7 نکته طراحی برای نگهداشتن بازدیدکننده سایت برای مدت طولانی

7 نکته طراحی برای نگهداشتن بازدیدکننده سایت برای مدت طولانی

تعداد وب سایت های آنلاین به سرعت و در هر ثانیه از هر روز در حال افزایش است و یافتن سایت شما را هر روز دشوارتر می کند. به همین دلیل ، طراحی سایت برای ایجاد یک برند و سایت موفق که بازدیدکننده هایی که به سختی جذب شده اند را در سایت نگه دارد و تبدیل به مشتری نماید، برای تجارت شما بیش از هر زمان دیگری مهم است. 

چگونه سایت هایی مانند دیجیکالا یا آپارات به محبوبیت گسترده آنلاین خود دست یافتند؟ 

پاسخ ساده این است – با ایجاد یک وب سایت دزد بازدید کننده (بازدیدکننده ها زمانی طولانی در این سایت ها باقی میمانند و به سایت بعدی موجود در نتایج جستجو رجوع نمی کنند.) با استفاده از نکات طراحی و سئو سایت.

این راهنمای هفت نکته مفید است که با استفاده از آن بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی در وبسایت خود نگه خواهید داشت و آن ها به سایت های دیگر نخواهند رفت.


1. به بازدیدکننده های سایت خود محتوای با کیفیت بالا ارائه دهید.

محتوای سایت شما باید ضمن در برداشتن هدف کلی محصول یا خدمات شما، مخاطبان هدف شما را درگیر کند. این بخش از سایت شما باید به منظور بهبود تجربه مشتری در هنگام فروش مشتری در تجارت شما طراحی شود.

برخی از راه های افزایش تجربه خوب بازدیدکننده در سایت شما عبارتند از: 

سئو سایت فروشگاهی - چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم
سئو سایت فروشگاهی – بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای گوگل در 8 مرحله

لیست اطلاعات مفید درباره محصولات / سوالات متداول
محتوای بدون خطا و ایراد نگارشی و مفهومی
خلاصه و دقیق نگه داشتن مطالب

از این گذشته ، محتوا قسمت عمده وب سایت شماست ، بنابراین باید تلاش خود را صرف پرورش متن های متناسب با کاربران خود کنید.

ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت خود را بیابید و سپس به توسعه محتوای مرتبط با این کلمات کلیدی بپردازید.

2. خوانایی سایت و نمایش خلاصه محتوا برای بازدیدکننده

هر بازدید کننده بعد از ورود به صفحه سایت شما ، بطور متوسط قبل از انتقال به صفحه جدید ، 15 ثانیه زمان صرف میکند تا ببیند آیا این محتوا همان محتوای مدنظر او میباشد و یا باید به جستجوی خود در گوگل ادامه دهد.

با این حساب ، شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت خوانا میباشد و همچنین در ابتدا مطلب شرح مختصری از آنچه بازدیدکننده در ادامه خواهد خواند ارائه نمایید.

توضیحات کوتاه و مستقیم و لیست مطالب ، اطلاعات زیادی را در مدت زمان کوتاه به خواننده می دهد.

این روش بسیار خوبی برای رساندن مخاطب به اطلاعات مدنظر خود ، بدون درگیر کردن بازدیدکننده با یک صفحه پر از متن است.

3. دسترسی سایت و المان های موجود در صفحه

وب سایت شما باید از طریق چندین دستگاه قابل دسترسی و اصطلاحاً ریسپانسیو باشد و ویژگی هایی را در اختیار بازدیدکننده قرار دهد.

علاوه بر این موارد زیر کمک میکند که بازدیدکننده بیشتر درسایت بماند :

ایجاد لینک بین صفحات مختلف سایت که موضوعات مشابهی دارند.

استفاده از تصاویر مرتبط با مطلب به صورت ریسپانسیو

21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت
21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت

نوشتن کپشن و توضیحات برای فیلم های موجود در صفحه

علاوه بر این ، شما می خواهید اطلاعات خود را در کمترین زمان ممکن ارائه دهید. هرچه مشتری برای رفتن به صفحه خاصی کلیک بیشتری انجام دهد ، احتمال ادامه حضور او در سایت شما کمتر است.

در مطلب 21 نکته مهم برای سئو ساختار سایت به صورت مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

4. طرح رنگ مناسب برای طراحی سایت خود انتخاب نمایید.

انتخاب طرح رنگ مناسب برای وب سایت می تواند به شناخت برند و همچنین ایجاد ارتباط عاطفی بین بازدیدکننده و سایت شما کمک کند.

به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید برای سایتی که مخاطبان مرتبط با موسیقی دارد، از رنگ های تند و تیره استفاده نمایید و یا برای یک سایت پزشکی از رنگ های سفید و روشن برای ایجاد حس پاکیزگی و آرامش در مخاطبان خود استفاده کنید .

با این حال ، این نکات انعطاف پذیر هستند. هیچ قانون مشخصی برای ایجاد رنگ آمیزی در هنگام توسعه سایت وجود ندارد.   

5. سایت شما برند یا مارک خود را داشته باشد.

یک برند یا مارک تجاری منحصر به فرد به مشتریان این امکان را می دهد تا شما را از رقبای خود شناسایی کنند و حتی ممکن است اثری به یاد ماندنی از خود به جای بگذارد.

همچنین قطعا لوگو شما جهت ماندگاری در ذهن بازدیدکننده بسیار مهم است.

همچنین نکات ظریفی مانند این که فونت لوگو شما با فونت سایت شما هم خوانی داشته باشد نیز به شما کمک خواهد کرد.

چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟
چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

از بخش های مختلف مانند بخش بالایی و پایینی صفحه و همچنین نوار های کناری میتوانید برای معرفی هر چه بیشتر برند و لوگوی خود استفاده نمایید.

سعی کنید این موارد را به نحوی به کار ببندید که پس از چند دقیقه گشت و گذار در سایت شما ، برند شما برای مدتی در ذهن بازدیدکننده باقی بماند.

6. برای جذب بازدیدکننده بیشتر وب سایت خود را ساده نگه دارید.

یک وب سایت کاملاً ساده و تمیز ، بازدیدکننده را بسیار کارآمدتر از یک وب سایت با گزینه های زیاد راهنمایی می کند.

یکی از راه های ساده سازی سایت، به حداقل رساندن تعداد منوهای موجود در آن و همچنین زیر مجموعه های موجود در هر صفحه است.

اگر سایت خود را به خوبی و ساده ارائه دهید ، متوجه می شوید که رعایت آن به بازدیدکننده فرصت کافی برای درک نام تجاری و برند شما نیز می دهد و آنها را تشویق می کند تا با شما تماس بگیرند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

7. در سایت خود از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.

توسعه وب چیزی فراتر از محتوای عالی است. طراحی کلی وب سایت شما در تصمیم مشتری هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب یا عدم انتخاب خدمات شما نقش دارد.

اینجاست که استفاده از وسایل بصری برای جلب نظر بازدیدکننده به سایت شما مطرح می شود.

سرمایه گذاری در ایجاد تصاویر و فیلم های حرفه ای به شما کمک می کند تا ضمن معرفی و افزودن به محتوای سایت شما ، نگاهی به حرفه ای بودن برند شما نیز داشته باشید. این عناصر ترکیبی به مشتری درک درستی از کیفیت کار شما ارائه می دهند.

این هفت نکته ساده در زمینه طراحی وب می تواند در به ذهن سپرده شدن نام برند شما و نگهداری بازدیدکننده های ورودی سایت کمک نماید.

همچنین اگر علاقه مند هستید بازدیدکنندگان بیشتری از گوگل به سایت خود جذب نمایید مطلب چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟ را مطالعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت

تولید محتوا

طراحی سایت

سوشال مارکتینگ

استارت آپ