اینستاگرام مارکتینگ چیست

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ افزایش فروش کسب و کار با اینستاگرام

در این مقاله به این موضوع میپردازیم که اینستاگرام مارکتینگ چیست و چگونه میتوان توسط آن به کسب و کار خود رونق بخشید و فروش خود را افزایش داد.

این روزها اگر کسب‌ و کاری دارید و به دنبال این هستید تا به نسبت به بقیه رقبای خود موفق‌تر باشید، باید فکر و روش خود را از حالت سنتی خارج کنید و به دنیای دیجیتال بپیوندید.

اما پیوستن به دنیای دیجیتال و استفاده از ابزارهایی در بستر اینترنت و به ویژه‌های شبکه‌های اجتماعی به تنهایی تضمین کننده افزایش فروش شما نیست.

تا چند سال پیش طراحی یک سایت می‌توانست کسب‌ و کار شما را به درجه اعلا برساند؛ اما امروزه باید از بسترها و دیگر پلتفرم ها در کنار سایت استفاده کنید تا بلکه بتوانید در این بازار شلوغ دوام بیاورید.

یکی از این بسترهایی که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده، اینستاگرام مارکتینگ نوین ( تبلیغات اینستاگرام ) و افزایش فالوور اینستاگرام است.

یکی از خدمات گروه آموزشی رابین اینستاگرام مارکتینگ حرفه ای ، برنامه ریزی و کوچینگ دیجیتال مارکتینگ است. جهت شرکت در کارگاه تخصصی اینستاگرام مارکتینگ یزد با ما تماس بگیرید .


تعریف اینستاگرام مارکتینگ ( تبلیغات اینستاگرام )

کسانی که این مقاله را دنبال می‌کنند، حتماً اینستاگرام را می‌شناسند و تأثیر آن را روی برندینگ و افزایش فروش کسب و کار ها دیده‌اند.

سئو اینستاگرام - چگونه پیج اینستاگرام را برای بازدید بیشتر بهینه کنیم؟
سئو اینستاگرام در 7 مرحله به همراه تکنیک های دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام برای جذب فالوور

آن‌ها مانند بقیه به تازگی کسب و کاری راه اندازی کرده‌اند و به دنبال این هستند تا با استفاده از پتانسیل از این شبکه اجتماعی، جایگاه خود را نیز بهبود ببخشند.

برای همین به دنبال تکنیک‌های اینستاگرام مارکتینگ افتاده‌اند؛ اما این اصطلاح چه معنایی دارد؟

فعالیت در اینستاگرام مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی و سایت نیاز به رعایت قوانین و تکنیک‌هایی تدوین شده توسط بنیان گذاران این شبکه است.

تعدادی از این قوانین عادی هستند، یعنی هرکسی چه قصد کار کردن حرفه‌ای داشته باشد و چه برای ارتباط با دوستان باشد، باید آن‌ها را رعایت کند؛ اما بعضی از قوانین هستند که بیشتر مناسب افرادی است که افزایش فروش با اینستاگرام دارند، به این قوانین اینستاگرام مارکتینگ می‌گویند.

اینستاگرام مارکتینگ به زبان خیلی ساده و روان شامل مجموعه تکنیک‌ها، فعالیت‌ها و المان‌هایی است که به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا فروش خود را در این شبکه اجتماعی افزایش دهند.

البته فقط افزایش فروش ملاک نیست، بلکه بیشتر برندینگ است که باید در اینستاگرام مارکتینگ در نظر گرفته است.

تکنیک‌های بازاریابی اینستاگرامی ( instagram marketing )

سؤال اصلی این است که چه تکنیک‌هایی در اینستاگرام مارکتینگ باید مورد استفاده قرار بگیرد. جواب این سؤال برای آن‌هایی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند، خیلی مهم است.

به هرحال، آن‌ها قصد دارند تا بتوانند مانند افراد قدیمی از این پلتفرم استفاده کنند. ما در ادامه قصد داریم تا تعدادی از تکنیک‌های اصلی و مهم اینستاگرام مارکتینگ را بیان کنیم.

بیوگرافی اینستاگرام چیست و چرا اهمیت دارد؟
بیوگرافی اینستاگرام چیست و چرا اهمیت دارد؟

بعضی از این تکنیک‌ها فنی و بعضی دیگر غیر فنی و ساختار روانشناسانه دارند. رعایت هر دو دسته برای آن‌هایی که قصد موفقیت دارند، از نان شب هم واجب‌تر است.

برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ ، بیو خود را تکمیل کنید

اهمیت تکمیل بیو در اینستاگرام مارکتینگ

بیو مثل ویترین شما است. کاربران در اینستاگرام اول از همه به بیو شما نگاه می‌کنند. اینکه چه کسی هستید و چه خدماتی عرضه می‌کنید.

شما از هر روش تبلیغاتی استفاده کنید، کاربران اول بیو شما را بررسی می‌کنند، به ویژه اینکه اگر قصد خرید هم داشته باشند.

خود را کامل معرفی کنید.

آدرس لینک سایت یا تلگرام خود را قرار دهید.
شماره تماس و آدرسی برای جلب اطمینان دیگران بنویسید.
یک شعار تبلیغاتی و ساده بنویسید.
محتوای مناسب تولید کنید
محتوا اولین چیزی که کاربر را عاشق کار صفحه شما می‌کند. اولین نکته اینستاگرام مارکتینگ این است که محتوای مناسب کسب‌وکار خود تولید کنید.

محتوای مناسب یعنی محتوایی که از خط مشی کاری شما فاصله نداشته باشد. در خصوص محتوا نکات زیاد است؛ اما اگر بخواهیم فقط در یک جمله آن را بیان کنیم، محتوای شما باید اطلاعات و دانش کاربران شما را نسبت به کسب‌وکار و محصولاتتان زیاد کند. اگر چنین بود، تقریباً ۸۰ درصد راه را رفته‌اید.

هشتگ مناسب به کار ببرید

هشتگ بهترین راه ارتباطی شما با کاربران جدید است. صفحاتی زیادی بودند که فقط با هشتگ توانستند خود را بالا بکشند.

الگوریتم اینستاگرام چیست
الگوریتم اینستاگرام چیست؟

هشتگ مانند کلمه کلیدی سایت است. هشتگ باید مناسب کسب‌وکار شما باشد و نمونه‌هایی باشند که توسط کاربران جست‌وجو می‌شوند. بهترین راه پیدا کردن هشتگ، بررسی صفحات رقبا است.

ساعت پست گذاری را در نظر بگیرید

اینستاگرام الگوریتمی دارد که بر اساس آن اگر در ساعت پست گذاری شده، تعامل کاربران با پست جدید بالا بود، آن را در صفحه‌های ابتدایی دیگران نشان می‌دهد.

در غیر این صورت ممکن است که بسیاری از فالوورهای شما پست جدیدتان را حتی نبینند. بهترین راه برای افزایش چنین تعاملی در نظر گرفتن ساعت پست گذاری است؛ یعنی ساعتی که کاربران بیشتر در این شبکه آنلاین هستند.

بهترین ساعت برای فعالیت در اینستاگرام مارکتینگ در ایران صبح زود بین ساعت ۶ تا ۸، ظهر بین ۱۲ تا ۱۴ و آخر شب است که این ساعت را ساعت طلایی می‌گویند.

تبلیغات و همکاری با اینفلوئنسرها ( تبلیغات اینستاگرام )

هرچه پست بگذارید و هشتگ قرار دهید، اما آنچنان که باید دیده شوید، دیده نخواهید شد. پس بهترین راه تبلیغات در دیگر صفحات مرتبط است.

یعنی صفحاتی که بدانید بیشتر کاربران و مشتریان شما در آنجا حضور دارند. یک راه دیگر که البته امروزه جوابگویی بالایی دارد، استفاده از اینفلوئنسر مارکترها است.

اینفلوئنسر کسی است که بین مردم محبوبیت بالایی دارد. متأسفانه برخی محبوبیت را با تعداد بالای فالوور اشتباه می‌گیرند.

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام
راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام: راهنمای فروش موفق در اینستا

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام پتانسیل بالایی در افزایش برندینگ شما دارد، به شرط اینکه درست به کار گرفته شوند.

استوری را فراموش نکنید

این روزها اگر کسی پست ها را بررسی نکند، حتماً استوری ها را نگاه می‌کند.

فقط کافی است تا یک‌بار تعداد لایک ها و ویوهای استوری‌های اینستاگرام را با هم مقایسه کنید. حداقل دو برابر اختلاف است. دو برابری که مقدار آن در استوری بیشتر است.

البته سیستم تولید محتوای استوری با پست متفاوت است. نمایش استوری خیلی کم است.

شما باید بتوانید در عرض چند ثانیه هدف خود را از تولید چنین محتوایی نشر دهید. استوری مانند خبرنامه ایمیلی است. برای همین اگر به درستی تولید شود، به راحتی می‌تواند نرخ فروش را شما افزایش دهد.

سایر مقالات مرتبط :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت

تولید محتوا

طراحی سایت

سوشال مارکتینگ

استارت آپ