سئو اینستاگرام - چگونه پیج اینستاگرام را برای بازدید بیشتر بهینه کنیم؟

سئو اینستاگرام – چگونه پیج اینستاگرام را برای بازدید بیشتر بهینه کنیم؟

سئو SEO یا بهینه سازی پیج اینستاگرام برای گرفتن بازدید بیشتر و بهتر دیده شدن پیج در اینستاگرام و گوگل موضوعی ایست که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

سئو برای موتور جستجو راهی عالی برای نمایش بیشتر و افزایش ترافیک و بازدید کننده به صورت ارگانیک است.

انجام سئو یک فعالیت بلند مدت است و یک راه حل سریع نیست ، اما در نهایت نتیجه ماه ها کار ، موفقیتی را برای شما به همراه خواهد داشت که هرگز پشیمان نخواهید شد که زمان زیادی را برای آن صرف کرده اید.

در حالی که معمولا از SEO برای کمک به وب سایت در گرفتن ترافیک و بازدید کننده بیشتر از سمت گوگل استفاده می کنیم ، سئو اینستاگرام نیز می تواند به شما در رشد پروفایل به صورت طبیعی و ارگانیک ، افزایش دسترسی و بهبود قابلیت دیده شدن پیج کمک کند

زمان آن رسیده است که اینستاگرام را به عنوان یک موتور جستجو بررسی کنید و از شیوه های SEO برای رشد پیج خود استفاده کنید و مطمئن شوید که محتوای شما توسط افراد مرتبط با موضوع پیج دیده می شود.

در ادامه مهم ترین نکات برای افزایش بازدید پیج با استفاده از سئو اینستاگرام ارائه شده است.

1. پروفایل اینستاگرام خود را برای جستجو بهینه کنید.

اگر می خواهید افراد نمایه ( پروفایل ) شما را پیدا کنند ، اولین چیزی که باید بدانید اطمینان از عمومی بودن آن است. در غیر این صورت ، محتوای شما در هشتگ ها و در صفحه Explore ( اکسپلور ) نشان داده نمی شود.

هدف این است که پیج اینستاگرام هم در صفحه اکسپلور و هم در پیشنهادات جستجو نشان داده شوند.

هر دو محل های بسیار خوبی برای دیدن شدن پست های شما هستند. پیشنهادات اینستاگرام در هر دو قسمت معمولا بستگی به افرادی دارد که دنبال می کنید ، همچنین کلمات کلیدی و گشت و گذار های قبلی شما در اینستاگرام.

اگر بر روی نماد جستجو در اینستاگرام بزنید ، نوار جستجو را مشاهده خواهید کرد. سپس می توانید حساب ها ، هشتگ ها ، مکان ها و غیره را جستجو کنید.

بنابراین ، هنگامی که افراد یک جستجو را که مربوط به شما است ، تایپ می کنید ، می خواهید ابتدا یا حداقل در نتایج بسیار برتر ظاهر شوید.

از آنجا که اینستاگرام از بین میلیون ها اکانت موجود در برنامه نتایج را فیلتر می کند و نمایش میدهد ، باید به آن در یافتن پیج خود کمک کنید.

بنابراین، شما باید مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مربوط به موضوع پیج خود در پروفایل و بیوگرافی خود استفاده می کنید.

اگر میخواهید که برای یک کلمه کلیدی خاص پیج اینستاگرام خود را سئو نمایید ، ایده خوبی است که آن را در نام کاربری خود و همچنین در نام خود وارد کنید. در واقع ، هر دو در اینستاگرام قابل جستجو هستند.

همچنین می توانید هشتگ مربوط به آن کلمه کلیدی را در بیوگرافی خود اضافه کنید. این شانس حضور شما در نتایج جستجو و همچنین هشتگ ها افزایش می دهد.

سپس ، می توانید بیو خود را بیشتر با کلمات کلیدی و کلید واژه های مربوط به کلید واژه اصلی خود بهینه کنید.

این نه تنها برای سئو اینستاگرام خوب است بلکه به دنبال کنندگان شما نشان میدهد که پیج شما در مورد چه موضوعی است.

2. در سئو اینستاگرام هشتگ ها همان کلمات کلیدی هستند.

اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا به هر پست حداکثر 30 هشتگ اضافه کنند. بنابراین ، باید از آنها استفاده کنید.

در صورت استفاده مناسب ، آنها می توانند میزان دستیابی و پیداکردن پیج شما را افزایش دهند.

برای اینکه مطمئن شوید محتوای شما توسط مخاطبان جدید دیده می شود ، هشتگ های شما باید با محتوای شما مرتبط باشد.

استفاده از هشتگ های مناسب شما را در معرض مخاطبان مناسب قرار می دهد. کسی که به احتمال زیاد به موضوع پیج یا خدمات و محصول شما علاقه مند است و به احتمال زیاد مشتری می شود.

استراتژی سئو اینستاگرام شما باید به خوبی تدوین شود تا اطمینان حاصل شود که هر پست را برای بالاترین مشارکت بهینه می کنید.

همچنین می توانید در استوری های اینستاگرام خود از هشتگ استفاده کنید تا در استوری های آن هشتگ خاص دیده شوید.

3. در متن کپشن تا جای ممکن از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

استفاده از تاکتیک های سئو فراتر از بیوگرافی و هشتگ ، راهی عالی برای تقویت شما در اکسپلور است. زیرنویسهای توصیفی ، طولانی و کلمات کلیدی نیز در اینستاگرام قابل جستجو هستند و می توانند در دیده شدن در صفحه اکسپلور به شما کمک کنند!

قرار گرفتن در صفحه اکسپلور همان چیزی است که شما می خواهید. و کلمه کلیدی مناسب ممکن است شما را در صفحه کاوش مخاطبان ایده آل شما قرار دهد.

الگوریتم نمایش در اکسپلور دائماً از رفتار گذشته شخص یاد می گیرد که او احتمالا از چه محتوایی بیشترین لذت را خواهد برد. به عنوان مثال ، اگر اخیراً شخصی تصاویر گربه را خیلی بیشتر دوست داشته باشد ، صفحه اکسپلور او نیز تصاویر گربه بیشتری را نشان می دهد.

اینستاگرام از یادگیری ماشینی برای تعیین آنچه در صفحه اکسپلور نمایش داده می شود استفاده می کند.

بنابراین ، هنگام تهیه محتوا برای کاربران مخاطب خود ، بر روی علاقه های شخصی آنها متمرکز می شود. اینستاگرام با استفاده از تکنیکی بنام “جاسازی کلمه” ، این علاقه ها را شناسایی می کند.

در اصل ، اینستاگرام به کلمات کلیدی استفاده شده در حساب ها نگاه می کند تا میزان ارتباط آنها با یکدیگر را مشخص کند.

برخی از این کلمات کلیدی از نام ، نام کاربری و شرح حال یک حساب (همانطور که قبلاً در مورد آنها گفتیم) آمده است. آنها همچنین از کپشن های پست ها شما نیز بدست می آیند.

هنگامی که کپشن هایی را می نویسید که توصیفی از موضوع پیج یا کسب و کار شما است ، اینستاگرام از آن استفاده می کند و شما را دسته بندی حساب های مشابه موضوع شما قرار میدهد.

خلاصه اینکه با استفاده از کلمات کلیدی و توصیفی مرتبط در کپشن اینستاگرام خود ، به احتمال زیاد در صفحه اکسپلور برای کاربرانی که قبلاً علاقه ای به مباحث مربوط به آن کلمات کلیدی ابراز کرده اند ، ظاهر می شوید.

4. نوشته جایگزین Alt Text به عکس های خود اضافه کنید.

در سئو وبسایت ها ، هنگامی که عکسی را به یک پست سایت اضافه می کنید ، متنی جایگزین alt اضافه می کنید که آن عکس درباره چیست.

بهینه سازی تصاویربه افزایش شانس ظاهر شدن تصاویر در جستجوی تصاویر Google کمک می کند. سپس ، ممکن است افراد به لطف تصاویر شما ، پست شما را پیدا کنند. وقتی صحبت از سئو اینستاگرام می شود ، می توانید کاری مشابه را انجام دهید.

اینستاگرام برای توصیف تصاویری که ارسال می کنید ، خودکار متن جایگزین ایجاد می کند. برای این ویژگی از فناوری تشخیص اشیا استفاده می کند اما با این حال همیشه دقیق نیست.

به همین دلیل است که باید Alt Text خود را برای عکس هر یک از پست های خود بنویسید.

قبل از ارسال ، در زیر گزینه های اشتراک گذاری ، روی “تنظیمات پیشرفته” کلیک کنید. در “دسترسی” ، روی “نوشتن متن Alt” کلیک کنید. سپس ، به سادگی توضیحی راجع به عکس خود بنویسید.

در صورت نیاز به اضافه کردن متن alt به عکسی که قبلاً منتشر شده است ، پس از انتخاب پست مدنظر، “ویرایش” و “ویرایش متن” را انتخاب نمایید.

متن جایگزین عکس Alt اطلاعات اضافی به اینستاگرام و الگوریتم مربوط به آن درباره پست شما و موضوع آن می دهد.

اضافه کردن Alt آنچه اینستاگرام حدس زده است تأیید خواهد کرد و به شما کمک می کند تا پست شما در صفحه اکسپلور برای تصاویر مشابه نشان داده شود.

5. پیوند دادن پیج اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی خود.

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که لینک سایر شبکه های اجتماعی خود را اضافه نمایید. و هنگام اشتراک گذاری پیوند (توییتر) یا تصویر (فیس بوک) شما در جای دیگر به اشتراک گذاشته می شود.

همچنین اشتراک گذاری لینک پیج اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی به افزایش دیده شدن شما کمک می کند.

یک عنوان و هشتگ نیز اضافه کنید تا هنگامی که در توییتر به اشتراک گذاشته می شوند که جستجو بیشتر بر اساس هشتگ انجام می شود ، دسترسی و دیده شدن آنها را افزایش می دهد. همچنین می توانید هر پست را در Pinterest نیز به اشتراک بگذارید.

همچنین پیج اینستاگرام خود را در پروفایل و یا کانال های تلگرام خود نیز معرفی نمایید. اغلب اتفاق می افتد که اعضای تلگرام ، مشترکین توییتر یا دنبال کنندگان فیس بوک شما هنوز در اینستاگرام شما را دنبال نمی کنند.

بنابراین ، به عنوان یک نکته کارآمد در سئو اینستاگرام ، اشتراک گذاشتن پست های اینستاگرام خود در آنجا این فرصت را به آنها می دهد که ببینند چه محتوایی را ارسال می کنید و شما را در اینستاگرام نیز دنبال می کنند.

6. از برچسب های موقعیت مکانی استفاده کنید.

برچسب های موقعیت جغرافیایی مانند هشتگ عمل می کنند ، تفاوت در این است که شما فقط می توانید از یک تگ استفاده کنید.

هنگامی که مکان خود را به پست اینستاگرام خود اضافه می کنید ، اطمینان حاصل می کنید که در نتایج مربوط به آن مکان خاص نشان داده می شود.

به عنوان مثال ، اگر پستی را در شهرک غرب تهران ثبت نموده اید ، آن مکان را اضافه نمایید و افرادی که در جستجوی عکسهای شهرک غرب هستند، به احتمال زیاد شما را می بینند.

از برچسب های موقعیت مکانی به صورت هوشمند استفاده نمایید. اگر در پست فقط برچست مکانی ” تهران ” استفاده می کنید ، فقط در نتایج جستجوی تهران ، پست شما را نشان می دهد. اما اگر به عنوان مثال از برچسب مکانی ” رستوران باروژ دریاچه چیتگر تهران ” استفاده کنید ، هم در نتایج ” رستوران باروژ ” هم ” دریاچه چیتگر ” و هم در ” تهران ” نمایش خواهد داد.

مردم همیشه در جستجوی مکانهای جدید برای بازدید ، مکانهایی برای مسافرت یا نقاطی برای گرفتن عکس در آنجا هستند. بنابراین برچسب گذاری جغرافیایی عکس پست ها ممکن است باعث شود شما در نتایج جستجوی بیشتری نشان داده شوید و احتمال دارد دنبال کننده بیشتری هم جذب نمایید.

7. جهت سئو اینستاگرام محتوایی ایجاد نمایید که دیگران علاقه به اشتراک گذاری و بازنشر آن داشته باشند.

تگ ها و منشن ها عواملی هستند که می تواند در سئو اینستاگرام و بیشتر دیده شدن پیج اینستاگرام شما مؤثر باشد. فقط به این دلیل که آنها به اینستاگرام اطمینان میدهند که محتوای شما خوب و ارزشمند است و مردم آن را دوست دارند.

بنابراین الگوریتم فرض خواهد کرد که افراد بیشتری می توانند از آن سود ببرند و محتوای شما را از طریق صفحه اکسپلور به افراد بیشتری نشان دهند.

تگ ها و منشن ها کمی شبیه به بک لینک های وب سایت در اینستاگرام است. وقتی شخصی پست شما را در استوری خود به اشتراک می گذارد و شما را تگ گذاری می کند ، مخاطبان خود را در معرض محتوای شما قرار می دهد.

بنابراین ، آنها دیده شدن پیج شما را افزایش می دهند و در نهایت مخاطبان به شما می رسند. اگر کاربران آنچه را می بینند دوست داشته باشند، روی تصاویر کلیک کرده و روی نمایه شما فرود می آیند.

بازدید افراد بیشتری از پروفایل شما سیگنالی به اینستاگرام می فرستند که محتوای شما با ارزش است و مردم می خواهند آن را ببینند. همچنین شما به احتمال زیاد شاهد افزایش فالوور های خود خواهید بود ، به این معنی که پستهای آینده شما در معرض تعداد بیشتری از افراد قرار خواهد گرفت.

نتیجه گیری نهایی :

اگر از نکات سئو اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی خود در بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید ، میزان بازدید از پیج خود را افزایش خواهید داد.

بنابراین ، شانس خود را افزایش می دهید که محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود. قرار گرفتن پست ها در معرض کاربران بیشتر به معنای افزایش تعداد فالوور است که به معنای افزایش درآمد و موفقیت بیشتر نیز خواهد بود.

اگر به روش های بهینه سازی سایت ها برای دیده شدن در نتایج اول گوگل نیز علاقه مند هستید، میتوانید مطلب چک لیست سئو ( بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ) را مطالعه نمایید.

small_c_popup.png
تهران وب سئو - خدمات طراحی و سئو سایت

جهت سفارش طراحی یا سئو سایت فرم زیر را تکمیل نمایید.

همچنین میتوانید با شماره های 09124459909 و 09122847548 با ما تماس بگیرید.