21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت

21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت

قبل از اینکه شروع به معرفی تکنیک های سئو ساختار سایت کنیم ، بیایید روشن کنیم که اصلاً چرا باید ساختار وب سایت شما دارای SEO مناسب باشد.

هدف از ایجاد ساختار وب سایت گروه بندی محتوای شما به صورت موضعی است ، بنابراین (الف) برای موتورهای جستجو آسان تر است که بتوانند اهمیت نسبی صفحات را پیدا کنند و (ب) اندازه گیری عملکرد صفحات درطول زمان برای شما آسان تر باشد.

به زبان عامیانه: گوگل برای تعیین رتبه سایت در سایت شما به بررسی میزان کاربرپسندی شما می پردازد. اگر استفاده از آن آسان نباشد ، در موقعیت بالایی قرار نخواهید گرفت.

(ناگفته نماند که خزنده های گوگل برای جستجوی سایت شما به یک ساختار سایت ساده نیز احتیاج دارند.)

بنابراین ، چگونه می توانید یک ساختار سایت با سئو مناسب ایجاد کنید؟ ما نکاتی را که بیش از 50 کارشناس سئو ارائه داده اند را در این مطلب به اشتراک می گذاریم ، از جمله:

1. ابتدا ساختار سایت خود را برنامه ریزی کنید

وب سایت ها همیشه در حال پیشرفت هستند و همیشه محتوای جدیدی اضافه می شود.

بهترین توصیه در صورت ساخت سایت جدید یا بازسازی یک سایت قدیمی این است که قبل از شروع ساخت ، ابتدا برنامه ای برای ساختار سایت خود تهیه کنید.

بعداً در مراحل ایجاد ، نه تنها در وقت شما صرفه جویی خواهد شد ، بلکه اطمینان حاصل خواهد کرد که هیچ چیز از دست نرفته و همه چیز به درستی تنظیم شده است.

سئو سایت فروشگاهی - چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم
سئو سایت فروشگاهی – بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای گوگل در 8 مرحله

این کار را می توانید با استفاده از خودکار و کاغذ یا ابزارهای آنلاین ساخت ساختار سایت مانند GlooMaps انجام دهید :

نقشه ساختار سایت gloomaps

2. به سلسله مراتب و میزان اهمیت بخش های مختلف فکر کنید

متداول ترین ساختار وب سایت هرم معکوس است: صفحه اصلی در بالای صفحه قرار دارد و زیر تعداد انگشت شماری از صفحات سطح بالای سرویس قرار دارد و صفحات اضافی برای ارائه جزئیات بیشتر در زیر آن قرار دارند. .

“به عنوان مثال: صفحه اصلی> خدمات بازاریابی دیجیتال> سئو / طراحی سایت/ شبکه های اجتماعی و غیره”

موتورهای جستجو از سلسله مراتب یک وب سایت برای درک اهمیت یک صفحه استفاده می کنند. سلسله مراتب معقول همچنین به کاربران کمک می کند تا در وب سایت خود راه را پیدا کنند و اجرای نشانگر ساختار breadcrumbs کار را آسان تر می کند ، که برای سئو نیز مفید است.

در حالت ایده آل ، ساختار سایت شما هرمی یا نمودار سازمانی به نظر می رسد ، صفحه اصلی شما نوک هرم است و به تدریج با مشخص شدن سایر اطلاعات ، ساختار محتوای شما گسترش می یابد.

اگر می خواهید ساختار وب سایت خود را برای سئو بهبود بخشید ، در مورد سلسله مراتب اهمیت برای هر بخش از وب سایت خود تصمیم بگیرید – هر بخش باید به ترتیب اهمیت آن ذکر شود.

در هر یک از این دسته بندی ها ، زیرمجموعه ها باید به همان ترتیب مرتب شوند. هدف شما این است که ساختار وب سایت خود را با یک نقشه با مسیری کاملا مشخص ارائه کنید که بازدید کنندگان شما را به هدف اصلی برساند.

چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟
چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

3. از سلسله مراتب عنوان ها استفاده کنید

اکنون شما ساختار وب سایت خود را برنامه ریزی کرده اید. اما فقط کل سایت شما نیست که باید به آن فکر کنید.

تگ های عنوان H2 ، H1 و H3 خود را با بهترین کلمات کلیدی ممکن را برای کسب و کار خود بهینه سازی کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه پیداکردن و استفاده از کلمات کلیدی مطلب کلمات کلیدی چیست و چگونه از آنها برای سئو سایت استفاده میشود؟ را مطالعه نمایید.

شما همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Yoast SEO در وردپرس استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام صفحات شما از نظر SEO مناسب هستند.

(شاید به همین دلیل است که وردپرس به عنوان یکی از بهترین CMS ها برای ایجاد ساختار سایت و سئو مناسب شناخته شده است)

بسیار مهم است که به سلسله مراتب عناوین خود توجه کنید. مطمئن شوید که از H1 برای عنوان استفاده کرده و سپس به H2 و H3 بروید. ممکن است برخی تمایل به انتخاب برچسب Tag برای کلمات کلیدی مهم صفحه داشته باشند ، اما این خطای بزرگی در زمینه سئو سایت است.

4. آدرس URL ها را در نوار پیمایش خود اولویت بندی کنید

بیشتر اوقات منوی یک وب سایت پر می شود از صفحات غیرضروری که هیچ هدفی ندارند، این صفحات باعث ایجاد ترافیک نمی شوند ، بازدیدکنندگان را جذب نمی کنند و نرخ تبدیل را افزایش نمیدهند.

وقتی که این صفحات را از منوی وب سایت خود حذف کنید ، استفاده از وب سایت آسان تر می شود و این باعث افزایش تبدیل و تعامل و بهبود سئو ساختار سایت می شود.

این همچنین به صفحات باقیمانده در وب سایت کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشند زیرا ربات های گوگل قادر به جستجوی راحت تری در وب سایت هستند.

سئو آدرس صفحات سایت ( لینک ثابت - پیوند یکتا )
سئو آدرس صفحات سایت URL ( لینک ثابت – پیوند یکتا )

اگر سایت شما یک گنجینه اطلاعات است ، طرفداران شما برای پیدا کردن آن مجبور نیستند حفاری کنند. آن را در منوی ناوبری بالا نگه دارید و مطمئناً بازدید بیشتری خواهید داشت.

تا حدودی به همین دلیل است که بیش از نیمی از کارشناسان سئو، استفاده از یک زیر پوشه را برای وبلاگ خود توصیه می کنند ، نه یک زیر دامنه Subdomain .

مردم وقت ندارند در سایت شما جستجو کنند و به سختی مطالب مدنظر شما را شکار کنند. آنها را به راهی که می خواهید راهنمایی کنید و این مسیر را آسان و سرگرم کننده ایجاد نمایید.

برای منوی پیمایش خود ، اضافه کردن / حذف پیوندها را برای تمرکز بر ارزشمندترین صفحات خود در نظر بگیرید (استفاده چندین منوی ناوبری را در نیز موارد منطقی در نظر بگیرید.)

به صفحه های مربوط به واژگان کلیدی اصلی سایت ، بخش های درآمد زا و یا مهم سایت از ناوبری خود پیوند داده و از لینکهای داخلی برای اشاره به صفحات عمیقتر استفاده کنید. به ویژه برای سایت های بزرگ ، این امر اطمینان حاصل می کند که مهمترین صفحات به طور منظم تری توسط ربات های گوگل مشاهده می شوند.

به دلیل پیوند طبیعی لینک های موجود در منو از طریق بسیاری از صفحات سایت شما ، این صفحات قدرتمندترین صفحات سایت شما خواهند بود.

بنابراین هنگامی که جستجوی کلمات کلیدی خود را به پایان رساندید ، ببینید کدام صفحات باعث ایجاد ترافیک می شوند و به طور موثر از طریق منو پیمایش سایت به آنها لینک دهید.

در صورت عدم نیاز به مطلبی فوراً آن را از منوی ناوبری اصلی خود حذف کنید.

البته هنگامی که در حال ایجاد ساختار سایت سازگار با سئو هستید ، واقعاً به این فکر کنید که ناوبری اصلی شما باید شامل چه مواردی باشد و چه مواردی را نباید شامل شود تا مجبور نشوید بعداً با تغییرات در منو به احیاناً به سئو سایت خود ضربه بزنید..

چگونه میتوان با افزایش سرعت سایت در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شد؟
چگونه میتوان با افزایش سرعت سایت در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شد؟

داشتن یک ساختار عالی به معنای اولویت بندی است – افزایش اهمیت صفحات کلیدی و محتوای سایت شما.

عناصر منوی اصلی توسط موتورهای جستجو در اولویت قرار می گیرند ، بنابراین خلاص شدن از گزینه هایی که صفحه رتبه بندی ندارند یا برای سفر کاربر اساسی نیستند ، یک روش ساده و موثر برای دادن قدرت بیشتر به صفحاتی است که در واقع می خواهید رتبه بندی کنید.

5. قانون حداکثر با 3 کلیک را رعایت نمایید

یک نکته عالی برای کمک به بهینه سازی ساختار SEO وب سایت ، استفاده از پیوند داخلی مناسب است .

پیوند داخلی به اتصال صفحات وب سایت شما کمک می کند و به کاربران کمک می کند تا به درستی در وب سایت شما حرکت کنند.

اگر شما در حال پیوند دادن به سایت خود هستید و برای رفتن به یک صفحه فرعی کلیکهای زیادی از صفحه اصلی شما طول می کشد ، این می تواند تأثیر منفی واقعی بر تجربه کاربر و سئو سایت داشته باشد.

همیشه اطمینان حاصل کنید که URL ها حداکثر 3 کلیک با صفحه اصلی فاصله دارند، چیزی که بسیاری از متخصصان سئو توصیه می کنند:

ایجاد یک ساختار سایت با عمق خزیدن گسترده بیش از 3 کلیک از صفحه اصلی ، بر روی سئو تأثیر می گذارد . زیرا دسترسی به صفحات دفن شده در وب سایت برای کاربران و خزنده های موتور جستجو را دشوارتر می کند.

فرض کنید شما 1000 پست در همه گروه ها دارید و وب سایت شما در هر صفحه 10 مطلی نشان می دهد و فقط صفحه بندی (بعدی >> ، قبلی <<) وجود دارد. ربات خزنده گوگل برای پیدا کردن اولین پست در میان این 1000 پست نیاز به خزیدن 100 صفحه در عمق دارد

از آنجا که یک خزنده میلیاردها صفحه برای خزیدن دارد ، آنقدر عمیق نخواهد شد. بنابراین نگه داشتن صفحات خود [نزدیک به صفحه اصلی] بسیار مهم است.

6. مسیر راهنما ( نشانگر ساختار breadcrumbs ) را نمایش دهید

مسیر های راهنما Breadcrumbs منوهای ناوبری کوتاهی هستند که معمولاً صفحات دورتر از صفحه اصلی را نشان داده می شوند و به کاربر کمک می کنند در سایت شما گشت بزند.

 نشانگر ساختار breadcrumbs

نشانگر ساختار breadcrumbs نه تنها ساختار SEO شما را مرتب و تمیزتر می کند ، بلکه شما را مجبور می کند هنگام ساخت سایت خود منطقی تر فکر کنید.

8 فاکتور کلیدی در رتبه بندی گوگل برای سئوی سایت

سرانجام ، این یک UX خوب است که بازدیدکنندگان را قادر می سازد اطلاعات مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند. به همین دلیل از مسیر راهنما استفاده کنید تا به خزنده های گوگل کمک کند تا سایت شما را بهتر گشت بزنند و در نتیجه لینک صفحات بیشتری از سایت را در نتایج جستجوی اورگانیک گوگل SERP نمایش دهند.

7. به صفحات مرتبط سایت خود لینک دهید

فراموش نکنید که یک استراتژی پیوند داخلی ایجاد کنید . زیرا صفحات وب سایت شما دارای مقدار قابل توجهی قدرت برای تأثیر بر رتبه سئو سایر صفحات سایت هستند.

کلمات کلیدی اصلی صفحه هدف را در متن لینک هایی که برای پیوند دادن به آن صفحه استفاده می کنید ، بگنجانید و بدون جریمه گوگل آن ها بهینه سازی میشوند. بخشی از این فرآیند نیز پیوند دادن بین صفحاتی است که از نظر موضوعی مشابه هستند.

اگر سایت بزرگتری دارید ، می توانید بخشی از این استراتژی را برای” دیوار کشی “سایت خود بر اساس موضوع در نظر بگیرید و =به صورت داخلی بین آنها پیوند برقرار کنید.

از پیوندهای توصیفی داخلی استفاده کنید! کافی نیست بگویید “اینجا را کلیک کنید” یا “اطلاعات بیشتر” و سپس این کلمات را به صفحه مقصد پیوند دهید – بلکه برای ربات های گوگل کاملاً روشن کنید که صفحه مقصد درباره چه موضوعی است.

8. از صفحات داخلی با اقتدار بالا به صفحات یا محصولات منبع درآمد پیوند دهید

هنگام ساخت وب سایت ، اطمینان حاصل کنید که صفحات درآمد زا یا محصولات خود را یا صفحاتی را که می خواهید برای کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بندی کنید ، شناسایی کنید. سپس مطمئن شوید محتوای با ارزشی دارید که از صفحه درآمدزا یا محصول را پشتیبانی می کند و به آن صفحه پیوند دارد.

این به گوگل نشان می دهد که شما بر صفحه مدنظر تأکید می کنید و بقیه مطالب شما به عنوان یک صفحه با اقتدار بالا در وب سایت شما به آن صفحه باز می گردد.

پیوند داخلی همچنین به شما کمک می کند صفحات وبلاگ ها و زیرصفحه ها را به صفحه اصلی محتوای اصلی خود متصل کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا مهمترین قسمت وب سایت شما را بفهمند.

پیوند داخلی راهی عالی برای بهینه سازی ساختار وب سایت شما و بهبود سئو سایت شما است .

می توانید از این فرآیند استفاده کنید: « صفحات و مقالاتی را که در مورد همان موضوع در وب سایت خود بحث می کنند پیدا کنید. سپس ، با SEO مربوطه پیوندهای داخلی را بین آنها اضافه کنید. این در حالی که به موتورهای جستجو کمک می کند ساختار سایت شما را درک کنند ، باعث افزایش بهینه سازی سایت می شود.

سئو اینستاگرام - چگونه پیج اینستاگرام را برای بازدید بیشتر بهینه کنیم؟
سئو اینستاگرام در 7 مرحله به همراه تکنیک های دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام برای جذب فالوور

نادیده گرفته شده ترین توصیه ، پیوند دادن با یکدیگر است. مطمئن شوید که پست های وبلاگ پربازدید شما به صفحات محصول و سایر پست های مرتبط شما که به کاربران و خزنده ها کمک می کند سریعتر پیموده شوند ، پیوند داده شده اند.

9. جهت سئو ساختار سایت نشانه گذاری طرح Schema را اضافه کنید

یک نکته مهم برای بهینه سازی وب سایت برای جستجوی معمولی و صوتی ، افزودن بخش FAQ و داده های ساخت یافته می باشد.

افزودن Schema یک روش آسان و موثر برای گوگل است که می تواند به راحتی محتوای صفحات شما را بخزد و بخواند و SEO شما را بهبود بخشد.

10. به صفحات سایت خود دسته ها یا صفحاتی به عنوان والدین اختصاص دهید

هنگام انتشار محتوا ، باید اطمینان حاصل کنید که اکثر صفحات شما دارای دسته والد دارند .

به عنوان مثال ، اگر شما در صنعت لوله کشی هستید ، ایجاد یک صفحه خدمات لوله کشی” والد “منطقی خواهد بود که کارهایی را که برای افراد و مشاغل انجام می دهید برجسته می کند و به صفحات کودک اشاره می کند که جزئیات بیشتری در مورد هر یک از تخصص های شما ارائه می دهد .

مثلاً صفحات” تعمیر اضطراری لوله”،” بازسازی لوله کشی”و” تعمیر و نگهداری “باید به صفحه اصلی” خدمات لوله کشی ” به عنوان دسته والد اختصاص داده شود.

اگر صفحات والدین را به محتوا اختصاص ندهید ، آنها به طور پیش فرض به صفحه اصلی اختصاص می یابند. این می تواند به یک ساختار وب سایت کاملاً مسطح منجر شود ، با یک صفحه اصلی و ده ها ، صدها یا حتی هزاران صفحه در زیر آن.

گوگل هیچ راهی برای تعیین مهمترین این صفحات نخواهد داشت. بازدیدکنندگان در یافتن آنچه در سایت شما جستجو می کنند مشکل دارند و شما قادر نخواهید بود به راحتی عملکرد گروه بندی صفحات مانند سرویس ها و پست های وبلاگ را تعیین کنید.

11. محصولات را با هدف جستجو دسته بندی کنید

هنگام ایجاد یک ساختار وب سایت مبتنی بر سئو، شما باید از منطق برای گروه بندی محصولات و سبک های خرید استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر در سایت خود جوراب می فروشید ، در حالت ایده آل می خواهید با گرفتن هرچه بیشتر کلمات کلیدی مرتبط که می توانند وب سایت شما را در معرض دیده شدن در گوگل قراردهند ، محصولات خود را بهینه نمایید.

دسته بندی محصولات بهینه شده با “هدف جستجو” میتوانند با نیاز بسیاری از مشتریان بالقوه شما مطابقت داشته باشند.

محصولات را با هدف جستجو دسته بندی کنید

جهت بهینه سازه بهتر محصولات فروشگاه میتوانید مطلب چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم را مطالعه نمایید.

12. هر پست را فقط به یک دسته بندی اختصاص دهید

در صورتی که سایت یا وبلاگ شما از طریق وردپرس اجرا شود ، هر پست را فقط به یک دسته اختصاص دهید. این مطلب احتمال ایجاد محتوای تکراری را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا استراتژی محتوای خود را بصورت راحت تر طبقه بندی کنید .

13. از ایجاد صفحات غیرمرتبط و جدا افتاده بپرهیزید

از ایجاد صفحاتی که فقط یک مورد و موضوع از آن وجود دارد خودداری کند. چه یک محصول واحد باشد و چه یک زیر مجموعه ، هر چیزی که یک کلیک اضافی غیرضروری به گشت و گذار کاربر اضافه کند ، معمولاً برای سئو مضر است.

و این معمولاً به این دلیل است که آن صفحه غیرضروری در سفر با مقصد نهایی که می خواهید کاربران به آن برسند رقابت خواهد کرد. حذف این مرحله باعث جریان بهتر ساختارهای سایت می شود و صفحات رقابتی کمتری را به موتورهای جستجو می دهد.

14. ایجاد آدرس URL منظم و کوتاه جهت بهبود سئو ساختار سایت

مطمئن شوید که صفحه اصلی سایت در ریشه دامنه YourSite.com فعال باشد و سپس بقیه آدرس های URL را پس از آن بسازید.

Levi اضافه می کند: “این به تجربه کاربر کمک می کند و هم به زیبایی جریان دارایی را از طریق سایت آنها پیوند می دهد.”

ساختار URL یک سایت فروشگاهی میتواند به شکل زیر باشد:

YourSite.com/product-category/product-sub-category/product

یک نکته عالی تغییر ساختار پیوند ثابت در وردپرس از ارسال تاریخ پست ها در پیوند های یکتا به فقط ارسال نام پست است.

این کار از افزودن سال و ماه به ساختار پیوند ثابت جلوگیری می کند که در نهایت با گذشت از پیر شدن سایت و عدم امکان بروزرسانی مقاله جلوگیری می کند.

آیا ساختار URL بر سئو تأثیر می گذارد؟ پاسخ بله است.

داده های سایت Backlinko نشان می دهد که URL های کوتاه تر در جستجوی ارگانیک رتبه بهتری دارند :

تاثیر طول آدرس url بر رتبه گوگل

همانطور که در تصویر فوق می بینید. به صورت میانگین در رتبه یک جستجوی اورگانیک حدود 50 کاراکتر طول آدرس url میباشد و به مرور میانگین تعداد کاراکتر ها در رتبه های بعدی افزایش می یابد.

با این حال از تغییر دادن هر گونه آدرس ها ترافیک تولید شده فعلی بپرهیزید. مگر اینکه کاملا ضروری باشد. ممکن است بخاطر داشتن “ساختار” بهتر وسوسه شوید که ساختار پیوند ها را تغییر دهید ، اما این موضوع اغلب بیشتر از آنچه که کمک می کند آسیب می زند.

( اگر تصمیم دارید ساختار URL خود را تغییر دهید ، از ابزارهایی مانند Redirection استفاده کنید تا خطاهای 404 که SEO و تجربه کاربری شما را خراب نکند. )

در این باره مقاله مفصل سئو آدرس صفحات سایت موجود است که میتوانید به آن مراجعه نمایید.

15. نقشه سایت ایجاد کنید

نقشه سایت همان چیزی است که نام آن پیشنهاد می کند: سندی که به اشخاص و گوگل می گوید چگونه در وب سایت شما حرکت کنند.

ایجاد یک نقشه سایت XML به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را هنگام خزیدن درک کنند.

همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام صفحه از مهمترین و با ارزش ترین صفحات است ، بنابراین می توانید به آن صفحات اولویت دهید.

یک نقشه سایت مناسب (قالب .xml) بر روی سرور خود تنظیم کرده و از آن ساختار مناسبی بسازید تا کاربران بتوانند در داخل وب سایت شما نیز آن را مشاهده نمایند.

تهیه نقشه سایت در وردپرس توسط Yoast Seo به راحتی انجام میپذیرد. برای سایت های دیگر می توانید از ابزار XML Sitemaps استفاده کنید.

نقشه سایت فعال برای وب سایت شما حیاتی است. این یک عکس فوری برای موتورهای جستجو فراهم می کند که در آن مکان هر چیزی که در حال حاضر در سایت شما زندگی می کند و نحوه دسترسی به آن مهیا گردیده است.

هر چقدر معماری داخلی شما گیج کننده نباشد ، احتمال یافتن ، خزیدن و فهرست شدن صفحات سایت شما در گوگل بیشتر است.

16. محتوای قدیمی و غیر ضروری را حذف کنید

یک روش بسیار نادیده گرفته شده برای بهینه سازی ساختار یک وب سایت ، حذف محتوای قدیمی است که به هیچ وجه لازم نیست .

اگر شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید و محصولات قدیمی دارید که استفاده نمی شوند ، باید آنها را حذف کنید زیرا خزنده های Google محصولات غیر ضروری را اسکن می کنند.

همین امر برای وب سایت هایی که محتوای قدیمی و منسوخ شده دارند نیز صادق است.

این احتمال وجود دارد که شما محتوای قدیمی داشته باشید که ممکن است سالها پیش مرتبط بوده باشد اما اکنون کاملاً غیر ضروری است. این صفحات را حذف کنید ، ساختار سایت شما بسیار بهتر خواهد شد.

17. کلمات کلیدی مشابه را در یک صفحه گروه بندی کنید

تحقیقات کلمات کلیدی گسترده ، کلید اصلی معماری و ساختار سایت سازگار با سئو است.

این مورد به مدیران وب سایت کمک می کند تا درک کنند که چگونه افراد در هر مرحله از سفر کاربر جستجو می کنند و اهداف آنها چیست.

معماری وب سایت شما باید این موارد را منعکس کند. در هر صفحه گروه کلمات کلیدی مختلفی را که در تحقیق خود شناسایی کرده اید هدف قرار می دهد.

شما احتمالاً قبلاً از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن عبارات جستجوی مشتریان هدف خود استفاده کرده اید. اما چگونه می توانید آن کلمات کلیدی را در سایت خود مرتب کنید؟

ر همان آغاز ، شما باید طوفان فکری کنید و دسته های خاصی را که محصولات یا خدمات خود را توصیف می کنند برجسته کنید. سپس آنها را بنویسید و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر را مشخص کنید.

بعد از فیلتر کردن ، می توانید آنها را تجسم کنید و یک نقشه ساختار وب سایت ایجاد کنید – اسکلت اساسی عبارات کلیدی که محصول یا خدمات شما را توصیف می کنند. بعد از اینکه همه کلمات کلیدی بی ربط را فیلتر کردید ، باید با اولویت بندی صفحات ، سلسله مراتبی از وب سایت خود بسازید.

همچنین ، این قانون را فراموش نکنید : هرچه اعتبار صفحه شما بالاتر باشد ، می توان از کلمات کلیدی رقابتی تری استفاده کرد.

برای کلمه کلیدی اصلی ، همیشه آن را در پاراگراف های اول و آخر و همچنین در جاهای دیگری از محتوا قرار دهید. برای پشتیبانی از کلمات کلیدی ، آنها را در محتوا و همچنین در برخی از زیر عنوان ها استفاده کنید. گوگل متوجه خواهد شد و به شما پاداش داده می شود.

اطمینان حاصل کنید که محتوای همیشه سبز شما در سیستم مرتب سازی زمانی مانند یک وبلاگ یا بخش اخبار قرار ندارد ، در غیر این صورت محکوم به از دست دادن محتوای خوب در عمق سایت هستید.

18. ساختار سایت رقیب خود را بررسی کنید

لازم نیست همه فعالیت های سئو را از ابتدا دوباره انجام دهید. احتمال این وجود دارد که شما بتوانید سایت خود را بر روی پایه هایی که رقبای شما قبلاً گذاشته اند و سئو و رنک خوبی پیدا کرده اند ، بنا کنید. ( بخصوص در زمینه ساختار سایت )

19. از برچسب های نامتعارف استفاده نکنید

این به شما کمک می کند تا شانس محتوای تکراری را کاهش دهید و موتورهای جستجو وقت خزنده های خود را در صفحاتی که نباید فهرست شوند ، تلف نکنند.

این امر به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیکی که صدها صفحه تکراری در نتیجه فیلترهای دسته ایجاد می شود ، بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که برچسب canonical به نسخه URL اصلی صفحه اشاره دارد. این به گوگل می گوید که کدام نسخه از صفحه را می خواهید در نتایج جستجو فهرست بندی کند و رتبه بندی کند .

20. بهینه سازی ساختار سایت را برای اشخاص انجام دهید ، نه ربات ها

ممکن است وقتی دارید با روشهای سئو دست و پنجه نرم میکنید، خودتان را در باتلاق بهینه سازی برای گوگل بیابید و همه بازدیدکنندگان انسانی را که سعی در تبدیل آنها به مشتری دارید را فراموش کنید.

نکته مهم این است که ساختار وب سایت خود را با توجه به نیاز کاربران و نه موتورهای جستجو تنظیم کنید.

به این ترتیب شما بهترین تجربه کاربر را ایجاد خواهید کرد ، یعنی با حداقل کلیک ممکن است به صفحه صحیح بروید ، پیوندهای داخلی و تماس های عملی مربوطه را ارائه دهید.

وقتی این کار را انجام می دهید ، نه تنها وب سایت شما دارای تجربه کاربری بهتر و نرخ پرش کمتری خواهد بود ، بلکه همچنین رتبه بهتری خواهد داشت.

زیرا موتورهای جستجو می خواهند سایت هایی را رتبه بندی کنند که به کاربران کمک می کند پاسخ سوالات خود را پیدا کنند.

تجربه کاربر را با آزمایش و تحقیق در اولویت قرار دهید. پیامدهای زیادی در مورد سئو در رابطه با ساختار سایت وجود دارد ، اما هیچ یک از آنها به اندازه کافی بزرگ نیستند تا از منطقی بودن سایت برای مخاطبان خود چشم پوشی کنند.

هنگامی که شما بر روی ارزش تمرکز می کنید و نه سئو ، معمولاً بهتر عمل می کنید ، اگر کاربران شما سایت شما را دوست دارند و پاسخ های مورد نیاز را در آن پیدا می کنند ، گوگل نیز آن را دوست خواهد داشت.

21. ساختار سایت را ساده نگه دارید

چگونه می توان وب سایت خود را برای کاربران انسانی که از جستجوی گوگل می آیند آسان کرد؟

با برچسب ها و دسته های اضافی خوانندگان خود را دیوانه نکنید. اطمینان حاصل کنید که خوانندگان شما مسیری ساده و روشن را طی می کنند.

به عنوان مثال ، آنها نکات مربوط به بارداری را می خواهند ، روی گروه بارداری کلیک می کنند. این آنها را به یک صفحه فرود می برد که می توانند از اطلاعات سه ماهه اول ، دوم یا سوم انتخاب کنند.

این به همان اندازه که لازم است ساده میباشد. شما به 17 زیر مجموعه برای دوران بارداری نیازی ندارید!

اگر سایت شما برای بازدیدکنندگان منظم باشد ، احتمالاً برای گوگل نیز سازمان یافته خواهد بود.

اگر سایت کوچکی با چند صد صفحه داشته باشید ، می توانید با هر نوع ساختاری کنار بیایید.

اما وقتی سایت شما به هزار صفحه یا بیشتر برسد ، اگر در وهله اول ساختار ساده و روشنی نداشته باشید و پیوندهای داخلی را با توجه به آن قرار ندهید ، اوضاع هرج و مرج بیشتر خواهد داشت و برای هر دو بد خواهد بود . هم سئو و هم تجربه کاربر.

سخن نهایی

آیا آماده هستید که سئو ساختار سایت خود را انجام دهید و بهینه سازی را شروع کنید؟

همیشه اولویت را برای کاربران واقعی سایت خود قرار دهید و نسبت به تغییر URL احتیاط کنید . همیشه کاربران خود را در نظر بگیرید زیرا برای موفقیت سایت، آنها بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت

تولید محتوا

طراحی سایت

سوشال مارکتینگ

استارت آپ