چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

چگونه میتوانیم در صفحه اول سرچ گوگل باشیم و چه مواردی را باید رعایت کنیم؟ و پس از اول شدن در نتایج جستجو ، چگونه برای مدت طولانی در رتبه های اول باقی بمانیم ؟

این ها سوالاتی است که تقریبا ذهن تمامی مدیران کسب و کارهای آنلاین و سایت های اینترنتی را به خود مشغول کرده است.

در این مطلب به دنبال پاسخ این موضوع هستیم که چگونه و از چه راهی میتوانیم در نتایج اول گوگل قرار بگیریم.

فهرست روش های بهینه سازی برای قرارگرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل


رتبه بندی در سرچ گوگل و آمدن به نتایج اول قوانینی دارد.

ما لیستی مرتب شده از مهمترین موارد راهنمای رسمیGoogle Webmaster Guidelines and recommendations را جمع آوری کرده ایم.

سئو سایت فروشگاهی - چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم
سئو سایت فروشگاهی – بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای گوگل در 8 مرحله

برای اول شدن در سرچ گوگل ، قطعا باید از رهنمودهای خود گوگل در این زمینه پیروی کنید.

گوگل در این راهنما میگوید :

ایجاد محتوای جذاب و مفید احتمالاً بیش از سایر عوامل مورد بحث در رتبه بندی وب سایت شما تأثیر خواهد گذاشت.

21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت
21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت

Google SEO Starter Guide

در این زمینه میتوانید مطلب روش های نوشتن محتوای خوب و سئو شده را مطالعه نمایید.

شرایط و ضوابطی که گوگل در اسناد راهنمای وب مستر خود وضع کرده است ، به وضوح نشان می دهد که اگر بخواهید رتبه بندی خود را به طریقی که گوگل تایید نمی کند بهبود دهید. احتمالا سایت شما را جریمه می کند یا بدتر ممکن است آن را کاملا برای مدت طولانی از فهرست نتایج جستجوی خود حذف کند.

گوگل کاملاً بر روی ارائه سایت های با کیفیت بالا به کاربران متمرکز شده است.

گوگل قصد دارد صفحاتی را در صفحه اول سرچ خود درج نماید که نویسنده در زمینه موضوعی که درباره آن می نویسند ، دارای تجربه و تخصص قابل قبولی است.

این “رتبه بندی کیفیت” به سادگی بر اساس تخصص ، اعتبار و قابل اطمینان بودن محتوای صفحات سایت انجام میپذیرد.

گوگل بسیاری از تاکتیک های قدیمی سئو را نمی پذیرد و اقدامات “فریبکارانه” را تشخیص می دهد و آن سایت ها را از نتایج اول سرچ گوگل خارج میکند.

در این زمینه گوگل میگوید :

ما شدیداً شما را به رعایت رهنمود های کیفیت صفحات تشویق می کنیم ،زیرا برخی از اقدامات غیرقانونی منجر به حذف کامل یک سایت از فهرست گوگل میگردد و یا تحت تأثیر الگوریتم هرزنامه قرار میگیرد.

اگر سایتی تحت تأثیر الگوریتم هرزنامه قرار گرفته باشد ، ممکن است دیگر در نتایج گوگل یا در هر یک از سایت های شریک گوگل نشان داده نشود.

Google Webmaster Guidelines

ما سایت هایی را دیده ایم که با استفاده از تکنیک های “کیفیت پایین سئو” در رتبه بندی بهبود پیدا میکنند، بالا و بالاتر می روند و وقتی به صفحه اول گوگل می رسند ، الگوریتم هرزنامه گوگل آن را 50+ رتبه به عقب می اندازد.

چگونه میتوان با افزایش سرعت سایت در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شد؟
چگونه میتوان با افزایش سرعت سایت در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شد؟

اگر در کلمات مهمی در نتایج اول هستید ، می توان شرط بست که گوگل از نزدیک و به دقت و گاهی اوقات توسط نیروی انسانی ، سایت شما را بررسی می کند.

گوگل توسط الگوریتم های خود می تواند میزان سرمایه گذاری در وقت و نیروی کار در سایت شما تشخیص دهد.

نشانه هایی وجود دارد که آنها به شما بابت این سرمایه گذاری، پاداش می دهند. ( یا حداقل وقتی دیگران به سرعت تحت تأثیر عوامل کاهش رتبه قرار می گیرند ، شما تحت تأثیر قرار نخواهید گرفت. حتی کاهش رتبه دیگران در نهایت میتواند به معنی افزایش رتبه شما باشد. )

این ممکن است به معنی تجزیه و تحلیل عمیق تر الگوریتمی سایت شما یا حتی یک بررسی دستی باشد.

گوگل دهها هزار بازبین دستی و انسانی دارد که کیفیت صفحات نتایج خود و سایت هایی را که در آنها وجود دارد ارزیابی می کنند.

بعضی اوقات هم اگر اندکی از روش های سئو غلط استفاده شود ، رتبه شما اندکی افت می کند.

اگر در یکی از کلمات کلیدی خود در یکی از نتایج صفحه اول سرچ گوگل قرار گرفتید ، برای گرفتن رتبه اول دیگر فشار بیشتری وارد نکنید.

امروزه با توجه به الگوریتم های جدید گوگل باید بسیار محتاطانه ظاهر شد. اگر در نزدیکی بالای نتایج گوگل ظاهر شده اید، خصوصاً اگر در صفحه ای که کیفیت مطلب پایینی دارد و یا اعتبار آن صفحه کم است ، تلاش بیشتر برای افزایش رتبه آن به رتبه اول نکنید.

سئو آدرس صفحات سایت ( لینک ثابت - پیوند یکتا )
سئو آدرس صفحات سایت URL ( لینک ثابت – پیوند یکتا )

زیرا ممکن است همانطور که یکی از الگوریتم های گوگل شما را به صفحه اول برده است، با دستکاری و سئو بیشتر ،الگوریتم دیگری شما را به نتایج پایین تر سرچ گوگل بفرستد.

در این شرایط بهتر است بر روی سایر کلمات کلید مرتبط و تولید محتواهای مفید دیگر تمرکز کنید تا اعتبار کلی و دامنه سایت خود را افزایش دهید و سعی نکنید بر روی یک کلمه کلیدی که در رتبه های اول هم آمده باز هم مانور دهید.

چرا رتبه بندی در نتایج صفحه اول گوگل بسیار ارزشمند است؟

ترافیک ارگانیک ( ترافیک ناشی از کلیک بر روی نتایج جستجوی عادی گوگل و نه تبلیغات گوگل ) همچنان با ارزش ترین ترافیک در جهان است.

موتورهای جستجو اخیراً معتبرترین منبع برای یافتن اطلاعات و اخبار ارزیابی شده اند.

رتبه اول در نتایج سرچ گوگل بیشترین بازدیدکننده و کلیک را به خود اختصاص میدهد.

این تعداد کلیک ها بیشتر از نتیجه دوم و همچنین بسیار بیشتر از 8 مورد دیگر در لیست نتایج جستجو صفحه اول میباشد.

در حال حاضر مردم بر روی لیست نتایج ارگانیک بیشتر از لیست نتایج تبلیغاتی گوگل کلیک می کنند.

همه می خواهند بدانند که چگونه می توان به رتبه اول در جستجوی گوگل رسید؟

اما واقعیت این است که گوگل اغلب رتبه اول نتایج را تغییر می دهد و هر از چندی با تغییر الگوریتم ها و یا گذر زمان معمولا رتبه اول تغییر میکند.

پس بهتر است بررسی کنیم که چگونه میتوان به رتبه های اول یا صفحه اول سرچ گوگل رسید؟

چه مواردی باعث میشود به صفحه اول سرچ گوگل بیایید؟

به طور خلاصه صفحات سایت شما در یک فضای رقابتی شدید برای رسیدن به بالای نتایج جستجوی گوگل به موارد زیر نیاز می باشد :

پیروی از دستورالعمل های Google Webmaster Guidelines

پیروی از دستورالعمل های Google Webmaster Guidelines کمک می کند تا گوگل سایت شما را پیدا کند ، فهرست بندی و سپس رتبه بندی نماید.

همچنین این راهنما کمک میکند تا از برخی اقدامات غیرقانونی که ممکن است منجر به حذف کامل یک سایت از فهرست Google شود یا تحت تأثیر الگوریتم های ضد هرزنامه Spam گوگل قرار گیرد ، پرهیز نمایید.

اگر سایتی اقدام به فعالیتهای هرزنامه یا سئو کلاه سیاه نماید ، ممکن است دیگر در نتایج در گوگل یا در سایر سایت های شریک Google نشان داده نشود.

سئو محلی
سئو محلی – راهنمای کامل برای دیده شدن در نتایج اول جستجوی محلی گوگل

براساس این راهنما موارد زیر را باید رعایت نمایید.

به گوگل کمک کنید تا صفحات سایت شما را پیدا کند

برای رسیدن به صفحه اول سرچ گوگل ، اطمینان حاصل کنید که همه صفحات سایت قابل دسترسی و پیداشدن از طریق سایر لینک های صفحات دیگر سایت میباشند.

لینک ارجاع به صفحات باید شامل متن یا تصاویر ( با ویژگی alt ) باشد که مستقیما به صفحه مدنظر ارجاع دهد.

لینک های قابل خزیدن توسط رباتهای گوگل از نظر کد Html دارای برچسب با ویژگی href هستند.

به گوگل یک فایل نقشه سایت در فرمت xml شامل لینک هایی ارائه دهید که به صفحات مهم سایت شما اشاره دارد.

اگر از وردپرس استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم که از افزونه یواست سئو برای مدیریت سئو و همچنین ساخت نقشه سایت استفاده نمایید.

به قسمت تنظیمات سئو – عمومی افزونه بروید و در تب امکانات ، گزینه نقشه های xml سایت را خواهید دید.

افزودن نقشه سایت در وردپرس جهت دیده شدن در صفحه اول سرچ گوگل

آدرس نقشه سایت تولید شده توسط یواست سئو جهت معرفی به کنسول جستجوی گوگل در آدرس https://your-site.com/sitemap_index.xml قابل دسترس میباشد.

همچنین یک صفحه با لیستی از لینک های قابل خواندن توسط انسان به این صفحات (که بعضاً به عنوان فهرست سایت یا صفحه نقشه سایت نیز خوانده می شود در فرمت html) ارائه دهید.

تعداد پیوندهای موجود در یک صفحه را به تعداد معقولی محدود کنید.

سعی کنید لینک های بجا و مرتبط در صفحات سایت خود ایجاد نمایید و از بکاربردن تعداد زیاد لینک در صفحات سایت اجتناب نمایید.

اطمینان حاصل کنید که سرور وب شما به درستی از هدر If-Modified-Since پشتیبانی می کند. این ویژگی وب سرور شما را راهنمایی می کند تا به Google بگوید که آیا محتوای شما از آخرین باری که سایت شما را جستجو کردیم تغییر کرده است یا خیر .

پشتیبانی از این ویژگی همچنین باعث صرفه جویی در پهنای باند و سربار شما می شود و برای سایت هایی که شامل هزار صفحه میباشند حیاتی است.

با استفاده از فایل robots.txt در وب سرور خود ، با جلوگیری از خزیدن ربات های گوگل در فضاهای بی نهایت مانند صفحات نتیجه جستجو ، مصرف پهنای باند ناشی از خزیدن خود را مدیریت کنید.

8 فاکتور کلیدی در رتبه بندی گوگل برای سئوی سایت

پرونده robots.txt خود را به روز نگه دارید. با نحوه مدیریت خزیدن با فایل robots.txt آشنا شوید. با استفاده از ابزارگوگل یرای آزمایش robots.txt ، درست بودن فایل robots.txt خود را آزمایش کنید.

به گوگل کمک کنید تا موضوع صفحات شما را درک کند

به گوگل کمک کنید صفحات شما را درک کند تا گوگل نیز به شما کمک کند تا در صفحه اول سرچ قراربگیرید.

یک سایت مفید و غنی از اطلاعات ایجاد کنید و مطالبی بنویسید که موضوع مد نظر شما را به طور واضح و دقیق توصیف می کند. ( روش های تولید محتوای سئو شده )
به واژه هایی که کاربران برای یافتن صفحات شما تایپ می کنند ، فکر کنید و مطمئن شوید که سایت شما در واقع شامل این کلمات کلیدی میباشد. ( راهنمای سئو کلمات کلیدی سایت )
اطمینان حاصل کنید که تگ های عنوان و ویژگی های alt تصاویر شما توصیفی ، خاص و دقیق هستند. سایت خود را طوری طراحی کنید که در هر صفحه سلسله مراتب موضوعی واضح داشته باشد. ( سئو تگ عنوان هدینگ های H1 تا H6 )

بهترین روشهای توصیه شده برای درج تصاویر ، ویدئوها و داده های ساختار یافته را رعایت نمایید. کنید.

مطمئن شوید که سایت شما توسط ربات های گوگل به خوبی خزیده میشود.

هنگام استفاده از سیستم مدیریت محتوا (به عنوان مثال وردپرس) مطمئن شوید که این سیستم صفحات و پیوندهایی را ایجاد می کند که موتورهای جستجو می توانند توسط ربات های خزنده خود پیدا کنند.

برای کمک به Google برای درک کامل محتوای سایت شما ، اجازه دهید همه کدهای سایت که تأثیر قابل توجهی بر ارائه صفحه دارند ، خزیده شوند:

به عنوان مثال ، پرونده های CSS و JavaScript که درک صفحات را تحت تأثیر قرار می دهند. سیستم نمایه سازی گوگل یک صفحه وب را همانطور که کاربر می بیند ارائه می دهد ، از جمله تصاویر ، CSS و فایلهای JavaScript.

برای تست اینکه آیا عناصری از صفحه توسط Googlebot نمی تواند خزیده شود ، از ابزار بازرسی URL گوگل استفاده می کنند. برای اشکال زدایی از دستورالعمل ها در پرونده robots.txt خود ، از ابزار تستر robots.txt استفاده کنید.

مطمئن شوید که محتوای مهم سایت خود را به طور پیش فرض قابل مشاهده کنید. Google قادر به جستجوی محتوای HTML پنهان شده در داخل عناصر ناوبری مانند برگه ها یا بخش های در حال گسترش است ، با این حال ما این محتوا را کمتر در دسترس کاربران قرار می دهیم و معتقدیم که شما باید مهمترین اطلاعات خود را در نمای صفحه پیش فرض قابل مشاهده کنید.

اطمینان حاصل کنید که پیوندهای تبلیغاتی در صفحات شما بر رتبه بندی موتور جستجو تأثیر نمی گذارد. برای مثال ، از “rel = “nofollow یا rel = “sponsored استفاده کنید تا از پیگیری لینک های تبلیغات توسط خزنده جلوگیری کنید.

تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان صفحات سایت خود ایجاد کنید

سعی کنید برای نمایش نام ، محتوا یا پیوندهای مهم ، به جای تصاویر از متن استفاده کنید. اگر برای محتوای متنی باید از تصاویر استفاده کنید ، از ویژگی alt برای درج چند کلمه متن توصیفی درباره تصویر استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه پیوندها به صفحات درست و آنلاین می روند و به صفحات ناموجود یا آفلاین لینک ندهید.

زمان بارگذاری صفحه خود را بهینه کنید. سایت های سریع باعث خوشحالی کاربران می شوند و کیفیت کلی وب را بهبود می بخشند (به خصوص برای آن دسته از کاربران که اتصال اینترنت کند دارند). در مطلب افزایش سرعت سایت برای بهبود رنک در نتایج جستجوی گوگل به تفصیل روش های افزایش سرعت را توضیح داده ایم.

سایت خود را بصورت ریسپانسیو و برای انواع و اندازه های دستگاه ، از جمله دسکتاپ ، تبلت و تلفن های هوشمند طراحی کنید.

با استفاده از ابزار mobile friendly testing tool نحوه نمایش و ایرادات صفحات خود را در دستگاه های تلفن همراه خوب بررسی کنید و درباره مواردی که باید اصلاح شود بازخورد بگیرید.

برای اول شدن در سرچ گوگل از امنیت ، صحت کدنویسی و خوانایی سایت خود اطمینان حاصل نمایید.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما در مرورگرهای مختلف به درستی نشان داده شده است.

در صورت امکان ، ارتباطات سایت خود را با HTTPS ایمن کنید. رمزگذاری تعاملات بین کاربر و وب سایت شما روش خوبی برای برقراری ارتباط در وب است.

اطمینان حاصل کنید که صفحات شما ، رنگ و اندازه فونت استفاده شده برای کلیه بازدیدکنندگان بخصوص افراد دارای نقص بینایی مفید است .

ساختار وب سایت مناسب و کاربر پسند ایجاد نمایید و برای کسب بک لینک های طبیعی و کیفیت بالا از وب سایت های دیگر تلاش کنید.

به نظر آسان میرسد؟ اما اینطور نیست.

و البته حفظ رتبه های اول در گوگل میتواند به همان سختی کسب آن رتبه ها باشد.

قبل از ادامه بحث بهتر است کمی درباره سئو و تکنیک های رایج آن بیشتر بدانیم.

سئو کلاه سفید

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک فرایند فنی ، تحلیلی و خلاقانه برای بهبود قابلیت مشاهده یک وب سایت در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل می باشد.

عملکرد اصلی سئو ، جذب ترافیک بیشتر برای سایت، بدون پرداخت هزینه جهت تبلیغات درموتور جستجو میباشد.

بهینه سازی موتور جستجو مجموعه ای از تکنیک هایی است که به فرآیند ایجاد صفحات کمک میکند تا گوگل را به این باور برساند که آنقدر صفحه شما ارزشمند می باشد که در رتبه های اول نتایج سرچ اورگانیک گوگل نمایش داده شود.

به طور معمول با داشتن اعتبار خوب به صفحه اول سرچ گوگل می رسید.

به عنوان مثال ، برند ها و مارک های معروف از شهرت و اعتبار خوبی برخوردار هستند.

این مارک ها معمولا بدون هیچ تلاش خاصی در رأس نتایج گوگل نیز قرار میگیرند.

اگر مارک نیستید اشکالی ندارد ، اعتبار آنلاین شما با تعداد صفحات وب با کیفیت که به صفحات سایت شما لینک و ارجاع داده اند نیز افزایش می یابد.

صفحات مرتبط با بالاترین کیفیت بک لینک ها ، معمولاً در بالای لیست جستجوی گوگل قرار میگیرند.

به جای تمرکز کردن بر روی اول شدن در یک عبارت و کلمه کلیدی، تمرکز شما باید بر این باشد که در تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط ظاهر شوید.

با این روش به کسب و کار خود فرصت میدهید تا در بیشترین تعداد جستجوی مربوط به سایت شما نمایش داده شود.

رسیدن به اول در گوگل چقدر سخت است؟

در نهایت این به میزان رقابت برای آن کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی و همچنین اعتبار وب سایت شما بستگی دارد.

وب سایت های جدید به طور معمول نمیتوانند رتبه بندی خوبی را در گوگل از آن خود کنند چون هنوز اعتبار چندانی کسب نکرده اند.

اما اگر تازه شروع کرده اید نا امید نشوید چون با سئو کلاه سفید میتوانید کاری کنید که در کلمات کلیدی مرتبط که رقابت کمتری در آنها وجود دارد موفق شوید. البته شرط مهم این است که این عبارات بازدید کننده داشته باشد. هیچ کس نمیخواهد در کلماتی اول باشد که یک نفر هم جستجو نمیکند.

چگونه با سئو ساده و کلاه سفید ، صفحه اول ( ده رتبه اول ) در گوگل را بدست آوریم؟

سئو ساده بدین معناست که فقط با رعایت نکات بسیار اساسی سئو (در کلیت سایت و در هر صفحه سایت) می توانید ده رتبه برتر در گوگل را بدست آورید:

  1. هر صفحه از سایت را با محتوای منحصر به فرد و برای یک عبارت کلیدی و چندین عبارت کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید.
  2. مطمئن شوید که در عنوان صفحه و ترجیحا در ابتدای عنوان، از عبارت کلیدی اصلی استفاده نموده اید.
  3. در صفحات دیگر سایت خود و با متن آن “کلمه کلیدی” حداقل چندین بار به این صفحه لینک دهید.
  4. از صفحه فعلی خود با کلمه کلیدی مربوط به آن هرگز به صفحه دیگری لینک ندهید.
  5. سعی کنید سایر سایتها را تشویق کنید تا به صفحه شما با متن “کلمه کلیدی” اصلی لینک دهند. مطمئناً هرچه اطلاعات صفحه شما با کیفیت و منحصر به فرد تر باشد ، دستیابی به این موضوع آسان تر است و همچنین از منابع لینک دهی بی کیفیت فاصله بگیرید.
  6. بهتر است در صفحه خود یک یا دو لینک به صفحات مرتبط با کیفیت که در سایت های معتبر دیگر هستند نیز اضافه کنید. این مانند طنابی عمل میکند که شما را به سایتهای بزرگتر متصل میکند تا شما را همراه خود به سمت موفقیت ببرند.

لیست خدمات سئو – بهینه سازی حرفه ای سایت به شما کمک خواهد کرد تا بیشتر با مواردی که جهت سئو سایت مورد نیاز است آشنا شوید.

چگونه میتوان به گوگل فهماند که موضوع صفحه ما چیست و اعتبار آن چقدر است؟

  1. در صفحه – توسط محتوای متن موجود در صفحه.
  2. در سایت – توسط لینک ها و پیوند هایی که به صفحه مدنظر میدهید.
  3. خارج از سایت – توسط لینکهای صفحه هدف در وب سایت های دیگر.

شما یک سایت دارید که معمولا این موارد را در خود دارد :

صفحه اصلی ، صفحه تماس ، درباره ما ، نقشه ، محصولات

اما آیا شما یک بخش وبلاگ هم دارید؟ یک وبلاگ به شما امکان می دهد به راحتی صفحات جدید را به سایت خود اضافه کنید و به آن ها لینک دهید.

این همان چیزی است که شما واقعاً به آن نیاز دارید ، اگرچه البته بدون وبلاگ هم می توانید این کار را انجام دهید.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هرچه بیشتر به صفحه ای در ساختار پیمایش وب سایت خود لینک دهید ، گوگل اهمیت بیشتری به آن صفحه در مقایسه با بقیه سایت شما خواهد داد.

صفحات با تعداد بک لینک بیشتر، شانس بهتری برای اول شدن در نتایج جستجوی گوگل دارند . طبق تحقیقات انجام شده ، نتایچ اول در جستجوی اورگانیک گوگل به طور متوسط 3.8 برابر بک لینک بیشتری نسبت به نتیجه دوم تا دهم دارند.

برای آشنایی با نحوه ایجاد بک لینک به مطلب روش های پیدا کردن بک لینک سایت های رقیب و ساخت بک لینک مراجعه نمایید.

برای صفحات سایت خود لینک داخلی و خارجی ایجاد کنید.

صفحه هایی که لینکی ندارند ، ممکن است از اعتبار کافی برای ورود به نتایج اصلی گوگل برخوردار نباشند.

یک صفحه بهینه سازی شده همراه با چند لینک از داخل سایت و بک لینک هایی از سایتهای خارجی در گوگل بسیار خوب عمل می کند و در حقیقت به گوگل می گوید “سلام – این صفحه مهم است”و شانس بیشتری برای اول شدن در سرچ گوگل دارد.

هشدار : این مورد برای سایت های کوچک با چند محصول خوب کار می کند. استفاده از این استراتژی در سایتی با صفحات هدف بسیار زیاد نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت ، و برای شما خطر اسپم شدن سایت را به همراه دارد. پس بیش از اندازه به لینک گذاری در داخل سایت نپردازید.

همیشه به یاد داشته باشید که همه لینک ها برابر نیستند. هیچ چیزی بیشتر از لینک های مرتبط با موضوع از وب سایت های معتبر به صفحه شما کمک نمی کند ، اما واضح است که برای کسب رتبه های برتر در گوگل به هزاران لینک نیازی ندارید.

اگر بدنبال ساخت بک لینک برای سایت خود هستید حتما مطلب چگونه با استفاده از سایت های رقیب برای خود بک لینک بسازیم؟ را مطالعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت

تولید محتوا

طراحی سایت

سوشال مارکتینگ

استارت آپ