چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟ و پس از آن چگونه برای مدت طولانی در رتبه های اول باقی بمانیم ؟

این ها سوالاتی است که تقریبا ذهن تمامی مدیران کسب و کارهای آنلاین و سایت های اینترنتی را به خود مشغول کرده است.

در این مطلب به دنبال پاسخ این موضوع هستیم که چگونه و از چه راهی میتوانیم در نتایج اول گوگل قرار بگیریم.

رتبه بندی در سرچ گوگل و آمدن به نتایج اول قوانینی دارد.

ما لیستی مرتب شده از مهمترین موارد راهنمای رسمیGoogle Webmaster Guidelines and recommendations را جمع آوری کرده ایم.

اگر می خواهید در سرچ گوگل اول باشید ، قطعا باید از رهنمودهای خود گوگل در این زمینه پیروی کنید.

گوگل در این راهنما میگوید :

ایجاد محتوای جذاب و مفید احتمالاً بیش از سایر عوامل مورد بحث در رتبه بندی وب سایت شما تأثیر خواهد گذاشت.

Google SEO Starter Guide

شرایط و ضوابطی که گوگل در اسناد راهنمای وب مستر خود وضع کرده است ، به وضوح نشان می دهد که اگر بخواهید رتبه بندی خود را به طریقی که گوگل تایید نمی کند بهبود دهید. احتمالا سایت شما را جریمه می کند یا بدتر ممکن است آن را کاملا برای مدت طولانی از فهرست نتایج جستجوی خود حذف کند.

گوگل کاملاً بر روی ارائه سایت های با کیفیت بالا به کاربران متمرکز شده است.

گوگل قصد دارد صفحاتی را در صفحه اول سرچ خود درج نماید که نویسنده در زمینه موضوعی که درباره آن می نویسند ، دارای تجربه و تخصص قابل قبولی است.

این “رتبه بندی کیفیت” به سادگی بر اساس تخصص ، اعتبار و قابل اطمینان بودن محتوای صفحات سایت انجام میپذیرد.

گوگل بسیاری از تاکتیک های قدیمی سئو را نمی پذیرد و اقدامات “فریبکارانه” را تشخیص می دهد و آن سایت ها را از نتایج اول سرچ گوگل خارج میکند.

در این زمینه گوگل میگوید :

ما شدیداً شما را به رعایت رهنمود های کیفیت صفحات تشویق می کنیم ،زیرا برخی از اقدامات غیرقانونی منجر به حذف کامل یک سایت از فهرست گوگل میگردد و یا تحت تأثیر الگوریتم هرزنامه قرار میگیرد.

اگر سایتی تحت تأثیر الگوریتم هرزنامه قرار گرفته باشد ، ممکن است دیگر در نتایج گوگل یا در هر یک از سایت های شریک گوگل نشان داده نشود.

Google Webmaster Guidelines

ما سایت هایی را دیده ایم که با استفاده از تکنیک های “کیفیت پایین سئو” در رتبه بندی بهبود پیدا میکنند، بالا و بالاتر می روند و وقتی به صفحه اول گوگل می رسند ، الگوریتم هرزنامه گوگل آن را 50+ رتبه به عقب می اندازد.

اگر در کلمات مهمی در نتایج اول هستید ، می توان شرط بست که گوگل از نزدیک و به دقت و گاهی اوقات توسط نیروی انسانی ، سایت شما را بررسی می کند.

گوگل توسط الگوریتم های خود می تواند میزان سرمایه گذاری در وقت و نیروی کار در سایت شما تشخیص دهد.

نشانه هایی وجود دارد که آنها به شما بابت این سرمایه گذاری، پاداش می دهند. ( یا حداقل وقتی دیگران به سرعت تحت تأثیر عوامل کاهش رتبه قرار می گیرند ، شما تحت تأثیر قرار نخواهید گرفت. حتی کاهش رتبه دیگران در نهایت میتواند به معنی افزایش رتبه شما باشد. )

این ممکن است به معنی تجزیه و تحلیل عمیق تر الگوریتمی سایت شما یا حتی یک بررسی دستی باشد.

گوگل دهها هزار بازبین دستی و انسانی دارد که کیفیت صفحات نتایج خود و سایت هایی را که در آنها وجود دارد ارزیابی می کنند.

بعضی اوقات هم اگر اندکی از روش های سئو غلط استفاده شود ، رتبه شما اندکی افت می کند.

اگر در یکی از کلمات کلیدی خود در یکی از نتایج صفحه اول سرچ گوگل قرار گرفتید ، برای گرفتن رتبه اول دیگر فشار بیشتری وارد نکنید.

امروزه با توجه به الگوریتم های جدید گوگل باید بسیار محتاطانه ظاهر شد. اگر در نزدیکی بالای نتایج گوگل ظاهر شده اید، خصوصاً اگر در صفحه ای که کیفیت مطلب پایینی دارد و یا اعتبار آن صفحه کم است ، تلاش بیشتر برای افزایش رتبه آن به رتبه اول نکنید.

زیرا ممکن است همانطور که یکی از الگوریتم های گوگل شما را به صفحه اول برده است، با دستکاری و سئو بیشتر ،الگوریتم دیگری شما را به نتایج پایین تر سرچ گوگل بفرستد.

در این شرایط بهتر است بر روی سایر کلمات کلید مرتبط و تولید محتواهای مفید دیگر تمرکز کنید تا اعتبار کلی و دامنه سایت خود را افزایش دهید و سعی نکنید بر روی یک کلمه کلیدی که در رتبه های اول هم آمده باز هم مانور دهید.

چرا رتبه بندی در نتایج صفحه اول گوگل بسیار ارزشمند است؟

ترافیک ارگانیک ( ترافیک ناشی از کلیک بر روی نتایج جستجوی عادی گوگل و نه تبلیغات گوگل ) همچنان با ارزش ترین ترافیک در جهان است.

موتورهای جستجو اخیراً معتبرترین منبع برای یافتن اطلاعات و اخبار ارزیابی شده اند.

رتبه اول در نتایج سرچ گوگل بیشترین بازدیدکننده و کلیک را به خود اختصاص میدهد.

این تعداد کلیک ها بیشتر از نتیجه دوم و همچنین بسیار بیشتر از 8 مورد دیگر در لیست نتایج جستجو صفحه اول میباشد.

در حال حاضر مردم بر روی لیست نتایج ارگانیک بیشتر از لیست نتایج تبلیغاتی گوگل کلیک می کنند.

همه می خواهند بدانند که چگونه می توان به رتبه اول در جستجوی گوگل رسید؟

اما واقعیت این است که گوگل اغلب رتبه اول نتایج را تغییر می دهد و هر از چندی با تغییر الگوریتم ها و یا گذر زمان معمولا رتبه اول تغییر میکند.

پس بهتر است بررسی کنیم که چگونه میتوان به رتبه های اول یا صفحه اول سرچ گوگل رسید؟

چه مواردی باعث میشود به صفحه اول سرچ گوگل بیایید؟

به طور خلاصه صفحات سایت شما در یک فضای رقابتی شدید برای رسیدن به بالای نتایج جستجوی گوگل به موارد زیر نیاز می باشد :

1. پیروی از دستورالعمل های Google Webmaster Guidelines.
2. کسب اعتبار برای وب سایت با انتشار مطالب تخصصی، مفید و مرتبط.
3. ایجاد صفحات کاربر پسند و تجربه ای خوب برای بازدید کنندگانی که از جستجو می آیند.
4. بهینه سازی وب سایت به نحوی که سریع و ریسپانسیو برای موبایل باشد.
5. ایجاد ساختار وب سایت مناسب و کاربر پسند.
6. تلاش جهت کسب بک لینک های طبیعی و کیفیت بالا از وب سایت های دیگر.

به نظر آسان میرسد؟ اما اینطور نیست.

و البته حفظ رتبه های اول در گوگل میتواند به همان سختی کسب آن رتبه ها باشد.

قبل از ادامه بحث بهتر است کمی درباره سئو و تکنیک های رایج آن بیشتر بدانیم.

سئو کلاه سفید

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک فرایند فنی ، تحلیلی و خلاقانه برای بهبود قابلیت مشاهده یک وب سایت در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل می باشد.

عملکرد اصلی سئو ، جذب ترافیک بیشتر برای سایت، بدون پرداخت هزینه جهت تبلیغات درموتور جستجو میباشد.

بهینه سازی موتور جستجو مجموعه ای از تکنیک هایی است که به فرآیند ایجاد صفحات کمک میکند تا گوگل را به این باور برساند که آنقدر صفحه شما ارزشمند می باشد که در رتبه های اول نتایج سرچ اورگانیک گوگل نمایش داده شود.

به طور معمول با داشتن اعتبار خوب به صفحه اول سرچ گوگل می رسید.

به عنوان مثال ، برند ها و مارک های معروف از شهرت و اعتبار خوبی برخوردار هستند.

این مارک ها معمولا بدون هیچ تلاش خاصی در رأس نتایج گوگل نیز قرار میگیرند.

اگر مارک نیستید اشکالی ندارد ، اعتبار آنلاین شما با تعداد صفحات وب با کیفیت که به صفحات سایت شما لینک و ارجاع داده اند نیز افزایش می یابد.

صفحات مرتبط با بالاترین کیفیت بک لینک ها ، معمولاً در بالای لیست جستجوی گوگل قرار میگیرند.

به جای تمرکز کردن بر روی اول شدن در یک عبارت و کلمه کلیدی، تمرکز شما باید بر این باشد که در تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط ظاهر شوید.

با این روش به کسب و کار خود فرصت میدهید تا در بیشترین تعداد جستجوی مربوط به سایت شما نمایش داده شود.

رسیدن به اول در گوگل چقدر سخت است؟

در نهایت این به میزان رقابت برای آن کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی و همچنین اعتبار وب سایت شما بستگی دارد.

وب سایت های جدید به طور معمول نمیتوانند رتبه بندی خوبی را در گوگل از آن خود کنند چون هنوز اعتبار چندانی کسب نکرده اند.

اما اگر تازه شروع کرده اید نا امید نشوید چون با سئو کلاه سفید میتوانید کاری کنید که در کلمات کلیدی مرتبط که رقابت کمتری در آنها وجود دارد موفق شوید. البته شرط مهم این است که این عبارات بازدید کننده داشته باشد. هیچ کس نمیخواهد در کلماتی اول باشد که یک نفر هم جستجو نمیکند.

چگونه با سئو ساده و کلاه سفید ، صفحه اول ( ده رتبه اول ) در گوگل را بدست آوریم؟

سئو ساده بدین معناست که فقط با رعایت نکات بسیار اساسی سئو (در کلیت سایت و در هر صفحه سایت) می توانید ده رتبه برتر در گوگل را بدست آورید:

  1. هر صفحه از سایت را با محتوای منحصر به فرد و برای یک عبارت کلیدی و چندین عبارت کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید.
  2. مطمئن شوید که در عنوان صفحه و ترجیحا در ابتدای عنوان، از عبارت کلیدی اصلی استفاده نموده اید.
  3. در صفحات دیگر سایت خود و با متن آن “کلمه کلیدی” حداقل چندین بار به این صفحه لینک دهید.
  4. از صفحه فعلی خود با کلمه کلیدی مربوط به آن هرگز به صفحه دیگری لینک ندهید.
  5. سعی کنید سایر سایتها را تشویق کنید تا به صفحه شما با متن “کلمه کلیدی” اصلی لینک دهند. مطمئناً هرچه اطلاعات صفحه شما با کیفیت و منحصر به فرد تر باشد ، دستیابی به این موضوع آسان تر است و همچنین از منابع لینک دهی بی کیفیت فاصله بگیرید.
  6. بهتر است در صفحه خود یک یا دو لینک به صفحات مرتبط با کیفیت که در سایت های معتبر دیگر هستند نیز اضافه کنید. این مانند طنابی عمل میکند که شما را به سایتهای بزرگتر متصل میکند تا شما را همراه خود به سمت موفقیت ببرند.

لیست خدمات سئو – بهینه سازی حرفه ای سایت به شما کمک خواهد کرد تا بیشتر با مواردی که جهت سئو سایت مورد نیاز است آشنا شوید.

چگونه میتوان به گوگل فهماند که موضوع صفحه ما چیست و اعتبار آن چقدر است؟

  1. در صفحه – توسط محتوای متن موجود در صفحه.
  2. در سایت – توسط لینک ها و پیوند هایی که به صفحه مدنظر میدهید.
  3. خارج از سایت – توسط لینکهای صفحه هدف در وب سایت های دیگر.

شما یک سایت دارید که معمولا این موارد را در خود دارد :

صفحه اصلی ، صفحه تماس ، درباره ما ، نقشه ، محصولات

اما آیا شما یک بخش وبلاگ هم دارید؟ یک وبلاگ به شما امکان می دهد به راحتی صفحات جدید را به سایت خود اضافه کنید و به آن ها لینک دهید.

این همان چیزی است که شما واقعاً به آن نیاز دارید ، اگرچه البته بدون وبلاگ هم می توانید این کار را انجام دهید.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هرچه بیشتر به صفحه ای در ساختار پیمایش وب سایت خود لینک دهید ، گوگل اهمیت بیشتری به آن صفحه در مقایسه با بقیه سایت شما خواهد داد.

صفحه هایی که لینکی ندارند ، ممکن است از اعتبار کافی برای ورود به نتایج اصلی گوگل برخوردار نباشند.

یک صفحه بهینه سازی شده و همراه با چند لینک ورودی از سایتهای خارجی در گوگل بسیار خوب عمل می کند و هنگامی که به گوگل می گویید “سلام – این صفحه مهم است”، با پیوند دادن به آن از سایر صفحات سایت خود ، تقویت می شود.

هشدار : این مورد برای سایت های کوچک با چند محصول خوب کار می کند. استفاده از این استراتژی در سایتی با صفحات هدف بسیار زیاد نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت ، و برای شما خطر اسپم شدن سایت را به همراه دارد. پس بیش از اندازه به لینک گذاری در داخل سایت نپردازید.

همیشه به یاد داشته باشید که همه لینک ها برابر نیستند. هیچ چیزی بیشتر از لینک های مرتبط با موضوع از وب سایت های معتبر به صفحه شما کمک نمی کند ، اما واضح است که برای کسب رتبه های برتر در گوگل به هزاران لینک نیازی ندارید.

small_c_popup.png
تهران وب سئو - خدمات طراحی و سئو سایت

جهت سفارش طراحی یا سئو سایت فرم زیر را تکمیل نمایید.

همچنین میتوانید با شماره های 09124459909 و 09122847548 با ما تماس بگیرید.