سئو سایت فروشگاهی - چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم

سئو سایت فروشگاهی – چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم

راز موفقیت یک فروشگاه اینترنتی این است که همیشه بازدید کننده آنلاین زیادی داشته باشد و یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها از طریق سئو سایت فروشگاهی میباشد.

کارکرد سئو یا SEO بدین شکل است که با انجام فعالیت هایی بر روی سایت خود و یا در فضای اینترنت بتوانید در رتبه های اول گوگل ظاهر شوید.

سئو یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار موفق برای رشد تجارت و کسب بالاترین میزان بازگشت سرمایه برای فروشگاه شما است.

ممکن است پیچیدگی های SEO در ابتدا دلهره آور به نظر برسد ، اما فقط تصور کنید چه مقدار بازدید کننده و ترافیک مرتبط و با کیفیتی که از گوگل خواهید گرفت و مجبور به پرداخت هزینه ای بابت آن نیستید!

جهت انجام سئو سایت فروشگاهی و افزایش بازدید کننده و در نتیجه فروش بیشتر، این 8 مرحله سئو سایت را با دقت انجام دهید.

نحوه انجام سئو سایت فروشگاهی

فرآیند SEO فروشگاهی شامل 8 مرحله اصلی است :

  1. تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با محصولات فروشگاه
  2. بهینه سازی ساختار سایت
  3. انجام سئو داخلی سایت
  4. انجام سئو فنی سایت
  5. بازاریابی محتوا برای فروشگاه
  6. ساخت بک لینک برای وبسایت
  7. انجام سئو محلی
  8. اندازه گیری میزان موفقیت سئو سایت فروشگاهی

1- تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاه

تحقیق درباره کلمات کلیدی سنگ بنای هر فرآیند سئو میباشد و در سئو فروشگاهی نیز همینطور است.

شما ابتدا باید بفهمید که مشتریان احتمالی شما هنگام جستجو در گوگل کدام عبارات جستجو یا کلمات کلیدی را تایپ میکنند.

سپس از این کلمات کلیدی در ادامه فرآیند سئو استفاده خواهید کرد.

کلمات کلیدی مورد نظر را که دارای حجم مناسب جستجو ، رقابت کم تا متوسط هستند و می توانند باعث ایجاد ترافیک وررئدی و فروش شوند ، شناسایی کنید.

اینها کلمات کلیدی هستند که شما باید در دسته بندی و صفحات محصول خود قرار دهید و سئو سایت فروشگاهی خود را بر اساس آن انجام دهید.

اما قبل از شروع فرایند تحقیق کلمات کلیدی ، یک نکته اساسی وجود دارد که شما باید آن مورد توجه قرار دهید.

هدف کاربر از جستجو را درک نمایید.

هدف و قصد کاربر مهمترین موضوعی است که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی مورد توجه قرار گیرد.

این یک مفهوم اساسی است که شما را در انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت سئو سایت فروشگاهی راهنمایی می کند و باعث افزایش فروش میگردد.

4 نوع اصلی از کلمات کلیدی بر اساس هدف کاربر از جستجو وجود دارد :

  • کلمات کلیدی اطلاعاتی : این کلمات کلیدی اغلب با “چگونه” ، “چیست” شروع می شوند یا حاوی “تعریف” هستند و معمولا کاربران جهت گرفتن اطلاعات یا تحقیق درباره موضوع یا کالایی از آن استفاده میکنند.
  • کلمات کلیدی مربوط به اسم سایت و یا برند : به عنوان مثال کسی که “دیجی کالا” یا “شیپور” را با هدف بازدید از این وب سایت های خاص جستجو می کند.
  • کلمات کلیدی تجاری : این کلمات کلیدی هستند که مربوط به مرحله بررسی محصول و خدمات هستند ، مانند “بهترین دوربین عکاسی سونی” ، “بهترین سئو کار در تهران”.
  • کلمات کلیدی معامله ای : افرادی که به دنبال خرید چیزی در حال حاضر هستند از کلمات کلیدی معامله ای استفاده می کنند. به عنوان مثال ، “خرید غذای سگ بصورت آنلاین” ، “قیمت بیمه اتومبیل” ، “تعرفه طراحی سایت”. این نوع شامل کلمات کلیدی متمرکز بر محصول مانند “لباس کودک ال سی” و نام های خاص محصول مانند “گلکسی s20 سامسونگ” نیز هستند.

فروشگاه شما باید متناسب با جستجوهای محصول باشد. به همین دلیل کلمات کلیدی هدف اصلی سئو سایت فروشگاهی شما باید متمرکز برعباراتی باشد که قصد فروش محصولات مرتبط با آن را دارید.

پیداکردن کلمات کلیدی از طریق پیشنهادات جستجوی گوگل

بهترین نقطه برای شروع تحقیقات درباره کلمات کلیدی ، پیشنهادات گوگل میباشند.

برای یافتن کلمات کلیدی هدف، عبارتی را در گوگل وارد کنید که مرتبط با یکی از محصولات شما می باشد.

به عنوان مثال اگر قصد فروش کفش دارید با جستجوی عبارت خرید کفش ، ایده ای درباره کلمات کلیدی مرتبط و نحوه دسته بندی محصولات کفش خود خواهید یافت.

پیداکردن کلمات کلیدی سایت فروشگاهی از طریق پیشنهادات جستجوی گوگل

همچنین با تایپ کلمات پیشنهاد شده، باز هم کلمات دیگری خواهید یافت که بر زیر مجموعه های محصولات و همچنین برچسب محصولات ایده های خوبی به شما میدهد.

پیداکردن کلمات کلیدی مربوط به سئو سایت فروشگاهی

همانطور که ذکر شد کلمات کلیدی مربوط به اسم سایت مانند دیجی کالا کاربردی برای شما ندارد.

اما میتوانید از سایر موارد برای دسته بندی و تگ گذاری محصولات استفاده نماید.

استفاده از سایت های آنالیز سئو جهت پیداکردن کلمات کلیدی سایت فروشگاهی

سایت های بررسی سئو و کلمات کلیدی درباره حجم جستجوی کلمات کلیدی و همچنین سختی هر کلمه از نظر دیده شدن در رتبه های اول گوگل به شما اطلاعات خوبی ارائه میدهند.

به عنوان مثال سایت مدیریت سئو آنلاین SEMrush به شما پیشنهادات خوبی در این زمینه ارائه میکند ، اما متاسفانه اکثر خدمات آن پولی و با پرداخت هزینه ممکن است و از طریق آیپی غیر از ایران باید وارد آن شوید.

در صورت تمایل با بهره گیری از متخصصین ما در تهران وب سئو میتوانید در پرداخت هزینه های دلاری سایت های آنالیز سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی صرفه جویی نمایید و این بخش از کار که در حقیقت یکی از مهمترین بخش ها در سئو سایت فروشگاهی میباشد را به ما بسپارید.

پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو سایت فروشگاهی توسط تهران وب سئو

عکس بالا مثالی از پیدا کردن و مرتب کردن کلمات کلیدی مرتبط با محصول فروشگاه (مثلا کفش) می باشد.

لیست فوق به عنوان نمونه خلاصه شده میباشد و در عمل میتواند شامل موارد خیلی بیشتری باشد.

کلماتی که حجم جستجوی روزانه بیشتری دارند و درصد سختی آنها کمتر است، برای شروع سئو و دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل بهتر می باشد.

2. بهینه سازی ساختار سایت فروشگاهی

ساختار سایت بیانگر نحوه سازماندهی سایت فروشگاهی شما در دسته بندی ها و صفحات مختلف است. سئو ساختار سایت شما برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بسیار مهم است.

یک ساختار سایت خوب به موتورهای جستجو کمک می کند فروشگاه آنلاین شما را پیمایش و نمایه سازی کنند و Googlebot در هنگام پیمایش به راحتی می تواند هر صفحه را در سایت شما پیدا کنند.

اگر صفحاتی در اعماق سایت شما دفن شده اند ، یا اینکه به درستی به هم لینک نشده اند، موتورهای جستجو ممکن است آنها را شایسته نمایه سازی ندانند. یا حتی بدتر ، آنها حتی نمی توانند آنها را پیدا کنند.

یک ساختار جامع همچنین می تواند به سایت شما کمک کند تا با پیوندهای سایت در نتایج جستجو ظاهر شود.

بهینه سازی ساختار سایت فروشگاهی

همچنین کاربران شما نیز از ساختار خوب قدردانی خواهند کرد ، زیرا پیمایش در سایت شما را آسان می کند.

کاربران می توانند با کلیک کمتر و بدون نیاز به لمس دکمه برگشت به هر صفحه برسند و تجربه کاربری بهتر (UX) به معنای فروش بیشتر است.

ساختار سایت به دلیل تعداد بالای صفحات (معمولاً هزاران) برای سایت های فروشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با افزودن و حذف محصولات و دسته ها ، ساختار سایت شما حتی پیچیده تر می شود.

اگر از ابتدا کارها را درست انجام ندهید ، تغییر ساختار سایت می تواند به یک کابوس تبدیل شود.

به همین دلیل است که ساختار سایت باید از اولویت بالایی در روند سئو سایت فروشگاهی شما برخوردار باشد.

در مورد سئو ساختار سایت فروشگاهی دو قانون کلی وجود دارد:

  1. ساختار خود را ساده و مقیاس پذیر نگه دارید.
  2. اطمینان حاصل کنید که هر صفحه با صفحه اصلی شما 3 کلیک فاصله دارد.

در اینجا مثالی از ساختار سایت ضعیف با پیمایش عمیق و پیچیده آورده شده است.

نمونه ساختار غلط سایت

در این حالت ، ربات های گوگل و کاربران فقط برای دستیابی به محصولات باید از طریق چندین صفحه حرکت کنند و این ساختار خیلی پیچیده و عمیق است.

همچنین یک ساختار سایت عمیق باعث کاهش اعتبار دامنه شما خواهد شد که عامل اصلی SEO است (در این مورد در بخش ایجاد لینک).

بعلاوه ، این نوع ساختار سایت قابل مقیاس نیست. هر بار که محصول یا دسته ای را اضافه یا حذف می کنید باید کل وب سایت را از نو تنظیم کنید.

از طرف مقابل ، ساختار سایت فروشگاهی کاملاً منظم و صحیح به این شکل است.

نمونه ساختار صحیح سایت

در این مثال ، صفحه اصلی به دسته ها تقسیم می شود (اولین کلیک) ، و هر دسته حاوی محصولات مرتبط است (کلیک دوم).

اگر فروشگاهی با تعداد محصولات زیاد دارید ، می توانید سطح دیگری را به ساختار خود اضافه کنید .

به این ترتیب شما همچنان به قانون 3 کلیک پایبند هستید.

هشدار: اگر ساختار سئو سایت فروشگاهی شما به صورت استاندارد ساخته نشده است و میخواهید آن را تغییر دهید، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه قدیمی به یک صفحه جدید ریدایرکت میگردد.

هنگامی که ساختار سایت خود را به درستی تنظیم کردید ، مرحله بعدی سئو داخلی یا SEO On-Page است.

سایر نکات مربوط به ساختار سایت را میتوانید در مطلب 21 نکته مهم برای سئو ساختار سایت مطالعه نمایید.

3. سئو داخلی سایت

کلمات کلیدی هدف ، عنصر اصلی یک استراتژی موفق سئو میباشد و اکنون وقت آن است که این ماده اصلی را به صفحات محصول و دسته بندی های خود اضافه کنید.

صفحات محصول و دسته شما بیشترین بازدید را داشته و مستقیماً به فروش شما کمک می کنند.

به همین دلیل شما باید اطمینان حاصل کنید که وقتی کسی کلمات کلیدی مورد نظر شما را جستجو می کند ، سایت شما سایتی است که در صفحه اول گوگل ظاهر می شود.

برچسب های عنوان و توضیحات متا خود را بهینه کنید

برچسب های عنوان و توضیحات متا به عنوان قسمت های اصلی هر صفحه در لیست جستجوی گوگل ظاهر می شوند.

به عنوان مثال به نتیجه زیر در جستجوی گوگل دقت نمایید.

برچسب عنوان : کفش زنانه – شیکسون

توضیحات متا : فروش اینترنتی انواع کفش زنانه ، تخفیف کفش ورزشی زنانه …

وقتی صحبت از برچسب های عنوان شما می شود ، وظیفه اصلی این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن اضافه نمایید.

این تضمین می کند جستجوگران (و همچنین گوگل) بدانند که صفحه شما با آنچه که آنها جستجو می کنند مرتبط است.

همچنین برچسب های عنوان نیز نیاز به جذب کلیک دارند. چیزی جذاب ایجاد کنید که جستجوگران را مجاب کند تا بر روی سایت شما کلیک کنند.

یک روش خوب برای این کار اضافه کردن کلمات ترغیب کننده به کلمه کلیدی مورد نظر خود است ، مانند:

  • بهترین
  • ارزانترین
  • % تخفیف (“مثلاً 20% تخفیف خرید”)
  • ارسال رایگان
  • فروش فوق العاده
  • تضمین و غیره

در مورد میزان کلیک ها ، نحوه نوشتن توضیحات متا نقش اصلی را دارد. و این به معنی بازدید بیشتر و فروش بالقوه بیشتر است.

برای توصیف محصول خود از متا توضیحات استفاده کنید. یک نسخه کوتاه جذاب بنویسید که کاربران را به بازدید از صفحه شما فریب دهد.

همچنین ، کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و برخی از کلمات کلیدی را اضافه کنید تا پیشنهاد شما غیرقابل مقاومت شود.

در آخر ، مطمئن شوید که از کلمات دستوری استفاده می کنید و یک فراخوان برای کلیک کردن دارید.

اضافه کردن توضیحات متا توسط افزونه Yoast SEO در وردپرس

اگر سایت فروشگاهی شما وردپرسی میباشد حتما افزونه Yoast SEO را برای انجام سئو نصب نمایید.

توسط این افزونه برچسب های عنوان و توضیحات متای محصولات خود را اضافه نمایید.

فراموش نکنید که برای هر محصول خود برچسب عنوان و توضیحات متای منحصر به فرد بنویسید.

جهت سئو سایت فروشگاهی محتوای صفحه محصولات و دسته بندی ها باید طولانی و پر از کلمات کلیدی باشد.

گوگل برای درک موضوع صفحات سایت به محتوا نیاز دارد و هرچه اطلاعات بیشتری ارائه دهید ، بهتر است.

به همین دلیل است که باید محتوای طولانی و عمیق برای محصولات و دسته بندی های فروشگاه خود تهیه کنید.

محتوای طولانی همچنین به مشتریان کمک می کند محصولات شما را بهتر بشناسند و مشتریان را ترغیب به خرید میکند.

اضافه کردن شرح مختصر در بالای محصول به مشتریانی که با محصول آشنایی دارند و فقط برای خرید آمده اند کمک میکند تا درگیر جزئیات بعدی نشوند.

در بخش توضیحات مفصل تر محصولات موارد زیر را ذکر نمایید :

  • ویژگی ها و مزایای اصلی محصول
  • مشخصات ،جزئیات و نحوه استفاده از محصول
  • نحوه بسته بندی ، ارسال و لوازم جانبی همراه محصول
  • بخش نظرات خریداران که برای کاربران و هم برای گوگل اهمیت دارد

در هر صفحه محصول محتوایی حداقل 1000 کلمه ای بنویسید که 3-5 بار شامل کلمات کلیدی هدف شما باشد.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را به روشی وارد کنید که طبیعی به نظر برسد و متناسب با محتوای شما باشد.

از پر کردن کلمات کلیدی ، تراکم کلمات کلیدی و روشهای مشابه خودداری کنید.

از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود استفاده نمایید.

اضافه کردن کلمات کلیدی LSI – Latent Semantic indexing نشان دهنده معنای نهفته را در محتوای خود فراموش نکنید.

اینها عباراتی هستند که مربوط به کلمه کلیدی اصلی شما هستند و موضوع محتوا را برای گوگل قابل تشخیص میکنند.

کلمات کلیدی LSI در خدمت ارائه متن و همچنین تقویت کننده پیوند بین صفحات فروشگاه شما هستند.

به عنوان مثال ، اگر کلید واژه شما “دوربین مداربسته پاناسونیک” باشد ، کلمات کلیدی LSI می توانند چیزی مانند “ضبط کننده تصاویر” ، “دید در شب” ، “زوم هوشمند” ، “حسگرهای حرکت” و غیره باشند.

همانطور که میبنید کلمات کلیدی LSI از کلمات کلیدی مشابه (مترادف) متفاوت میباشد.

برای امتیازات بیشتر در گوگل ، خوانایی محتوای خود را با استفاده از پاراگراف های کوتاه ، لیست های نقطه دار و زیر عنوان ها افزایش دهید.

محتوای خود را با استفاده از تگ های عنوان h1 ، h2 ، h3 و غیره ساختار دهید.

شما باید فقط یک برچسب h1 داشته باشید که به طور ایده آل حاوی کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد.

در بیشتر موارد ، شما می توانید h1 را به عنوان نام محصول خود نگه دارید.

از عناوین (h2 ، h3) برای توضیح ویژگی ها، مشخصات، شرایط بازگشت وجه، اندازه محصولات و زمان حمل استفاده کنید.

از آدرس URL کوتاه و کاربرپسند برای صفحات فروشگاه استفاده کنید

مورد بعدی در سئو داخلی سایت فروشگاهی شما بهینه سازی آدرسس URL است.

URL های کوتاه و کاربرپسند داشته باشید که افراد بتوانند آنها را درک کند.

از URL های نامرتب یا طولانی مثل مورد زیر استفاده نکنید. (مثالی ازنسخه های قدیمی فروشگاه ساز ویرچومارت جوملا)

myshop.ir/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=12&virtuemart_category_id=68

درعوض ، ساختار سایت خود را دنبال کنید و آدرس هایی شامل کلمات کلیدی ایجاد کنید.

(آدرس صفحه دسته بندی)

myshop.ir/نام-دسته-بندی

(آدرس صفحه زیر مجموعه)

myshop.ir/نام-زیرمجموعه/نام-دسته-بندی

(آدرس صفحه محصول)

myshop.ir/نام-محصول/نام-زیرمجموعه/نام-دسته-بندی

آدرس های غنی از کلمات کلیدی به گوگل کمک می کنند تا مشخص کند صفحه شما در چه زمینه ای است و در ساختار سایت شما به چه شکل است.

آدرس ها در نتایج جستجو ظاهر می شوند و آدرسهای کاربرپسند می تواند منجر به کلیک و بازدید بیشتر شود.

در صورت تصمیم به تغییر URL های فعلی ، حتما از ریدایرکت کردن کلیه صفحات قدیمی به صفحات جدید اطمینان حاصل نمایید.

انجام سئو تصاویر در محصولات و دسته بندی های سایت فروشگاهی

تصاویر با کیفیت بالا می توانند کارآیی صفحات و محصولات فروشگاه شما را به واقع بهبود بخشند.

تصاویر می توانند ظاهر و احساس محصولات شما را به تصویر بکشند.

آنها همچنین می توانند با نشان دادن حس مالکیت یا استفاده از یک محصول احساسات مشتری را درگیر کنند.

همه اینها می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

اما آیا می دانید تصاویر می توانند به سئو نیز کمک کنند ؟!

عکسهای محصول شما می توانند در نتایج جستجوی تصاویر گوگل ظاهر شوند ، در واقع میزان دیده شدن محصولات شما دو چندان می شود.

گوگل همچنین از تصاویر برای درک صفحه شما استفاده می کند.

در صورت مرتبط بودن تصاویر ، احتمالاً محتوای شما نیز مرتبط خواهد بود.

برای کمک به گوگل در درک تصاویر سایت، باید سئو تصاویر را انجام دهید.

در سئو تصاویر سایت فروشگاهی به این دو عنصر توجه نمایید.

  • نام فایل تصویر
  • متن alt (متن جایگزین تصویر)

نام فایل تصویر شما باید معنی دار باشد.

بنابراین ، مطمئن شوید که نام پرونده های شما “DCM0003546” نیست ، بلکه باید چیزی شبیه نام زیر باشد.

Cheap-leather-women-shoes.png

از آنجا که گوگل نمی تواند تصاویر را بخواند ، برای درک اینکه تصویر چیست ، به متن جایگزین alt متکی است.

شرح تصویری بسیار کوتاه بنویسید و مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را هر زمان که منطقی باشد در آن قرار دهید.

به عنوان مثال : “کفش چرم زنانه ارزان”

سرانجام ، برای بارگیری سریعتر صفحات ، سایز تصاویر خود را بهینه کنید.

در وردپرس می توانید از یکی از افزونه های بهینه سازی سایز تصاویر ووکامرس مانند WP Smush استفاده کنید.

لینک داخلی – به سایر صفحات دارای اولویت لینک دهید

لینک های داخلی یکی دیگر از مولفه های اصلی سئو سایت فروشگاهی می باشد.

خوشبختانه معمولا لینک های داخلی به محصولات مشابه به صورت پیش فرض در افزونه های فروشگاهی مانند ووکامرس وجود دارد.

لینک صفحات مهم باید در منوهای ناوبری ، دسته ها و همچنین توضیحات محصولات نیز گنجانده شود.

همانطور که قبلاً گفته شد ، لینک های داخلی به کاربران و ربات ها کمک می کند تا براحتی در سایت شما حرکت کنند.

اما یکی دیگر از مزایای لینک داخلی این است که اقتدار صفحات مدنظر شما با افزایش تعداد بک لینک های آن افزایش خواهد یافت.

محصول یا صفحات دسته بندی که بک لینک زیادی ندارند برای قرار گرفتن در رتبه های اول نخست گوگل چندان زیاد نیست.

وجود پست های وبلاگ با کیفیت بالا یک روش عالی برای بدست آوردن چندین بک لینک با کیفیت است که توسط آن می توانید از طریق لینک داخلی مستقیماً اعتبار صفحه محصول یا دسته بندی مدنظر شما را افزایش دهید.

به این ترتیب شما اقتدار صفحات محصول خود را افزایش می دهید و به آنها کمک می کنید تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

پیاده سازی schema برای محصولات

اگر می خواهید سئو داخلی خود را به سطح جدیدی برسانید و در نتایج جستجو برجسته شوید ، باید داده های ساخت یافته را به صفحات خود اضافه کنید.

آیا توجه کرده اید که چگونه برخی از نتایج جستجوی محصولات دارای ستاره رتبه بندی ، قیمت و حتی در دسترس بودن محصول هستند؟

به این موارد ریچ اسنیپت rich snippet گفته می شود و فرصتی عالی برای گرفتن توجه فوری در نتایج جستجو میباشد که منجر به کلیک و بازدید بیشتر میشود.

راه بدست آوردن ریچ اسنیپت از طریق نشانه گذاری طرحواره یا محصول یا Schema است.

Schema کد ویژه ای است که می توانید در صفحات خود اضافه کنید تا به گوگل جهت درک بهتر محتوای شما صفحه شما کمک کند.

طرحواره محصول یا Product schema می تواند موارد زیر را به نتیجه جستجوی محصول شما اضافه نماید :

  • قیمت گذاری
  • دسترسی
  • زمان تحویل
  • رتبه بندی و بررسی

روش های زیادی برای ایجاد داده های ساخت یافته برای صفحه شما وجود دارد.

شما می توانید این کار را به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهایی مانند Schema Markup Generator یا Google’s Structured Data Markup Helper انجام دهید.

اگر از ووکامرس استفاده می کنید ، به راحتی می توانید این طرحواره را با پلاگین هایی مانند Schema Pro اضافه کنید.

4. سئو فنی سایت فروشگاهی

سئو فنی در واقع ارائه یک تجربه کاربری عالی ، عملکرد سریع و همچنین اطمینان از این که ربات های خزنده گوگل می تواند در سایت شما خزیده و آن فهرست کند.

همه وب سایت ها از سئو فنی سود خواهند برد ، اما این امر به صورت ویژه در مورد سایت های فروشگاهی صادق است. این بدان دلیل است که سایت های فروشگاهی معمولاً بک لینک زیادی دریافت نمی کنند ، بنابراین سئو فنی بیشتر از همه به یک فروشگاه خدمت می کند.

همچنین ، فروشگاه ها معمولاً تعداد زیادی صفحه دارند که این امر احتمال بروز مشکلات فنی را افزایش می دهد.

بیایید شروع به کار کنیم و سئو فنی سایت شما بپردازیم.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

سرعت سایت شما نقش بسزایی در سئو سایت دارد. یک وب سایت سریع یکی از عوامل اصلی ایجاد تجربه کاربری UX عالی است. و گوگل UX عالی را دوست دارد ، به همین دلیل از سرعت سایت به عنوان عامل اصلی رتبه بندی استفاده می کند .

47٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند صفحه ای در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود . آمازون همچنین کشف کرد که تاخیر 1 ثانیه ای در بارگیری صفحات محصولات برای آنها 16 میلیارد دلار در سال هزینه دارد .

ابتدا باید سرعت سایت فعلی خود را بفهمید. شما می توانید از PageSpeed ​​Insights خود گوگل استفاده کنید تا نمای کاملی از عملکرد سرعت خود داشته باشید.

تست سرعت سایت گوگل

PageSpeed ​​Insights عملکرد کلی سرعت شما را در دستگاه های دسکتاپ و موبایل ارزیابی می کند. برای دیدن توصیه های بهینه سازی به قسمت پایین صفحه تست سرعت بروید.

اگر می خواهید یک دید عمیق درباره سرعت سایت پیدا کنید ، توصیه می کنم از GTmetrix برای تجزیه و تحلیل سرعت سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.

تحلیل سرعت سایت با GTMetrix

گزارش سرعت خود را برای هر گونه مشکل بازرسی کنید و مواردی را که ممکن است سرعت سایت شما را کند کند برطرف کنید.

برخی از دلایل متداول بارگیری صفحات تجارت الکترونیکی عبارتند از:
اندازه تصاویر بزرگ و غیرفشرده
میزبانی و سرورهای کند
کد های HTML ، JavaScript و CSS با حجم بالا
مشکلات تغییر مسیر redirect

بهینه سازی معمول سرعت شامل موارد زیر است:

تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید
از حافظه پنهان مرورگر browser caching استفاده کنید
زمان پاسخ سرور را کاهش دهید
استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)
فشرده سازی Gzip را فعال کنید
بهینه سازی تصاویر
خزنده ها را محدود کنید

small_c_popup.png
تهران وب سئو - خدمات طراحی و سئو سایت

جهت سفارش طراحی یا سئو سایت فرم زیر را تکمیل نمایید.

همچنین میتوانید با شماره های 09124459909 و 09122847548 با ما تماس بگیرید.