چک لیست سئو سایت

چک لیست سئو ( بهینه سازی سایت برای موتور جستجو )

در این مطلب با ارائه چک لیست سئو به این میپردازیم که چگونه با بهینه سازی سایت خود ، رتبه بندی آن را در گوگل بهتر نمایید و در نتیجه جذب مخاطب از موتور جستجوی گوگل را افزایش دهید.

روزانه بیش از 5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود ، این بدان معناست که بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) یک راه حل اساسی برای افزایش مخاطبان وب سایت و کسب و کار شماست.

هنگامی که می دانید چه چیزی باعث بهبود موقعیت شما در نتیجه جستجوی گوگل و رتبه بندی بهتر شما می شود ، طراحی و به روزرسانی سایت خود برای سئو آسان است.

جهت رسیدن به این هدف، در ادامه کمی درباره سئو اطلاعات کسب کنید ، و سپس از چک لیست سئو استفاده کنید تا SEO را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود ادغام کنید.


موتور جستجوی گوگل را درک کنید

موتورهای جستجو مانند Googleاز فرمول هایی به نام الگوریتم استفاده می کنند تا در پاسخ به یک جستجو ، مشخص کنند که چه سایت هایی را در رتبه بهتری ارائه دهند.

در حالی که موتورهای جستجو الگوریتم های خود را به طور مرتب به روز می کنند ، روش های قابل پیش بینی زیادی وجود دارد که چگونه آنها سایت شما را ارزیابی می کنند.

تجربه و تخصصی بودن ، اعتبار و اقتدار سایت و قابل اعتماد بودن از مهمترین عواملی است که گوگل در رتبه بندی خود در نظر دارد.

سئو سایت فروشگاهی - چگونه در 8 مرحله فروشگاه اینترنتی را برای گوگل بهینه سازی کنیم
سئو سایت فروشگاهی – بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای گوگل در 8 مرحله

دیده شدن در وبسایت های دیگر و ساخت بک لینک

بررسی های وبسایت و مطالب شما در سایت های دیگر ، موارد اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی ، لینک هایی از وب سایت های دیگر به وبسایت شما و پست های مهمان که به وب سایت شما پیوند دارند ، همه به رتبه بندی شما کمک می کنند.

دربک لینک سازی هرگز راه میانبر را انتخاب نکنید، گوگل هرگز خرید بک لینک مخصوصا به تعداد زیاد و انبوه را قبول نمیکند. فرآیند لینک سازی باید آهسته و متناسب با رشد وبسایت و با دقت و توجه فراوان صورت پذیرد.

به گوگل نشان دهید که وبسایت شما در ارتباط با چه موضوعی هست ؟

به گوگل اطمینان دهید که با پرداختن به عناصر اصلی رتبه بندی ، میتواند به شما به عنوان یک وب سایت معتبر اعتماد کند.

جستجوی مرتبط با موضوع

گوگل به دقت در نظر می گیرد که آیا صفحات سایت شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد یا خیر.

این بدان معنی است که موضوع و مطلب وب سایت شما در مورد کاری که انجام می دهید و محلی که در آن قرار دارید ، باید کاملاً روشن باشد.

سازگاری سایت با موبایل – ریسپانسیو بودن صفحات

گوگل هنگام ارزیابی صفحات وب سایت ، صفحات سازگار با موبایل را بالاتر از دسکتاپ قرار می دهد. پس مطمئن شوید که سایت شما در هر نوع موبایلی عالی به نظر می رسد.

سرعت بارگذاری صفحات سایت

صفحات سایت باید در اسرع وقت بارگذاری شود ، طبق نظر گوگل ترجیحاً در 1 تا 3 ثانیه لود شود تا برای کاربر تجربه خوشایندی از کار با وب سایت شما ارائه دهد.

چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟
چگونه در صفحه اول سرچ گوگل باشیم ؟

چک لیست سئو : چگونه می توان نتایج رتبه بندی سایت را در گوگل بهتر نمود ؟

خبر خوب درباره سئو این است که آنچه برای SEO مفید است با ایجاد یک تجربه کاربری مثبت (UX) برای افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند نیز هماهنگ است.

چک لیست سئو زیر تغییرات و تنظیماتی را پیشنهاد می کند که می تواند به بهبود سئو سایت شما منجر شود.

1. پیدا کردن و افزودن کلمات کلیدی مرتبط

کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد برای یافتن چیزی در موتورهای جستجو تایپ می کنند.

در همه قسمت های وب سایت شما، از جمله نام صفحه ، عناوین ، شرح تصاویر ، توضیحات صفحه و آدرس URL ها باید این کلمات کلیدی گنجانده شود.

نکته مهم این که کلمات کلیدی را به اندازه وارد کنید تا طبیعی به نظر برسد و از طرف گوگل بیش از اندازه و اسپم تشخیص داده نشود.

از آنجا که افراد با توجه به نیازهای ذهنی خود جستجو می کنند ، کلمات کلیدی شما بهتر است بلند و مرتبط باشد به عنوان مثال ، “چطور عکس خوب بگیریم” بهتر از “عکاسی حرفه ای” کار خواهد کرد.

کلمات کلیدی کوتاه تر معمولا رقابتی تر هستند و در رتبه های اول قرار گرفتن در آن بسیار سخت است و در نتیجه ترافیک کمتری را به همراه خواهد داشت ، اما رتبه بندی برای جستجوهای طولانی تر و دقیق تر باعث افزایش نرخ تبدیل سایت می شود.

2. ساختار سایت خود را منظم و واضح بسازید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به شکلی سازمان یافته است که باعث می شود کاربران و موتورهای جستجو بتوانند در سایت شما تردد کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

لینک های داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت شما باید محتوایی را ارائه دهد که بازدید کننده شما به دنبال آن هستند.

21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت
21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت

به سؤالی درباره آنچه شما به بازدیدکنندگان پیشنهاد می دهید پاسخ دهد یا آنها را به روشی دیگر جذب وبسایت شما نماید.

لینک های داخلی سرنخ های بیشتری راجع به موضوعات وب سایت شما به گوگل ارائه میدهد تا بتواند برای شما بازدیدکنندگان مرتبط بیشتری ارسال نماید.

جهت آشنایی بیشتر با نحوه سئو ساختار سایت مطلب 21 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی ساختار سایت را مطالعه نمایید.

3. تولید محتوای ارزشمند و خاص

تولید محتوای مناسب برای سایت مهمترین قسمت چک لیست سئو سایت میباشد، زیرا آنچه برای شما بازدید کننده می آورد همان محتوای سایت شماست

محتوایی برای وب سایت خود ایجاد کنید که به کلمات کلیدی اصلی شما مربوط باشد و همچنین محتوای آن خاص و بسیار با ارزش باشد.

هرگز از محتوای تکراری و کپی شده در سایت خود استفاده نکنید.

به خاطر داشته باشید گوگل می خواهد محتوایی را در جستجو نمایش دهد که هدف از جستجو را حل کند. بنابراین صفحات با کمتر از 300 کلمه در رتبه بالایی قرار نمی گیرند.

اگر می خواهید مخاطبان گوگل را جذب وبسایت خود نمایید ، مطمئن شوید که هر صفحه یک مشکل مخاطب را حل نماید و یا خواسته مخاطب را کاملا برآورده سازد.

در این زمینه راهنمای کاملی درباره روش های تولید محتوا و نحوه انجام سئو محتوا نوشته ایم که توصیه میکنیم که حتماً آن را مطالعه بفرمایید.

با تولید محتوا و لینک سازی داخلی بازدید کننده را در تجربه سفر خود از طریق سایت به جلو سوق دهید و مجذوب سایت خود نمایید.

سئو محلی
سئو محلی – راهنمای کامل برای دیده شدن در نتایج اول جستجوی محلی گوگل

4. تگ عنوان صفحات را به دقت و مرتبط انتخاب نمایید

تگ عنوان یا برچسب صفحه همان عنوانی است که برای هر صفحه در نتایج جستجو ظاهر می شود.

کلمات یا عبارات موجود در تگ عنوان شما باید خاص و توصیفی باشد. مثلا به جای عنوان “کلاس نقاشی” از عنوان “چگونه منظره و پرتره ها را نقاشی کنیم” استفاده نمایید.

تگ عنوان در تب های مرورگر و در شبکه های اجتماعی نیز وقتی محتوای شما به اشتراک گذاشته می شود ، ظاهر می شوند و ذهنیت اولیه درباره این که مطلب شما درباره چیست به مخاطب القا مینماید.

5. برای تصاویر سایت خود از تگ جایگزین Alt استفاده نمایید

گام پنجم در چک لیست سئو استفاده از تگ های Alt در تمامی تصاویر وبسایت می باشد.

تگ alt شرح متنی آن تصویر است و 2 هدف مهم دارد:

1. موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را تفسیر کنند ، بنابراین برچسب های Alt به آنها کمک می کند تا این بخش از محتوا را بهبود بخشند و سئوی شما را بهبود بخشند.

2. هنگامی که تصویری در صفحه نمایش به درستی نمایش داده نمی شود یا سریع بارگذاری نمی شود ، به بازدید کنندگان سایت شما کمک می کند.

برچسب های Alt باید کوتاه و توصیفی باشد، مثلا “کیک وانیلی با خامه و توت فرنگی” یا مثلا “نمونه طراحی سایت و سئو در تهران وب سئو

6. سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

گوگل وب سایت های سازگار با تلفن همراه را در اولویت قرار می دهد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در نسخه موبایل تاثیر خوبی بر روی بازدید کننده میگذارد.

هدف ارائه یک تجربه بصری لذت بخش ، آسان و بدون محدودیت با توجه به سایز موبایل یا تبلت استفاده کننده میباشد.

سایت شما باید دارای عناصر خوبی باشد که کاربران بتوانند به راحتی روی آن ضربه بزنند و اجرا شوند.

محتویات سایت کاملاً قابل مشاهده باشد و در هنگام خواندن نیازی به حرکت به چپ یا راست نباشد.

در فایرفاکس با استفاده از Ctrl +Shift +M میتوانید پیشنمایش سایت خود در موبایل و تبلت در سایز های مختلف را ببینید

با اینحال باز هم بهتر است بصورت مستقیم از طریق مرورگر های مختلف در موبایل نیز وبسایت خود را چک نمایید.

همچنین ابزاری جهت تست سازگاری سایت شما با موبایل توسط گوگل وجود دارد.

7. وبسایت خود را سریع و سریعتر نمایید

طبق نظر گوگل در حالت ایده آل صفحات شما باید در کمتر از 2 ثانیه بارگیری شوند و در کمتر از 3 ضروری است.

7 روش مهم برای تولید محتوای سئو شده و رفع مشکل محتوای تکراری
7 روش مهم برای تولید محتوای سئو شده و رفع مشکل محتوای تکراری

اگر این کار را انجام دهید ، رتبه بندی جستجوی شما را بهبود می بخشد.

چندین مورد وجود دارد که می تواند باعث کاهش سرعت لود سایت شما شود

مشکلات مربوط به سیستم مدیریت محتوا (CMS)

اشتباهات و خطاهای کدنویسی و Html

پهنای باند کمتر از حجم ترافیک سایت

تعداد زیاد تصاویر بزرگ در یک صفحه

فونت های مختلف و با حجم بالا

حجم و تعداد بالای کد های جاوا اسکریپت و Css

و بسیاری فاکتور های دیگر که با آزمایش سرعت سایت از طریق Google PageSpeed Insights میتوانید به آن پی ببرید. ( تست با آیپی های غیر از ایران امکانپذیر است )

8. سایت را در کنسول جستجوی گوگل و همچنین گوگل آنالیتیکس ثبت نمایید.

گام هشتم در این چک لیست سئو و یکی از مهمترین گام ها پس طراحی اولیه سایت، ثبت آن در کنسول جستجوی گوگل میباشد

کنسول جستجوی گوگل Google Search Console به شما کمک می کند تا ببینید که آیا گوگل تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و ایندکس می کند تا مکانهایی را که می توانید عملکرد را بهبود دهید ، برجسته کند.

همچنین از طریق گوگل آنالیتیکس Google Analytics میتوانید ببینید چه صفحاتی بیشتر بازدید می شوند و چه مواردی بازدید کنندگان را به وب سایت شما هدایت می کند. (از طریق آیپی های غیر ایرانی در دسترس میباشد)

موارد کاربرد آنها بسیار مهم و مفصل میباشد و انشالله در مطالب دیگری بخش های مختلف آنها بررسی خواهد شد.

9. اطمینان حاصل کنید که وب سایت و آدرس اینترنتی شما ایمن هستند

گوگل رمزگذاری HTTPS را اولویت اصلی می داند و اگر یک وب سایت رمزگذاری نشده HTTP باشد ، در نتایج جستجو اخطار امنیتی را نشان می دهد.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای گواهی SSL میباشد که داده ها را رمزگذاری می کند و امنیت وب سایت را برای بازدید کنندگان تضمین می کند.

لیست خدمات سئو - بهینه سازی حرفه ای سایت
لیست خدمات سئو – بهینه سازی حرفه ای سایت

همچنین طراحی سایت خود را به کسانی بسپارید که امنیت سایت را در اولویت قرار می دهند.

بعد از انجام مراحل مختلف این چک لیست سئو آماده دیده شدن در صفحات اول گوگل باشید.

وقتی اشخاص مطلبی را در گوگل جستجو می کنند و سپس براساس نتایج به وب سایت شما راه می یابند ، پتانسیل تعامل بالایی دارند و احتمالا جذب خدمات ، محصولات و یا دیگر اهداف وبسایت شما خواهد شد.

یک وبسایت با ساختار خوب و منظم که محتوای خاص و ارزشمند مرتبط با کلمات کلیدی را ارائه می دهد برای گوگل قابل احترام است و این روش سئو نتیجه خواهد داد.

همانطور که در مقاله چرا برون سپاری سئو برای سایت ها و استارتاپ های جدید بهتر است ؟ توضیح دادیم، اگر به تازگی این راه را آغاز نموده اید و به دنبال طراحی و سئو حرفه ای سایت خود هستید در تهران وب سئو آماده ارائه خدمات به شما هستیم. با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت

تولید محتوا

طراحی سایت

سوشال مارکتینگ

استارت آپ