هوش مصنوعی آینده سئو

هوش مصنوعی چگونه بر آینده سئو تاثیرگذار خواهد بود؟

تمرکز هوش مصنوعی یا AI بر ایجاد “ماشین های هوشمندی است که مانند انسان کار می کنند و نسبت به وقایع بیرونی خود واکنش نشان می دهند”. در این مطلب به تاثیر هوش مصنوعی بر روی سئو و آینده آن میپردازیم.

دنیای دیجیتال دائماً در حال معرفی نوآوری های جدید و بهتری است که باید در زندگی روزمره ما پیاده سازی شود. به عنوان مثال ، دستگاه ها و نرم افزارهایی که با فهم سخنان شما و درک آن به شما جهت جستجو و پیدا کردن موارد مدنظرتان کمک میکنند.

انتظار می رود طراحان اصلی این اختراعات دیجیتالی در آینده ، شرکتهای بزرگ موتور جستجوگر باشند. اطلاعاتی که امروزه این موتورهای جستجو مانند گوگل جمع آوری میکنند به تحقیق و توسعه آنها و چگونگی برنامه ریزی این شرکتها برای استفاده از استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو با استفاده از هوش مصنوعی کمک خواهد کرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل Hummingbird

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل که در سال های گذشته در آگوست 2013 منتشر شد، یک بازنگری کامل در الگوریتم اصلی گوگل بود.

مرغ مگس خوار ایجاد شد تا نتایج بهتری از آنچه جستجوگران قبل از آن می گرفتند بدست آورد. این الگوریتم جستجو همه مطالب و کلمات کلیدی مرتبط را مرتب می کند تا بهترین نتیجه را برای جستجوگران پیدا کند.

چه چیزی این الگوریتم را از الگوریتم های قبلی متفاوت کرده است؟

گوگل در این بازنگری، آنچه را “جستجوی مکالمه ای” می نامد معرفی کرد و نقطه شروعی است که راه دنیای دیجیتال را برای گفتگوی مستقیم فروشنده با مصرف کننده و فهم بهتر نیازهای خریدار باز می کند.

در موتور جستجوی کلاسیک ، ممکن است یک مشتری “رستوران نزدیک من” را تایپ کند. سپس موتور جستجو بر روی کلمات کلیدی رستوران متمرکز می شود.

تغییر اساسی این بود که با “جستجوی مکالمه ای” ، موتور جستجو حرف شما را می فهمد و اگر تنظیمات مکان را روشن کنید ، یک احتمال خوب وجود دارد که Hummingbird بداند “در نزدیکی من” کجاست.

می داند که شما می خواهید که به نزدیکترین رستوران اطراف خود بروید. با درک بهتر نیاز مشتری ، نتایج دقیق تری حاصل می شود.

گوگل اظهار داشت که پس از آن این امکان وجود دارد که کل سوال تجزیه و تحلیل شود و نه فقط کلمات کلیدی موجود در سوال جستجو گردد.

مرغ مگس خوار بیش از بقیه بر دو عامل موتور جستجو تأثیر گذاشت. یکی نمودار دانش و دیگری جستجوی معنایی بود.

گوگل توسعه نمودار دانش خود را یک سال قبل از Hummingbird منتشر کرد. این نمودار دانش ویژگی های SERP (نتایج جستجوی گوگل ) مربوط به هر جستجو را ارائه می دهد. برای اینکه گوگل بفهمد که آیا این مورد با نیازهای جستجوی مشتری مطابقت دارد ، باید فاکتور جستجوی معنایی را نیز پیاده سازی کند.

هدف جستجوی معنایی مطابقت دقیق نتایج SERP با زبانی است که فراتر از کلمات کلیدی خاص جستجو می شود.

جستجوی معنایی بیش از آنکه به منطبق ترین نتیجه با کلمات جستجو شده بپردازد ، بیشتر به قصد جستجو متمرکز است.

مرغ مگس خوار مفهوم جستجوی معنایی را به واقعیت تبدیل کرد ، و به نتایج این امکان را داد که اطلاعات مربوط و مفید را ارائه دهند.

چگونه هوش مصنوعی بر سئو تأثیر می گذارد؟

پیاده سازی هوش مصنوعی بر بهینه سازی موتور جستجو تأثیر منفی نمی گذارد. مسلماً ممکن است شرکت ها برای همگام شدن با بازار در حال تغییر ، نیاز به به روزرسانی استراتژی های سئو خود داشته باشند. با این حال ، داشتن هوش مصنوعی فرصت هایی را برای بهبود سئو فراهم می کند.

سه زمینه ای که در در ادامه بحث بر آنها تمرکز خواهیم کرد ، درک بهتر نیازها جهت ارائه محتوا ، اتوماسیون و شخصی سازی نتایج جستجو که هوش مصنوعی به همراه خود می آورد.

درک و فهم بهتر نیازها و محتوا

هوش مصنوعی به گونه ای ساخته شده است که شبیه انسان باشد ، درست است؟ پاسخ بله است.

این به هوش مصنوعی اجازه می دهد تا روند داده ها را پردازش و تحلیل کند. این کار در سطحی انجام می شود که تکرار آن برای انسان بسیار دشوار است و AI را به ابزاری حیاتی در آینده سئو تبدیل می کند.

نرم افزار هوش مصنوعی می تواند تمام موارد اضافی را غربال کند و نتایج تمیزی ارائه دهد که به شرکت ها اجازه می دهد با آگاهی تصمیم بگیرند.

این مطلب را بخوانید
سئو سایت فروشگاهی - چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم

چند نمونه که هوش مصنوعی می تواند به درک بهتر از سئو کمک کند ، تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت ، هزینه پرداخت به ازای هر کلیک و تحلیل روند بازار است.

اما چگونه یک شرکت از AI برای درک بهتر SEO استفاده می کند؟

هوش مصنوعی باید اطمینان حاصل کند که محتوا قابل ایندکس شدن توسط گوگل است، نقشه ای از نحوه ساخت محتوای بهینه ترسیم کند، نیازهای مشتری را درک کند و فرصت های موجود در سایت جهت افزایش فروش خدمات و محصولات را افزایش دهد.

اتوماسیون سئو توسط هوش مصنوعی

مدیریت سئو کار ساده ای نیست. متخصصان سئو زمان زیادی را صرف مدیریت سئو می کنند.

این چیزی نیست که بتوان آن را به حال خود رها کرد. توجه دقیق لازم است و سئو سایت یک پروژه بلند مدت است.

تصور کنید که آیا این قسمت از کار می تواند خودکار باشد و این زمان برای تمرکز بر ایجاد محتوا و سایر موارد استراتژیک باقی بماند.

به عنوان مثال اتوماسیون می تواند منجر به بهینه سازی سریعتر برای موتور جستجو در موارد زیر گردد:

مدیریت برچسب ها اعم از تگ عنوان ، هدینگ ها ، توضیحات متا و سایر برچسب های محتوا.

بهینه سازی خودکار محتوای سایت.

تحقیق اتوماتیک درباره کلمات کلیدی مرتبط با هر مطلب و گنجاندن آن در محتوا.

ایجاد پیوند های داخلی بصورت اتوماتیک و منطبق با معیار های سئو.

در این موارد خاص ، نرم افزار هوش مصنوعی جای انسان را می گیرد. در طولانی مدت ، این یک تصمیم استراتژیک است ، زیرا می توان زمان و تلاش را برای کارهای دشوارتر استراتژی سئو صرف کرد.

برای پیاده سازی هوش مصنوعی جهت اتوماسیون SEO ، یک شرکت باید در نظر بگیرد که کدام کارها امکان اتوماسیون را دارند ، تعادل هوش مصنوعی و نیروی انسانی را پیدا کند و مثل همیشه بر روی تجربه بهتر کاربران تمرکز کند.

شخصی سازی نتایج برای مصرف کنندگان

شخصی سازی به این صورت است که یک شرکت با استفاده از محتوای مربوط به هر مصرف کننده، نتیجه و تجربه ای شخصی را برای او ارائه میدهد که هدف نهایی آن افزایش فروش محصولات و خدمات میباشد.

هوش مصنوعی در سئو سایت و بازاریابی فروش ، کمک زیادی به شخصی سازی می کند.

بهترین مثال برای یک استراتژی، شخصی سازی نحوه کسب و کار آمازون است که این امکان را برای مشتریان ایجاد میکند که بر اساس آنچه قبلاً سفارش داده اند ، محصولاتی به آنها توصیه گردد و یک تجربه خرید شخصی ایجاد میکند.

برای موفقیت در این فرصت هوش مصنوعی ، بازاریاب ها باید مطمئن شوند که مخاطبان خود را می شناسند.

وقتی آنها را بشناسند ، به راحتی قادر خواهند بود در هر مکان و هر زمان به آنها دسترسی پیدا کنند. شرکت ها می توانند در موارد زیر از هوش مصنوعی برای شخصی سازی سئو استفاده کنند:

ایحاد محتوای منحصر به فرد برای هر مشتری با توجه به علایق و پیشینه آن مشتری.

تغییر گزینه های تحویل و نحوه پرداخت منطبق با داده هایی که در گذشته از مشتری بدست آورده ایم.

بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار.

انتشار مطالب و محصولات در زمان های ایده آل جهت به حداکثر رساندن دسترسی ها و بازدید کنندگان.

آینده سئو هوش مصنوعی

با توجه به رشد روز افزون هوش مصنوعی ، قطعاً آینده سئو در دستان هوش مصنوعی است ، اما این باعث نمی شود مدیریت سئو منسوخ شود.

با شروع تولید و معرفی بیشتر محصولات هوش مصنوعی به بازار ، مدیریت سئو سایت همچنان برای جمع آوری و رساندن مطالب مورد نیاز مصرف کنندگان مهم خواهد بود.

با گذر زمان و پیشرفت هوش مصنوعی موتورهای جستجو کمتر روی کلمات کلیدی تمرکز خواهند داشت و بیشتر به معنا و مفهوم جستجو اهمیت خواهند داد و به حرکت در این مسیر ادامه می دهند.

به عنوان یک گزینه جایگزین کلمات کلیدی ، آنها در آینده قادر به تشخیص سیگنال های کیفیت بهتر محصولات و خدمات و ارائه نتایج بهتر به مشتری خواهند بود.

در آینده متخصصان سئو نیاز دارند تا در مورد اینکه چگونه میتوانند در ابتدای نتایج جستجو باشند، دوباره فکر کنند، زیرا نحوه کار آنها جهت ایجاد نتایج مطلوب توسط هوش مصنوعی به سرعت تغییر خواهد کرد.

این به این دلیل است که زمین بازی در حال تغییر است. در حال حاضر ، SEO حول آنچه موتورهای جستجو می خواهند ، می چرخد.

این مطلب را بخوانید
سئو استارتاپ ها - چرا برون سپاری سئو برای سایت های جدید بهتر است ؟

پیش بینی می شود که در آینده اهمیت بک لینک ها در سئو کاهش خواهد یافت

آنها کلمات کلیدی مرتبط ، لینک سازی و محتوا را می خواهند. آینده سئو از متخصصان می خواهد که سئو در حدی باشد که شخصی جستجو می کند دقیقا و صد در صد به نتیجه منطبق با جستجوی خود برسد.

نه اینکه بگوییم کلمات کلیدی و پیوند سازی مهم نیستند ، بلکه مهم هستند، اما از آن مهمتر آن است که بتوانید محتوای مربوط به آنچه را که مشتری قصد پیدا کردن دارند ، در اختیار مصرف کنندگان قرار دهی و این همان جایی است که هوش مصنوعی برای تصمیم گیری در مورد رتبه بندی وارد می شود.

همانطور که قبلاً در مطلبی با نام 6 راز سئو و بازاریابی آنلاین ذکر کردیم ، در حال حاضر یاندکس که بزرگترین موتور جستجو در روسیه می باشد، دیگر از لینک ها جهت رتبه بندی صفحات استفاده نمیکند. مسیری که شاهد آن هستیم که روز به روز گوگل نیز در آن جهت گام برمیدارد.

یکی از نتایج منطقی این است که :

اگر میخواهید آینده سئو را در دستان خود داشته باشید ، به جای صرف هزینه های گزاف برای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی ، بهتر است به سمت صرف هزینه در سئو هوش مصنوعی ، تولید محتوا و محصولات با کیفیت متمایل شوید.

بازاریابان برای موفقیت در این نسل جدید سئو به چه چیزهایی نیاز دارند؟

محتوای با کیفیت ، موتورهای جستجو هنوز باید اطلاعات ارائه دهند و این زمانی است که شرکت ها و بازاریاب ها باید از آماده بودن محتوای آن اطمینان حاصل کنند.

انتظار می رود که محتوا دقیق تر شود ، بنابراین موتورهای جستجو می توانند به سرعت نتایج را ارائه دهند و جستجوگران نیازی به جستجو در میان لیستی از نتایج احتمالی تطبیق ندارند ، بلکه بلافاصله به آنها پاسخ مستقیم داده می شود.

بهینه سازی دقیق مطالب بسیار مهم خواهد بود ، اما تنها عامل نخواهد بود. محتوای با کیفیت ، مانند اکنون کلیدی خواهد بود ، اما به شکلی متفاوت

محتوا همان چیزی است که بازاریابان سنتی ایجاد می کنند ، اما بصورت آنلاین خواهد بود. تصاویر، فیلم ها و محتوای تعاملی چند نمونه است.

جمع بندی نهایی :

واضح است که هوش مصنوعی بازی سئو را به سمت جدیدی سوق می دهد. آنچه اکنون می بینید در آینده نزدیک بسیار متفاوت خواهد بود.

در حالی که توسعه دهندگان هوش مصنوعی همچنان ایده ها و قابلیت های جدیدی را به بازار معرفی می کنند ، متخصصان سئو باید جهت پیشرفت کسب و کار ها بیش از پیش از هوش مصنوعی استفاده کنند.

بزودی و با سرعتی باورنکردنی که در ذات هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی میباشد ، آنچه متخصصین سئو امروزه انجام میدهند دیگر نتایج قبلی را نخواهد داشت.

اما متخصصان سئو می توانند با تمرکز بر درک بهتر ، اتوماسیون و شخصی سازی ناشی از هوش مصنوعی ، آنرا در برنامه استراتژیک سئو خود ادغام کنند.

در ادامه بحث های این نوشته میتوانید مطلب تولید محتوا توسط هوش مصنوعی را نیز مطالعه نمایید.

سئوال یا نظر خود را ارسال نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

small_c_popup.png
تهران وب سئو - خدمات طراحی و سئو سایت

جهت سفارش طراحی یا سئو سایت فرم زیر را تکمیل نمایید.

همچنین میتوانید با شماره های 09124459909 و 09122847548 با ما تماس بگیرید.