6 راز سئو و بازاریابی آنلاین که احتمالا تا بحال نمی دانستید

6 راز سئو و بازاریابی آنلاین که احتمالا تا بحال نمی دانستید

برای بسیاری از سئو کاران مبتدی سئو هنوز راز های زیادی وجود دارد ، اما حتی سئوکاران پیشرفته نیز باید از آنچه در دنیای بازاریابی آنلاین اتفاق می افتد مطلع شوند. ما لیستی از 6 راز سئو را که احتمالاً هرگز نشنیده اید ، گردآوری کرده ایم. حتی اگر ازین موارد خبر داشته باشید ، این یک یادآوری دوستانه است.

ما سعی کرده ایم لیستی از اسرار و رمز و رازهای سئو را در مورد بهینه سازی موتور جستجو را جمع آوری کنیم تا بتوانید بازار موتورهای جستجو را از منظری جدید مشاهده کنید.

در این مطلب با بخشی از حقایق مربوط به سئو آشنا میشوید که به شما در بهبود سئو و استراتژی کلی بازاریابی آنلاین کمک می کند.

فهرست مطالب

1. اولین راز سئو این است که برخلاف تصور محتوای تکراری جریمه نمی شود

اولین راز سئو از ناشناخته بزرگی به وجود آمده است.

آیا به دلیل محتوای تکراری مجازات خواهید شد؟ نه.

آیا محتوای تکراری به سایت شما آسیب می رساند؟ خب، بستگی دارد.

اجازه دهید در مورد این موضوع توضیح بیشتری دهیم.

اگر بخش عمده یا تقریباً همه محتوای اصلی سایت شما با کمترین زمان ، وقت ، تلاش ، تخصص ، بهبودی دستی یا ارزش افزوده از سایت دیگری برای کاربران کپی شود ، کمترین امتیاز برای دیده شدن در نتایج جستجو به سایت شما تعلق میگیرد ، حتی اگر لینکی به صفحه منبع مطلب اختصاص دهید.

Google Search Quality Assessor Guidelines

گوگل با محتوای کپی شده متفاوت از محتوای تکراری رفتار می کند. محتوای تکراری جریمه نمیشود ، اما محتوای کپی شده ممکن است منجر به جریمه شود.

همانطور که اکثر مردم فکر می کنند همیشه محتوای تکراری به سئو آسیب نمی رساند. البته استفاده از محتوای تکراری در میان صفحات راه خوبی برای بهینه سازی صفحات نیست.

اگر از برچسب های متعارف برای اطلاع دادن به موتورهای جستجو از محتوای دلخواه خود استفاده می کنید ، باید مطمئن باشید. ما می خواهیم تأکید کنیم که بسیاری از کاربران هستند که هرگز به آنچه Google در مورد محتوای تکراری می گوید نگاه نکرده اند.

پس راز اول سئو این است که:

اگر درج مطالب تکراری در صفحات مختلف به شما در نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری کمک میکند ، خیلی نگران جریمه گوگل نباشید.

اگر تمایل دارید از محتوای تکراری در بخش های مختلف سایت خود استفاده نمایید. بهتر است که مطمئن باشید که کپی مستقیم از صفحات سایت های دیگر نمیباشد و به خاطر داشته باشید گوگل همیشه به محتوای منحصر به فرد پاداش می دهد و آن را بهتر رتبه بندی میکند.

2. همه موتورهای جستجو از بک لینک ها به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نمی کنند.

یاندکس ، بزرگترین موتور جستجو در روسیه ، دیگر پیوندها را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر نمی گیرد. قبل از اینکه بگویید آنچه در روسیه رخ می دهد در روسیه باقی می ماند ، باید بدانید که ممکن است گوگل نیز در همان مسیر حرکت کند.

نتایج جستجوهای تجاری روسی در Yandex و Google در برخی از کلمات کلیدی به صورت وحشتناکی شامل بسیاری از سایت های کلاهبرداری هستند که با استفاده از بک لینک سازی و سئو کلاه سیاه به سرعت به رتبه های اول جستجو آمده اند.

این مطلب را بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر آینده سئو تاثیرگذار خواهد بود؟

با توجه به این شرایط ، یاندکس گفت الگوریتم آنها “بدون محاسبه بک لینک” خواهد بود.

آیا سایر موتورهای جستجو نیز همین رویه را دنبال خواهند کرد؟

آیا گوگل نیز بک لینک ها را از الگوریتم خود حذف می کند؟

به نظر می رسد که گوگل هر چه بیشتر تلاش دارد تا وب سایت ها را بر اساس واقعیات و ارزشی که دارند رتبه بندی کند و نه بر اساس بک لینک ها. آنها حتی در مورد ایده حذف بک لینک از الگوریتم گوگل بحث کرده اند.

ما نسخه عمومی نمایش داده شده نداریم ، اما چنین آزمایشاتی را در داخل انجام داده ایم ، […] ما با ایده غیرفعال کردن ارتباط بک لینک ها و حداقل در ابتدا در زمینه مرتبط بودن بک لینک ها کارهایی انجام داده ایم. پیوندها هنوز هم کمک زیادی به ما می کنند تا بهترین ، مرتبط ترین و به روزترین نتایج جستجو را برگردانیم.

مت کاتس ، نماینده سابق گوگل

شاید این موضوع چندان به عنوان راز سئو مطرح نباشد ، اما به شما کمک میکند تا بیش از حد هزینه صرف بک لینک گیری و رپورتاژ آگهی نکنید و یا حداقل فقط به فکر بک لینک های کاملاً مرتبط از سایت های مرتبط باشید.

3. راز مهم سئو – رتبه های برتر گوگل فعالیت بیشتری در فیسبوک دارند.

معماها و شایعات زیادی در مورد تأثیر به اشتراک گذاری ، نظرات ، لایک و … شبکه های اجتماعی مرتبط با سایت شما بر روی سئو سایت شما وجود دارد.

یک سوال مدام ظاهر می شود:

آیا واکنشهای اجتماعی عامل رتبه بندی است؟

در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی را نمی توان استنباط کرد ، اما حضور بالاتر در فیسبوک به وضوح با رتبه بالاتر در لیست جستجو مرتبط است.

ارتباطات دیگری نیز بین پینترست یا لینکدین و رتبه بندی نیز وجود دارد و به نظر می رسد که رتبه های بالاتر با عملکردهای بالاتر Facebook ، LinkedIn و Pinterest ارتباط دارند.

سومین راز سئو : بیشترین ارتباط بین تعداد زیاد اشتراک گذاری در فیسبوک و رتبه های بالاتر در جستجوی گوگل میباشد.

درست است که همبستگی به معنای علیت نیست ، اما چنین همبستگی بالایی را نمی توان به راحتی نادیده گرفت.

پس سومین راز سئو این است که به نظر می رسد تعاملات فیسبوک بر رتبه بندی جستجوی گوگل تأثیر می گذارد. بنابراین ، شبکه های اجتماعی نه تنها تعامل با مخاطبان شما را فراهم می کند ، بلکه بر نتایج قابل اندازه گیری فراتر از تعامل ، از جمله رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل منجر میشود.

4. داده های ساختاریافته ریچ اسنیپت Rich snippets تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی سئو ندارد.

داده های ساختار یافته Rich Snippets از زمان ظهور اولین بار در سال 2009 در نتایج جستجو به نمایش درآمد. سوال این است: آیا آنها تأثیر مستقیمی بر رتبه شما دارند؟ نه واقعا.

قطعه های غنی عملکرد افزودن اطلاعات اضافی به لیست جستجو را دارند ، اما از نظر گوگل هیچ تاثیری در رتبه بندی ندارند. گوگل چندین بار اعلام کرده است که اسنیپت ها در حال حاضر تأثیر مستقیمی در رتبه بندی وب سایت ها ندارند.

مطابق نمودار بالا و بر اساس تحقیقی که بر روی 11 میلیون وبسایت در صفحه اول جستجو از رتبه 1 تا 10 انجام گرفته است هیچ ارتباطی بین درصد سایت های که از ریچ اسنیپت استفاده میکنند و جایگاه آنها در سرچ گوگل پیدا نشد.

ریچ اسنیپت مستقیماً روی رتبه بندی ما تأثیر نمیگذارد. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از طریق SEO از مزایای غیرمستقیم آن بهره مند شوید:

از آنجایی که ریچ اسنیپت باعث میشود بتوانید مطالب بیشتری را در نتایج حستجو به بازدیدکنندگان نشان دهید، میتواند به طور غیر مستقیم به شما کمک کند که افراد بیشتری به وب سایت شما مراجعه کنند و این ، به نوبه خود ، ممکن است در رتبه بندی شما بیشتر کمک کند. با این حال ، ریچ اسنیپت تأثیر مستقیمی در رتبه بندی شما ندارند.

5. فقط 2 وب سایت از 10 وب سایت پرطرفدار در وب ، صرفاً سایت های تولید محتوا هستند.

برای درک کامل این موضوع ، بیایید نگاهی به 10 وب سایت محبوب بیندازیم. به نظر می رسد محبوب ترین وب سایت ها در جهان عبارتند از: گوگل ، فیسبوک ، یوتیوب ، یاهو! ، آمازون ، ویکی پدیا ، توییتر ، بینگ ، eBay و MSN.

این مطلب را بخوانید
چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

در میان وبسایت های ایرانی نیز 10 رتبه اول از لحاظ میزان ترافیک بر اساس رتبه بندی الکسا متعلق است به سایت های گوگل ، آپارات ، دیجی کالا ، ورزش 3 ، ویکی پدیا ، دیوار ، تلوبیون ، نمناک ، ایران خودرو و درگاه بانکی شاپرک.

با این حال ، اگر لحظه ای به آن فکر کنیم ، متوجه می شویم که در مقیاس جهانی فقط ویکی پدیا و یوتیوب و در ایران ویکی پدیا و نمناک وب سایت های محتوایی هستند.

میتوانیم بگوییم بقیه “دروازه های محتوا” هستند ، اما آنها مانند یک وب سایت معمولی محتوای مستقیم را ارائه نمی دهند.

این ما را به سمت یک سوال مهم سوق می دهد: آیا سود مهمتر از محتوا است؟

سایر وب سایت های غیر محتوایی محبوب هستند زیرا عملکرد مورد نیاز کاربر اصلی معمولاً در نهایت به مصرف محتوا ختم نمی شود. بلکه به خدمات یا محصولاتی که نیاز دارد ختم خواهد شد.

بنابراین یکی از مهمترین اسرار سئو این است که:

اگر با بازاریابی محتوا بازدیدکننده هایی را به سایت خود آوردید، بهتر است که خدمات و محصولات مورد نیاز آنها را نیز در سایت خود فراهم سازید.

همچنین بستری ایجاد کنید که کاربران آنها را بررسی کنند و نظرات خود را نیز منعکس نموده و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

محتوای با کیفیت بالا بسیار عالی است ، زیرا فرصتی باورنکردنی برای رشد است. چیزی که ما بر آن تأکید می کنیم این واقعیت است که به نظر می رسد تعامل عالی کار می کند. اگر بخواهیم دلیل محبوبیت این وب سایت ها را بفهمیم ، متوجه خواهیم شد که بازاریابی محتوا نیز تا حدی بخشی از استراتژی آنها است.

با این حال ، واقعیت ها به ما می گویند که وب سایت های اصلی اجتماعات ، ابزارها و سیستم عامل های تعاملی را قبل از محتوا قرار می دهند.

علاوه بر این ، دو وب سایت محبوب محتوای یوتیوب و ویکی پدیا همچنان به استفاده از سیستم عامل های تعاملی ادامه می دهند.

6. آخرین راز سئو که احتمالا از آن غافل بودید : گذاشتن ویدئو در صفحات سایت ، شانس حضور در صفحه اول جستجوی گوگل را دو چندان می کند.

ویدیو تمام آنچیزی است که در سالهای اخیر سایت هایی مانند یوتیوب و آپارات و تلوبیون از آن رتبه به دست آورده اند و یوتیوب را به دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان تبدیل کرده و همچنین گزینه مورد نظر برای بازاریابی و تبلیغات ویدیویی آنلاین است. بیایید لحظه ای به آن فکر کنیم.

همه ویدیو را دوست دارند ، درست است؟ این یکی از اسرار مهم سئو میباشد که برای موفقیت به آن نیاز دارید.

در صفحات اصلی سایت خود از ویدیو استفاده کنید.

ویدیو ها با فاصله زیاد بسیار جذاب تر از متن هستند و به نظر می رسد که جایگاه ویژه ای در قلب گوگل دارند.

طبق مطالعه انجام شده میزان نرخ تبدیل کلیک در فیلم ها نسبت به متن بیشتر است.

به نظر می رسد که بستری که فیلم های خود را بر روی آن بارگذاری می کنیم ، در بررسی میزان تأثیر آن بر سئو مهم است.

کدام پلت فرم ترجیح داده می شود؟ شما آن را حدس زدید. یوتیوب بر SERP گوگل مسلط است ، اما میدانیم که در حال حاضر در ایران مجبور هستیم به گزینه های بعدی ایرانی که تاثیر گذار هستند روی بیاوریم.

یک ویدیو می تواند به بازدیدکنندگان شما کمک کند مدت بیشتری در وب سایت شما بمانند. این مورد به عنوان یک عامل رتبه بندی توسط موتورهای جستجو دیده می شود.

همچنین باید این گزینه را برای بازدیدکنندگان در نظر بگیریم که صفحه را با ویدیو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این امر احتمال دریافت پیوندهای ورودی از کاربرانی را که متوجه می شوند افزایش می دهد. این مطمئناً به سئو شما افزوده خواهد شد.

جمع بندی :

هیچ فرمول ثابتی در سئو وجود ندارد که در کمترین زمان ممکن منجر به رتبه بندی در صفحه اول گوگل و تضمین موفقیت در بازاریابی شود. با این حال ، اسرار سئو که در این مقاله به آنها پرداخته ایم ، می توانند در زمینه سئو سایت ، بازاریابی یکپارچه یا استراتژی های محتوا به شما کمک کنند.

اگر تمایل دارید بیشتر درباره SEO بدانید از شما دعوت میکنیم سایر مطالب موجود در بخش سئو سایت را مطالعه نمایید و اگر میخواهید خدمات سئو سایت خود را برون سپاری نمایید با ما تماس بگیرید.

این مطلب را بخوانید
نرخ پرش چیست و چه اهمیتی برای سئو سایت دارد؟ نرخ گزاف گویی - Bounce Rate

سئوال یا نظر خود را ارسال نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

small_c_popup.png
تهران وب سئو - خدمات طراحی و سئو سایت

جهت سفارش طراحی یا سئو سایت فرم زیر را تکمیل نمایید.

همچنین میتوانید با شماره های 09124459909 و 09122847548 با ما تماس بگیرید.