7 روش مهم برای تولید محتوای سئو شده و رفع مشکل محتوای تکراری

7 روش مهم برای تولید محتوای سئو شده و رفع مشکل محتوای تکراری

تولید محتوای جامع ، پرمخاطب و سئو شده یکی از اهداف اصلی و دغدغه های صاحبان سایت ها میباشد و در عین حال پرهیز از ایجاد محتوای تکراری و کپی نیز در دستور کار همه سئوکاران است.

همچنین میتوان تولید محتوا را به عنوان شغل پاره وقت یا تمام وقت برگزید که در حال حاضر خواهان بسیاری نیز دارد.

اگر سئو محتوا (بهینه سازی محتوا برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل ) بخوبی آموخته شود ، بسیار حرفه ای تر و سریعتر میتوان در زمینه تولید محتوا و قرارگرفتن در صفحه اول گوگل پیشرفت نمود.

در ادامه مطلب سعی میکنیم تا به سئوالات زیر به صورت جامع و مفصل پاسخ دهیم.

روش های مختلف تولید محتوا چیست؟ چگونه میتوان یک محتوای خوب ایجاد نمود؟

چگونه میتوان محتوای تولید شده را سئو کرد؟

سپس بررسی میکنیم که با چه ابزارهایی میتوان از تکراری نبودن محتوا مطمئن شد؟


1. محتوای خود را شخصاً تولید کرده و به سئو آن بپردازید

اگر درباره موضوع سایت خود متخصص هستید و اطلاعات کافی دارید، بهترین گزینه ایجاد محتوا توسط خودتان میباشد.

چگونه برای سایت محتوا تولید کنیم؟
12 نکته مهم و تاثیرگذار برای تولید محتوا در سایت

شاید در نگاه اول سخت و یا خارج از حوصله به نظر بیاید، اما اگر شوق آموختن دانسته های خود به دیگران را داشته باشید، نوشتن محتوای سایت توسط خودتان بسیار ساده تر از هر روش دیگر خواهد بود.

البته بهتر است سرعت تایپ خوبی هم داشته باشید که البته این موضوع بعد از تولید 20 محتوای اول تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

چگونه میتوان یک محتوای خوب تولید نمود؟

برای تولید یک محتوای خوب باید محتوایی بنویسید که برای مخاطب کاملاً کاربردی و مفید باشد ، همچنین به سوالات ذهن مخاطبان مطلب پاسخ دهد و آنها را مرحله به مرحله تا رسیدن به هدفشان راهنمایی کند.

نکته مهم این است که اگر میخواهید محتوای سئو شده خوبی داشته باشید، بهتر است به سئوالاتی که معمولاً در گوگل در ارتباط با موضوع سایت شما سرچ میشود کاملاً اشراف داشته باشید.

برای این کار بهتر است ابتدا به استخراج عبارات کلیدی مرتبط با موضوع وبسایت خود بپردازید که در مطلب چگونه از کلمات کلیدی برای سئو سایت استفاده میشود؟ کاملاً به آن پرداخته شد.

اگر عبارت کلیدی موضوع محتوای خود را پیدا کردید ، زمان آن رسیده است که شروع به نوشتن کنید.

سئو سایت فروشگاهی - چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم
سئو سایت فروشگاهی – بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای گوگل در 8 مرحله

اگر سیستم مدیریت محتوای CMS وردپرس استفاده میکند که بهترین ها را برای تولید محتوا و سئو آن در اختیار دارید.

اگر از سایتی غیر از وردپرس دارید میتوانید یک سایت اضافه وردپرسی را در گوشه ای از هاست خود نصب کنید و دسترسی گوگل به آن را ببنید تا توسط آن محتوا را ایجاد و سئو نموده و سپس در CMS خود کپی نمایید.

عنوان اصلی محتوا و تیتر (هدینگ) بخش های اصلی آن را در ابتدا مشخص کنید

اول از همه ببینید در این محتوا چه مطالبی را میخواهید در اختیار خوانندگان خود قرار دهید.

به عنوان مثال برای تولید این محتوا ابتدا این موارد به ذهن نویسنده آن خطور نموده است.

محتوای خود را شخصاً تولید و سئو نمایید.

عنوان اصلی سایت بسیار مهم است و باید مرتبط با کلمات کلیدی اصلی موضوع محتوا و همچنین متن جستجوی مخاطبان باشد.

جستجو ها خیلی از اوقات با کلمات سوالی مانند چگونه ، چرا ، چطور و موارد مشابه شروع میشود. پس ایده خوبی میتواند باشد که ما نیز ازین کلمات برای شروع عنوان خود استفاده کنیم.

یکی از موارد دیگر که بسیار مورد توجه مخاطبان و گوگل قرار میگیرد استفاده از اعداد و جملات انگیزه دهنده در عنوان مطلب میباشد. به عنوان مثال :

10 راز طلایی برای …

5 روش مهم برای …

22 نکته جالب درباره …

8 ترفند جدید برای … که شما نمیداستید.

کافیست مطلبی را در گوگل بصورت فارسی یا انگلیسی سرچ کنید و در صفحه اول یا رتبه اول نتایج سرچ با اینگونه عنوان ها برخورد خواهید کرد.

سپس تیتر سایر بخش های سایت خود را اضافه نمایید. در مطلب راهنمای جامع سئو تگ عنوان هدینگ های H1 تا H6 به نحوه استفاده و سئو هدینگ ها پرداخته ایم.

چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟
چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

بعد از مشخص شدن عنوان اصلی ( هدینگ H1 )و سایر زیرعنوان های مربوط به هر بخش ( هدینگ H2 تا H6 ) شروع به نوشتن مطالب هر بخش نمایید.

سعی کنید هر موضوع را به صورت کاربردی و کامل با توضیحات و عکس های مرتبط با آن بخش اضافه نمایید.

جهت انجام سئو محتوای تولید شده ، افزونه وردپرس Yoast Seo یواست سئو را نصب کنید

برای اینکه محتوای تولید شده توسط شما بهترین حالت سئو را داشته باشد، بهترین کار نصب افزونه وردپرس یواست سئو Yoast Seo می باشد.

پس از نصب پنجره مربوط به سئو Yoast Seo در زیر هر محتوا نمایش داده میشود.

سئو عنوان و توضیحات متا محتوای تولید شده در بخش Snippet یواست سئو

بخش اول آن مربوط به تعیین عبارت کلیدی اصلی جهت سئو و نحوه نمایش عنوان و توضیحات متای مربوط به محتوای شما میباشد که معمولاً در نتایج جستجوی گوگل دیده خواهد شد.

در مطلب نحوه نوشتن توضیحات متا برای دریافت بازدید بیشتر از گوگل به صورت مفصل به چگونگی نگارش توضیحات متای محتوا پرداخته ایم. به صورت خلاصه موارد زیر درباره توضیحات متا مهم میباشد.

طول مناسب توضیحات متا حدود 120 تا 158 کاراکتر میباشد.

توضیحات متا را به صورت جذابی برای بازدیدکنندگان بنویسید، زیرا گوگل مستقیماً برای رتبه بندی به آن اهمیت نمیدهد. اما به صورت غیر مستقیم باعث افزایش ترافیک سایت میشود.

سئو محلی
سئو محلی – راهنمای کامل برای دیده شدن در نتایج اول جستجوی محلی گوگل

برای هر مطلب ، متا دسکریپشن منحصر بفرد بنویسید.

کلمه کلیدی اصلی را در توضیحات متا قرار دهید.

آنالیز سئو محتوای تولید شده با افزونه Yoast Seo

آنالیزو نکات سئو محتوا تولید شده توسط یواست سئو

همانطور که در تصویر بالا میبینید ، این بخش به آنالیز سئو محتوای تولید شده توسط شما میپردازید. همزمان با نوشتن مطلب باید به این بخش توجه نمایید و ایرادهای سئو محتوای خود را تصحیح نمایید.

مشابه تصویر فوق در ابتدا و یا میانه سئو مطلب، احتمالاً با ایرادهای بسیاری مواجه خواهید شد که باید نسبت به رفع آنها اقدام نمایید تا به نتیجه سئو قابل قبولی برسید و شکلک خندان مربوط به آنالیز سئو در بالای بخش از قرمز و نارنجی به رنگ سبز تبدیل شود.

نکات مربوط به سئو محتوا

طول متن بهتر است حداقل 300 کلمه باشد. هر چه تعداد کلمات بیشتر باشد شانس بیشتری جهت ظاهر شدن در صفحه اول نتایج سرچ گوگل وجود دارد

عنوان سئو باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و خیلی کوتاه یا خیلی بلند نباشد.

محتوا باید حداقل یک عکس داشته باشد و برای تصاویر داخل متن حتماً باید متن جایگزین Alt مرتبط با عکس و کلمه کلیدی اصلی در نظر گرفته شود.

تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی اصلی در متن ، نحوه توزیع ، طول کلمه کلیدی چک می گردد و اگر بیش از اندازه و یا کمتر از میزان مناسب باشد، به شما اخطار داده میشود.

کلمه کلیدی اصلی باید برای سئو این محتوا بصورت منحصر به فرد استفاده گردد و همچنین در زیرعنوان های هدینگ ( H2 تا H6 ) به میزان مناسبی استفاده گردیده باشد.

کلمه کلیدی باید در پاراگراف اول استفاده شود و همچنین بهتر است در آدرس Url صفحه نیز موجود باشد.

یک یا چند لینک داخلی و خارجی نیز باید در محتوای شما موجود باشد. متنی که جهت لینک دادن به سایر صفحات استفاده میکنید با موضوع و عنوان صفحه هدف مرتبط باشد.

سعی کنید در میانه و یا انتهای متن خود، خواننده را به دیدن سایر صفحات مطالب مرتبط موجود در سایت خود ترغیب نمایید. این باعث میشود که نرخ پرش سایت شما کاهش یابد. اگر میخواهید بیشتر درباره این موضوع بدانید مطلب اهمیت کاهش نرخ پرش برای سئو را مطالعه بفرمایید.

درخت محتوا (Content tree) چیست؟
درخت محتوا (Content tree) چیست؟ 12 نکته کلیدی و یک مثال

آنالیز خوانایی متن و طول جملات

آنالیز خوانایی متن و طول جملات توسط یواست سئو

در این بخش ، افزونه یواست سئو محتوای شما را از لحاظ طول جملات ، توزیع تیتر در متن و طول پاراگراف ها با میزان توصیه شده مقایسه مینماید.

بهتراست برای هر 300 کلمه در متن یک زیر عنوان استفاده شود و همچنین از پاراگراف های طولانی که خوانایی متن را کاهش میدهد پرهیز شود.

اگر همه توصیه های افزونه یواست سئو را بکاربستید ، محتوای تولید شده شما شانس خوبی دارد که مورد توجه گوگل قرار گیرد و بیشتر در نتایج جستجو دیده شود.

2. ایجاد محتوای ترجمه شده از مطالب سایت های خارجی

با استفاده از این روش که سالهاست متداول میباشد به راحتی میتوانید مطالب خوبی برای سایت خود پیدا کنید.

عبارت انگلیسی متناظر با کلمه کلیدی مدنظر خود را برای تولید محتوا را در مترجم گوگل پیدا کنید.

پیدا کردن ترجمه کلمه کلیدی جهت تولید محتوای سئو شده

به عنوان مثال جهت نوشتن یک مطلب درباره “نکات تولید محتوا” عبارت انگلیسی متناظر با آن “Content Production Tips ” را در گوگل جستجو میکنیم.

معمولاً اولین نتایج جستجو بهترین نوشته ها در زمینه مدنظر شما هستند. هر چقدر موضوع محتوای شما عمومی تر باشد احتمالاً مطالب طولانی تری ( حدود 2000 کلمه و بیشتر) در صدر نتایج جستجو خواهند بود.

از آنجاییکه گوگل عاشق محتوای طولانی و مفصل به همراه تعدادی عکس میباشد، شما هم بهتر است همین مطالب را جهت ترجمه استفاده نمایید.

حتماً چک کنید که محتوا قبلاً ترجمه نشده باشد.

نکته مهم این است که قبلا از شروع به نوشتن محتوا ، چک کردن و اطمینان تکراری نبودن آن است.

حتماً چند جمله از محتوای انگلیسی را داخل مترجم گوگل به فارسی برگردانید و آن را جستجو کنید.

اگر موضوع سایت شما منحصر به فرد باشد و رقبای زیادی نداشته باشید. محتوای ترجمه شده ای در سایتهای ایرانی نخواهید یافت

اگر رقبای زیادی داشته باشید معمولاً سوپرایز خواهید شد که نتایج اول جستجو ، اکثراً ترجمه و در سایت های فارسی منتشر شده اند.

21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت
21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت

در این صورت یکی از راهها جستجو کلمات کلیدی محتوا در بازه زمانی یکسال و یا یکماه گذشته میباشد.

برای این کار بر روی Tools بزنید و گزینه Any time را بر روی Past year و یا Past month قراردهید.

با این کار احتمال تکراری بودن مطلب کمتر میشود. همچنین مطالب بروزتری جهت ترجمه خواهد داشت.

البته باز هم به روش قبل تست کنید که محتوا قبلاً ترجمه نشده باشد.

مرحله بعدی ترجمه و ویرایش محتوای مدنظر میباشد.

چگونه محتوا را ترجمه کنیم ؟

جهت شروع ترجمه محتوا کافی است لینک مطلب را برداشته و در مترجم گوگل کپی نمایید.

لینک محتوا جهت ترجمه به فارسی

بر روی لینک بزنید و نسخه ترجمه شده مطلب مدنظر خود را خواهید یافت. صفحه را تا پایین اسکرول کنید تا محتوا کاملاً به فارسی برگردد.

اگر محتوای ترجمه شده بسیار بهم ریخته بود میتوانید قید این مطلب را بزنید و به سراغ نتیجه بعدی در سرچ گوگل بروید و این مراحل را تکرار کنید.

اگر ترجمه محتوا نسبتا خوب بود و ویرایش زیادی نیاز نداشت آن را کپی کنید و در Notepad بگذارید.

محتوای Notepad را مجدداً کپی نموده و در محل درج محتوای خود در وردپرس یا هر cms دیگری که استفاده مینمایید درج کنید.

این کار به شما کمک میکند که از شر استایل ها ، لینک ها و دیگر موارد مربوط به قالب سایت اصلی راحت شوید.

سپس موارد مربوط به ویرایش متن ، سئو ، افزودن متن و سایر مواردی که در قسمت اول ذکر شد جهت تولید یک محتوای سئو شده خوب بکار بندید.

3. بازنویسی محتوای سایت های فارسی

تولید کنندگان محتوا مدت هاست که از بازنویسی محتوا جهت تولید محتوای جدید و منحصر به فرد استفاده میکنند.

گوگل به کپی برداری محتوا از سایت های دیگر حساس است و بخاطر آن ممکن سایت شما را جریمه کند و یا حداقل در نتایج صفحات اول جستجوی خود نمایش ندهد.

بازنویسی محتوا بر اساس نکات مهم و برداشت شما از محتوای اصلی

بنابراین بهترین روش برای بازنویسی محتوا ، مطالعه کل محتوای اولیه و برداشت نکات اصلی مربوط به آن و نگارش مجدد محتوا بدون استفاده از متن اصلی اولیه میباشد.

حتماً توجه کنید که عنوان و توضیحات متا و همچنین زیر عنوان های محتوای بازنویسی شده توسط شما متفاوت از محتوای اصلی باشد.

استفاده از مترجم گوگل برای بازنویسی محتوا

در صورتی که نمیخواهید محتوا را کاملاً از نو بازنویسی کنید ، یکی از مواردی که به تا حدودی به تغییر جمله بندی محتوای اصلی کمک میکند، استفاده از مترجم گوگل می باشد.

این ترفند بدین صورت است که ابتدا متن اصلی را در مترجم گوگل به زبان دیگری مثلاً اردو تبدیل کنید . سپس از اردو به زبان ژاپنی و سپس دوباره به زبان فارسی تبدیل کنید.

هر چقدر از زبان هایی استفاده کنید که کمتر جهانی هستند و تعداد دفعات ترجمه تا بازگشت به زبان فارسی بیشتر باشد، احتمالاً نتایج بهتری خواهید گرفت.

استفاده از دو مترجم مختلف جهت بازنویسی محتوا

همچنین میتوان از دو یا چند مترجم مختلف به صورت هم زمان استفاده نمود. مثلاً ابتدا در مترجم گوگل محتوا را ترجمه کنید و سپس مجدداً در مترجم یاندکس Yandex دوباره آن را به فارسی برگردانید.

به عنوان مثال متن فوق را ابتدا در مترجم گوگل به زبان آلمانی و سپس در مترجم یاندکس به زبان فارسی بازگرداندیم.

تولید محتوای بازنویسی شده - ترجمه متن از فارسی به آلمانی توسط مترجم گوگل
ترجمه متن محتوا از فارسی به آلمانی توسط مترجم گوگل
بازگردانی مجدد محتوا از آلمانی به فارسی در مترجم یاندکس
بازگردانی مجدد محتوا از آلمانی به فارسی در مترجم یاندکس

البته معمولاً در نهایت متن شما مقداری به هم ریخته می شود و نیاز به ویرایش بیشتری دارد ، اما بدین شکل جمله بندی نهایی از متن اولیه فاصله بیشتری خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که در این روش همیشه احتمال شناسایی محتوای شما به عنوان یک محتوای کپی شده توسط گوگل وجود دارد.

برخی از سایت های ایرانی ، این روش برگردان چندباره توسط مترجم گوگل یا مشابه را به عنوان ابزار بازنویسی محتوا در سایت خود قرارداده و بابت آن هزینه نیز دریافت میکنند.

بخاطر داشته باشید که این روش بیشتر برای تکنیک تولید محتوای انبوه کاربرد دارد تا تولید محتوای با کیفیت و به سئو کلاه سیاه بیشتر نزدیک است.

4. تجمیع محتوای سایر سایت ها در یک مطلب

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، الگوریتم های گوگل بسیار علاقه مند به محتوای طولانی و جامع مرتبط با موضوع جستجو و همچنین محتوای غیر تکراری میباشند.

بنابراین میتوانید از تکنیک های بازنویسی و یا ترجمه محتوا که در قسمت های قبلی ذکر شد استفاده نموده و چندین محتوا را همزمان در مطلب جدید خود گردآوری کنید.

اگر بتوانید ارزش افزوده ای در مطلب گردآوری شده ایجاد کنید ،احتمالاً گوگل به مطلب شما اهمیت بیشتری نسبت به اصل محتواهای جمع آوری شده خواهد داد.

حتی اگر بخشی از نوشته شما تکراری تلقی شود اما باز هم تا حدودی توسط گوگل مورد اغماض قرارمیگیرد.

همچنین شما میتوانید مطالبی را عیناً از سایت های دیگر نقل قول نمایید ، اما حتما آن را به صورت پاراگراف نقل قول درآورده و مرجع آن را با لینک در انتهای نقل قول قراردهید.

بارها توجه بیشتر گوگل به مطالب جمع آوری شده از چندین مطلب دیده شده است و علت آن هم طولانی تر و جامع تر بودن مطلب نهایی میباشد.

5. جهت سئو بهتر هنگام تولید محتوای خود ویدیوهای مرتبط با موضوع به اشتراک گذارید

تا این جای کار چندین بار از اشتیاق گوگل به محتوای طولانی و جامع گفته ایم ، اما شاید ندانید که از آن بیشتر گوگل علاقه مند به صفحاتی است که در آن ها ویدیو یا کلیپ مرتبط با موضوع درج شده است.

اگر در تولید محتوای سایت ، این دو مورد یعنی محتوای جامع و ویدیوی مرتبط را در کنار یکدیگر بگذاریم ، قطعاً شما به هدف خود که دیده شدن در موتورهای جستجو میباشد بسیار نزدیک میباشید.

پس فرصت را از دست ندهید و اگر امکان ساخت و تهیه ویدیو جدید برای محتوای خود دارید ، آن را بسازید و اگر هنوز این امکان را ندارید میتوانید ویدیو های مرتبط موجود را به اشتراک بگذارید.

6. تولید محتوا و سئو توسط هوش مصنوعی

حقیقت این است که هر روز که میگذرد، جهان بیشتر به سمت تولید محتوا و سئو توسط هوش مصنوعی متمایل میشود.

به عقیده اکثر کارشناسان سئو ، این هوش مصنوعی است که آینده سئو و بهینه سازی سایت را شکل خواهد داد.

الگوریتم های گوگل برپایه هوش مصنوعی شکل گرفته و با یادگیری ماشینی Machine learning روز به روز کارآمدتر و دقیق تر میشوند.

همچنین در طرف دیگر ابزارهای هوش مصنوعی متعددی جهت سئو محتوا ایجاد گردیده است ، که به درک بهتر محتوای مورد نیاز بازدید کننده ، اتوماسیون سئو و شخصی سازی محتوا برای بازدیدکنندگان مختلف میپردازد.

در مطلب تاثیر هوش مصنوعی بر آینده سئو به تفصیل درباره نقش هوش مصنوعی بر ابزارهای سئو و آینده آن صحبت کردیم.

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی

بخش مهم دیگر استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا میباشد. این موضوع در سایت های بزرگ به زبان انگلیسی و با توجه به رقابتی که برای تولید محتوا وجود دارد به شدت دنبال میشود.

به عنوان مثال در حال حاضر بخشی از مقالات واشنگتن پست توسط هوش مصنوعی نگارش میشود، اما استفاده از هوش مصنوعی در سایت های فارسی چندان جایگاهی ندارد و این نیز دلایل خود را دارد که به آن خواهیم پرداخت.

بطور عمده چند نوع متفاوت استفاده از هوش مصنوعی جهت تولید محتوا و یا ترکیبی از آنها انجام میپذیرد.

ساده ترین حالت استفاده از هوش مصنوعی جهت تولید محتوا با استفاده از بازنویسی rewording یا Paraphrasing محتوای موجود میباشد که با جابجای کلمات و جملات به روشی که معنای محتوا تغییری نکند انجام میپذیرد.

نمونه بسیار ساده آن سایت Paraphrasing Tool میباشد که بازنویسی محتوای انگلیسی را به صورت خودکار انجام میدهد.

استفاده کمی حرفه ای تر از هوش مصنوعی AI زمانی است که انتخاب محتوا و برداشتن بخش های مرتبط آنرا به هوش مصنوعی بسپاریم و سپس با انجام بازنویسی rewording از تکراری نبودن محتوا مطمئن شویم.

مثال این مورد استفاده از هوش مصنوعی سایت AI Writer میباشد که هر دو کار جستجو جهت جمع آوری مطلب و بازنویسی آن را با هم انجام میدهد.

استفاده از یادگیری ماشینی جهت تولید محتوا توسط هوش مصنوعی

پیچیده ترین حالت استفاده از هوش مصنوعی AI به صورت یادگیری ماشینی جهت خلق یک محتوای جدید و منحصر به فرد توسط ماشین میباشد که منتقل کننده ادراک آن هوش مصنوعی از موضوع محتوا باشد و وابسته با سایر محتواهای موجود نباشد.

تصویر زیر استفاده از یادگیری ماشینی جهت نگارش محتوا توسط هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینی در سایت InferKit را نشان میدهد. البته این هوش مصنوعی فقط برای ساخت مقالات فارسی آموزش ندیده است.

عدم توسعه استفاده از هوش مصنوعی در ایران بیشتر به خاطر ارزان بودن نیروی کار جهت تولید محتوا و همچنین گران بودن استفاده از کامپیوترهای قدرتمند که قابلیت پردازش بالایی دارند جهت توسعه یادگیری ماشینی Machine Learning میباشد.

7. برونسپاری و انجام تولید محتوا و سئو توسط دیگران

یکی از گزینه های خوب برای کسانی که تخصص کافی در زمینه تولید محتوای سایت خود ندارند، برونسپاری تولید محتوا میباشد.

در حال حاضر سایت های ایرانی بسیاری جهت تولید محتوا فعالیت و با یکدیگر رقابت میکنند. کافیست کمی درباره تولید محتوا جستجو کنید تا انواع قیمت ها و شرایط مختلف جهت تولید محتوای ترجمه ، بازنویسی و یا ایجاد محتوای جدید منحصر بفرد روبرو شود.

رقابت این سایت ها باعث شده است که قیمت ها نسبتاً مناسب باشد ولی باز هم پیدا کردن شخصی که محتوای خوب و سئو شده ایجاد نماید کمی سخت است و معمولاً این افراد هزینه بالاتری برای کار خود درخواست میکنند.

در کل برونسپاری تولید محتوا و سئو آن، بسیار در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد و میتوانید وقت خود را بیشتر برای توسعه جنبه های دیگر سایت خود بگذارید.

چگونه مشکل محتوای تکراری را حل کنیم؟

بعد از تولید محتوا یکی از دغدغه های اصلی میزان تکراری بودن محتوای ایجاد شده و صفحات سایت میباشد.

اول از همه باید خاطر نشان کنیم که این محتوای کپی میباشد که میتواند منجر به جریمه گوگل شود و محتوای تکرار شده در صفحات سایت فقط میتواند منجر به سردرگمی گوگل در رتبه بندی و اهمیت دادن به مطالب شما گردد.

برای چک کردن میزان کپی برداری یا تکراری بودن محتوای شما میتوانید از ابزار سایت Copyscape برای یافتن محتوای مشابه یا نزدیک به محتوای شما که در سایتهای دیگر موجود میباشد استفاده نمایید.

چک کردن تکراری نبودن متن محتوا

اگر مشابه عکس زیر نتیجه مشابهی یافت نشد ، مشخص است که شما کار خود را به درستی انجام داده اید.

همچنین ازین ابزار میتوانید جهت شناسایی سایت هایی که از محتوای شما کپی کرده اند و حق کپی رایت را نقض نموده اند استفاده کنید.

با گزارش کردن این موارد به گوگل ، آنها از نتایج گوگل حذف شده و سایت آنها جریمه میشود.

آنالیز کل سایت برای پیدا کردن مطالب تکراری و لینک های شکسته

استفاده از سایت Siteliner به شما جهت پیدا کردن مطالب تکراری و لینک های شکسته موجود در محتوای سایت شما که باعث افت سئو سایت میگردد کمک خواهد کرد.

مخصوصاً اگر سایت قدیمی و بزرگی دارید که شامل صفحات زیادی میباشد ، این ابزار بسیار برای شما ارزنده تر خواهد بود.

به بخش Duplicate Content بروید و در آنجا ردیف Match Percentage به درصد تکراری بودن محتوای صفحات شما اشاره دارد. بهتر است که این درصد را زیر 25% نگهدارید.

همچنین میزان قدرت هر صفحه نمایش داده میشود که بر اساس لینک هایی که از صفحات پرقدرت می آیند به تناسب و تا عدد 100 ارزش گذاری میگردد.

اگر چند لینک از یک صفحه پرقدرت سایت شما به یک صفحه وارد شوند ارزش آن بیشتر از تعداد زیادی لینک از صفحات کم ارزش تر میباشد.

با استفاده ازین فرمول میتوانید قدرت فعلی صفحات محتوای خود را ببینید و شاید تصیمیم بگیرید تا با حذف و اضافه کردن لینک ها تغییری در قدرت صفحات سایت خود ایجاد نمایید.

همچنین قابلیت جانبی دیگر این سایت تولید نقشه سایت میباشد.

در سایت های وردپرسی و توسط یواست سئو ، نقشه سایت XML Sitemap به راحتی ایجاد میگردد و قابل ارائه به گوگل میباشد.

اما اگر از سایت غیر وردپرسی یا CMS های قدیمی استفاده میکنید که امکان تولید نقشه سایت ندارد. توسط این ابزار و با زدن بر روی Download XML Sitemap میتوانید سایت مپ سایت خود را دانلود و بر روی هاست بارگزاری نموده و سپس آن را در سرچ کنسول گوگل معرفی نمایید.

جمع بندی نهایی روش های تولید محتوای سئو شده

در این مطلب آموختیم که چگونه با روش های مختلف میتوان به تولید محتوا و سئو آن پرداخت و کدام روش ها بیشتر مورد علاقه گوگل میباشد و چه روش هایی احتمالاً جریمه گوگل را در برخواهد داشت.

همچنین گفتیم که چگونه میتوان کل سایت و محتوای مدنظرمان را آنالیز کنیم و از ایجاد محتوای تکراری و کپی شده جلوگیری کنیم.

در پایان همانطور که در بخش اول نحوه انجام سئو محتوای تولید شده با افزونه Yoast Seo را آموزش دادیم . نتیجه نهایی سئو این مطلب تصویر زیر میباشد که شکلک خندان سبز را از آن خود کرد. البته همیشه نمیتوان یواست سئو را کاملاً راضی نمود.

آنالیز نهایی سئو این مطلب توسط یواست سئو

اگر علاقه مند به مطالعه موارد بیشتر در زمینه سئو و تولید محتوا هستید ، حتماً به بخش سئو سایت مراجعه نمایید.

همچنین تمایل دارید سئو سایت خود را به دست سئوکاران حرفه ای ما در تهران وب سئو بسپارید، با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

۲ دیدگاه

    • بله. اگر چه استفاده از محتوای کپی احتمال جریمه شدن شما را افزایش میدهد و شانس دیده شدن محتوای شما را کاهش میدهد. اما در مواردی میتواند حتی بهتر از مطلب اولیه دیده شود :
      اتوریتی و سئو صفحه سایت شما از صفحه سایتی که کپی نموده اید خیلی بهتر باشد.
      محتوای کپی شده را در مطلبی استفاده کنید که در کنار سایر بخش های محتوا ، ارزش افزوده ای نسبت به صفحه اولیه برای کاربران ایجاد کند .
      از نظر فنی مانند سرعت سایت و استفاده از ssl نسبت به صفحه ای که از آن کپی کرده اید برتری داشته باشید .
      محتوای مدنظر به صورت نقل قول و با لینک منبع استفاده شود .
      مطلب مورد نظر بصورت بخشی از دسته بندی های موضوعی مطالب استفاده شود.
      و سایر موارد مشابه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت

تولید محتوا

طراحی سایت

سوشال مارکتینگ

استارت آپ