برای مشاغل کوچک منطقی است.

با این روش مشتریان بالقوه اطراف خود را به سرعت جذب می نمایید و فروش خود را افزایش می دهید.

سئو محلی پزشکان ، دندانپزشکان ، متخصصان مراقبت های بهداشتی

مشاغلی مانند پزشکان و دندانپزشکان از سئو محلی سود زیادی می برند زیرا هر زمان که کسی احساس بیماری می کند یا دندان درد دارد ، یکی از اولین کارهایی که این روزها انجام می دهد ورود به گوگل است و نوشتن پرسشی مانند “دندانپزشک نزدیک …” را تایپ می کند.

همچنین اگر محل خود را دقیق تر بهینه سازی کنید، واقعاً کمک می کند. به جای اینکه فقط “دندانپزشکی تهران” را به محتوای خود اضافه کنید ، می توانید منطقه خاص را مانند “دندانپزشکی غرب تهران – شهرک اکباتان ” را عنوان بهینه سازی خود قرار دهید. البته که جدای از عنوان ، آدرس خود را باید بصورت دقیق و کامل اضافه نمایید.

بهینه سازی محلی سالن های آرایشی (مو و ناخن ) ، خدمات ماساژ

لزوم سئو محلی برای آرایشگاه ها کاملا بدیهی است. به خصوص وقتی زمان عروسی فرا می رسد ، مردم بیشتر و بیشتر از عبارات جستجو مانند “بهترین آرایشگر نزدیک … ” استفاده می کنند.

آنها همچنین به دنبال بررسی عکس های نمونه کارهای آرایشگران و دیدن فضای کلی آرایشگاه هستند. و هنگامی که آنها برای بررسی سالن های خوب در گوگل جستجو می کنند ، در حالت ایده آل می خواهید فروشگاه شما در نتایج جستجو ظاهر شود.

سئو محلی دفاتر حقوقی ، دفترخانه اسناد رسمی

به یاد بیاورید زمانی را که تلاش برای یافتن یک وکیل دشوار بود؟ دیگر اینطور نیست. سئو محلی به دلیل اینکه آنها را بر روی نقشه Google نمایش میدهد، پیداکردن دفاتر حقوقی را بسیار آسان نموده است.

همچنین افراد برخی از اوقات نیاز دارند تا در سریعترین زمان ، نزدیک ترین دفترخانه به خود را پیدا نمایند که البته امروزه بسیار ساده شده است ، اما اگر شما یک دفتردار هستید از این قابلیت سئو محلی جهت جذب مشتری نباید غافل شوید.

رستوران ها ، تعمیرگاه ها ، دفاتر املاک و سایر بنگاه ها

مواردی مانند رستوران ها نیز میتوانند با سئو محلی رستوران خود و گذاشتن عکس و فیلم از غذا ها ، منو ها و قیمت آنها میتوانند مشتریان را برای آمدن به رستوران خود ترغیب نمایند.

همچنین سایر مشاغل و بنگاه ها که دارای دفتر یا مرکزیت ثابتی هستند میتوانند از این نوع بهینه سازی بهره مند شوند.

نحوه انجام سئو محلی برای دیده شدن در نتایج اول جستجوی محلی گوگل

اکنون که می دانید چرا لازم است که بهینه سازی محلی را انجام دهید ، بیایید درباره نحوه انجام سئو محلی و راهکارهای مربوط به آن صحبت کنیم.

1. برای سئو محلی از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

برای کمک در جذب بازدید مناسب به سایت خود ، باید از کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان خود استفاده کنید.

این مطلب را بخوانید
راهنمای جامع سئو تگ عنوان هدینگ های H1 تا H6

بسیار محتمل است که شما قبلاً از کلمات کلیدی مانند “رستوران در شمال تهران” (یا چیزی مشابه با توجه به محل و موقعیت مکانی خود) استفاده کرده باشید ، اما انواع دیگری از کلمات کلیدی نیز وجود دارد. به عنوان مثال :

بهترین رستوران شمال تهران

رستوران شیک در شمال تهران

رستوران قیمت مناسب شمال تهران

رستوران خوب در شمال تهران

یکی از کلمات کلیدی محلی خود را در گوگل تایپ کنید و سپس پیشنهادهای گوگل را بررسی کنید و یا به بخش “جستجوهای مربوط به …” در پایین بروید. در اینجا ، شما می توانید لیستی از کلمات کلیدی محلی مرتبط را مشابه تصاویر زیر پیدا کنید.

پیشنهادات کلمات کلیدی
کلمات کلیدی مرتبط با سئو محلی

اینها همه عبارات جستجوی مرتبطی هستند که کاربران برای یافتن رستوران در غرب تهران در گوگل وارد می کنند. همانطور که می بینید ، نباید کلمات کلیدی خود را فقط به یک حالت و یا مکان خاص محدود کنید. درعوض ، خلاق باشید و کلمات کلیدی دیگری را نیز اضافه کنید.

کسب و کار شما هر چه باشد ، سعی کنید خود را در ذهن مشتریان خود قرار دهید و به عبارات جستجوی مرتبط با سئو محلی کسب و کار خود که ممکن است از آنها استفاده کنند ، فکر کنید.

2. کلمات کلیدی که سایر رقبای شما برای دیده شدن در نتایج جستجوی محلی استفاده میکنند را پیدا کنید.

رقبای شما ممکن است در حال حاضر از شما بهتر در نتایج جستجوی گوگل دیده شوند، بنابراین یک ایده هوشمندانه است که ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند.

کلمات کلیدی که برای سئو محلی سایت خود جمع آوری کردید را مجدد در گوگل جستجو نمایید. به نتایج اول نمایش داده شده در گوگل دقت نمایید و عناوین به کاربرده شده در آنها را بررسی کنید.

این عناوین به شما دید خوبی میدهند که بیشتر از چه کلمات کلیدی استفاده کنیم تا بهتر در جستجوی گوگل دیده شویم.

3. استفاده از کلمات کلیدی سئو محلی در محتوای سایت

از کلمات کلیدی که در مراحل قبل پیدا کردید در هنگام نوشتن محتوا در سایت خود استفاده نمایید. البته توجه نمایید که استفاده کاملاً بجا و به اندازه باشد و بصورت اسپم و بیش از حد استفاده نگردد.

حتی بهتر است یک یا چند محتوا برای معرفی موقعیت و محل خدمات دهی کسب و کار خود ایجاد کنید و ازین کلمات کلیدی در عنوان ها و زیر عنوان ها استفاده نمایید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام این کار ، بهتر است مطلب چگونه کلمات کلیدی برای سئو سایت استفاده کنیم؟ و همچنین راهنمای سئو تگ عنوان هدینگ H1 تا H6 را مطالعه نمایید.

4. آدرس ، شماره تماس و سایر راه های ارتباطی خود را در صفحات سایت درج کنید.

جهت انجام بهینه سازی محلی ، بهتر است آدرس و شماره تماس خود را در قسمت پایین ( فوتر ) تمامی صفحات سایت خود درج نمایید.

اینکار علاوه بر این که باعث بهبود سئو محلی سایت شما میشود ، دسترسی مشتریان به شما را آسان تر می کنند و باعث اعتماد سازی در بین آنها میگردد. زیرا در بین کسب و کار های آنلاین مواردی که دفتر یا مکان مشخصی دارند بسیار قابل اعتمادتر از سایر موارد میباشند و بجای اینکه مشتری بدنبال مکان و راه های ارتباطی شما در صفحات تماس با ما یا درباره ما بگردد ، بهتر است آن براحتی در انتهای کلیه صفحات پیدا کند.

5. کسب و کار و آدرس سایت خود را در گوگل مپ ثبت نمایید.

اگر تا این لحظه سایت و محل کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت نکرده اید ، حتما این کار را در اسرع وقت انجام دهید.

در حقیقت این بخش از کار یکی از مهمترین بخش های سئو محلی میباشد که باید با دقت و ظرافت انجام پذیرد.

اضافه کردن مکان کسب کار بر روی گوگل مپ از طریق اپلیکیشن Maps گوگل نصب شده بر روی موبایل راحت تر میباشد.

ابتدا اپلیکیشن Maps را بازکنید و سپس بر روی دکمه Contribute بر روی نوار پایینی بزنید و وارد این صفحه شوید.

بخش contribute در اپلیکیشن نقشه گوگل

سپس برای افزودن کسب و کار خود بر روی نقشه گوگل گزینه ADD Place را انتخاب نمایید.

افزودن محل کسب و کار در گوگل مپ

در این مرحله نام کسب و کار یا فروشگاه خود را وارد نمایید ، آن را به صورت فارسی بنویسید و در صورت امکان از کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار خود در حد سه تا چهار کلمه کوتاه اضافه نمایید.

مثلا تهران وب سئو – طراحی و سئو سایت

البته گاهی اوقات با اضافه کردن برخی کلمات کلیدی، احتمال تایید آن کمتر میشود.

دسته بندی شغلی خود را انتخاب کرده و آدرس خود را نیز از طریق نشان دادن لوکیشن آن بر روی نقشه اضافه نمایید.

افزودن عکس و ساعات کاری و وبسایت در گوگل مپ

سپس مشابه تصویر فوق ، کمی پایینتر بر روی دکمه Add phone, hours, website, opening date and photos بزنید.

افزودن وبسایت و ساعات کاری در نقشه گوگل

در این قسمت ساعات کاری و شماره تماس خود را وارد نمایید.

افزودن آدرس سایت در نقشه گوگل را فراموش نکنید

در بخش Website آدرس سایت خود را اضافه کنید، پر کردن این بخش بسیار مهم است و به سئو محلی و همچنین سئو کلی سایت شما کمک میکند.

این مطلب را بخوانید
سئو نام دامنه - چگونه یک نام دامنه مناسب برای سئو سایت پیدا کنیم؟

اگر هنوز سایتی ندارید میتوانید آدرس پیج اینستاگرام خود را اضافه نمایید.

روزهای کاری خود را وارد نمایید و در انتها حتماً تعدادی عکس با کیفیت از محیط کسب و کار و محصولات خود در این بخش اضافه کنید.

برای عکس ها توضیح بنویسید و از کلمات کلیدی در عکس ها استفاده نمایید.

سرانجام این موارد را ثبت نمایید و معمولاً اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، بعد از یک روز کسب و کار شما در نقشه گوگل تایید میگردد.

6- افزودن نظرات برای کسب و کار ثبت شده گوگل مپ

پس از ثبت کسب و کار و سایت در گوگل مپ وقت آن رسیده که نظراتی در مورد آن ثبت کنید.

از همکاران ، مشتریان و دوستان بخواهید که نظر خود را درباره شما در گوگل مپ اضافه کنند.

انجام این کار بر روی کامپیوتر ساده تر میباشد. کافی است با اکانت گوگل خود وارد نقشه گوگل شوید، کسب و کار ثبت شده خود را پیدا کنید و نظر خود را ثبت نمایید.

سعی کنید همه نظرات را یکجا اضافه نکنید تا از طرف گوگل اسپم تشخیص داده نشود ، مثلاً هفته ای یک نظر اضافه نمایید و حتماً در این نظرات از کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود استفاده نمایید.

7- نصب افزونه سئوی محلی یواست در وردپرس Yoast Local SEO Premium

افزونه سئو محلی یواست در وردپرس

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید که به احتمال زیاد همینطور است ، افزونه سئو محلی یواست به شما در بهبود سئو محلی سایت کمک زیادی میکند.

افزونه Yoast Local SEO Premium نسخه حرفه ای و پولی میباشد ، اما با کمی جستجو میتوانید با هزینه ای اندک آن را از مارکت های ایرانی خریداری نمایید.

این افزونه تنظیمات پیچیده ای ندارد و به راحتی میتوانید با وارد کردن آدرس ، ساعات کاری ، شماره تماس و تنظیمات بر روی نقشه آن را فعال نمایید.

گوگل برای قرار دادن شما در نتایج جستجوی محلی به اطلاعاتی مانند نام تجارت شما، نوع کسب و کار، موقعیت مکانی، ساعات کار و اطلاعات تماس با شما نیاز دارد.

اما فقط قرار دادن این اطلاعات در صفحات سایت کفایت نمیکند. شما همچنین به این داده ها در یک قالب خاص داده های ساختار یافته Schema.org نیاز خواهید داشت تا گوگل آنها را در هر صفحه از سایت مشاهده کند.پس از آن هر صفحه از سایت شما به گوگل میگوید که مربوط به چه موقعیت مکانی میباشد.

افزونه یواست سئو کلیه موارد فنی زیر را برای شما فراهم میسازد :

خروجی آدرس در قالب Schema.org
نمایش ساعات کاری (با خروجی Schema.org)
نمایش Google Maps در وب سایت شما
تولید فایل KML و افزودن خودکار این موارد به نقشه سایت XML شما (برای گوگل لازم است)
ارسال همه این داده های فنی به گوگل

بنابراین با نصب این افزونه اگر موارد تخصصی محلی سئو کمی گیج کننده به نظر میرسید دیگر جای نگرانی نیست و افزونه Yoast Local SEO آن را برای شما برطرف می کند.

8- استفاده از سایر تکنیک های سئو جهت بهتر دیده شدن صفحات دارای محتوای محلی

بهبود سئو کلی سایت و تمامی صفحات دارای مطالب و کلمات کلیدی مربوط به سئو محلی به سریعتر دیده شدن شما در نتایج گوگل کمک میکند.

این موارد شامل انواع تکنیک های سئو داخلی اعم از استفاده از تگ عنوان ، هدینگ ها ، بررسی خوانایی ، استفاده از متن جایگزین تصاویر و ساخت لینک داخلی میباشد که در مطلب چگونه در سرچ گوگل اول باشیم به آن پرداخته ایم.

همچنین با انجام سئو خارجی شامل لینک گذاری در سایت های دیگر و روش های دریافت بک لینک و فعالیت در شبکه های اجتماعی میتوانید اعتبار صفحات سایت خود را بهبود بخشید.

فراموش نکنید که سئو فنی سایت نیز اهمیت بسیاری دارد. مطمئن شوید همه نکاتی که جهت افزایش سرعت لود سایت وجود دارد را رعایت نموده اید و علاوه بر آن سایت شما در دستگاه های مختلف مخصوصاً موبایل به خوبی دیده میشود و اصطلاحاً Mobile Friendly میباشد.

9- ثبت در Google My Business – کسب و کارهای من در گوگل ( برای مشاغل خارج از ایران )

این بخش یکی از مهمترین بخش های سئو محلی برای سایت ها و کسب و کار هایی است که محل آنها در خارج از ایران واقع شده .

در ایران بدلیل تحریم ها امکان ثبت مشاغل در Google My Business وجود ندارد و به همین دلیل تکنیک ثبت در نقشه گوگل و نظردهی در آن را جایگزین آن کردیم که به خوبی جواب میدهد زیرا این شرایط برای همه در ایران یکسان است.

سخن نهایی

امیدواریم که روش های فوق برای انجام بهینه سازی محلی سایت شما مفید واقع شده باشد.

ما در تهران وب سئو با انجام سئو محلی به سایت های مختلفی کمک کرده ایم که در نتایج جستجوی محلی به خوبی ظاهر شوند. اگر تمایل داشته باشید برای سایت شما نیز میتوانیم این موارد را اجرا کنیم. کافی است با ما تماس بگیرید و سئو محلی سایت خود را به ما بسپارید.

سئوال یا نظر خود را ارسال نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

small_c_popup.png
تهران وب سئو - خدمات طراحی و سئو سایت

جهت سفارش طراحی یا سئو سایت فرم زیر را تکمیل نمایید.

همچنین میتوانید با شماره های 09124459909 و 09122847548 با ما تماس بگیرید.