کدام فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای استراتژی سئوی سایت شما اهمیت بیشتری دارند؟ در مورد 8 فاکتور اصلی که در لیست ما قرار دارند و چرایی آنها بیشتر بدانید :
این نکته را به یاد داشته باشید که هنر باستانی رتبه بندی در موتورهای جستجو درس تعادل و صبر است.
چیزهای عجیب و غریبی در اینترنت به عنوان فاکتورهای رتبه بندی می خوانید که بعضا برای سئو بیهوده هستد و وقت شما را تلف میکنند .
بنابراین برای بهبود سئوی خود باید بر روی چه عوامل رتبه بندی تمرکز کنید؟
به گفته جان مولر از گوگل، شما باید روی «هیبت» تمرکز کنید.
اما با وجود بیش از 1.8 میلیارد وب سایت آنلاین، چگونه می توانید جذابیت ایجاد کنید؟
و با وجود تعداد بیش از حد اشباع مقالاتی که ادعا می کنند عوامل رتبه بندی هستند ، واقعیت یا تخیل چیست؟ البته در سئوی زبان فارسی موضوع کمی راحت تر به نظر میرسد .
از آنجایی که گوگل سایتها را بر اساس صدها فاکتور رتبهبندی ارزیابی میکند، دانستن اینکه استراتژی سئوی خود را در چه نقطهای باید هدف قرار دهید، ممکن است غیرممکن به نظر برسد .
آنچه ما می دانیم این است که گوگل به تنظیم سیگنال های رتبه بندی برای پاسخگویی به نیازهای جستجوگران ادامه خواهد داد.
این بدان معناست که حتی گرایشهای جدید سئوی سایت نیز ریشه در الگوریتم فعلی دارند و با کمی خلاقیت و آگاهی در سئو، این امکان برای شما وجود دارد که رتبه خوبی کسب کنید .
در حالی که سیگنالهای رتبهبندی فقط به این فهرست محدود نمیشوند، مواردی که در اینجا برجسته شدهاند، از تاثیرگذارترین عوامل رتبهبندی گوگل هستند :
فهرست
- <>فاکتورهای برتر رتبه بندی گوگل چیست؟<>
- 1. محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید
- <>2. ابتدا سایت و محتوای خود رابرای موبایل بهینه و آماده کنید <>
- <>3. بهبود تجربه صفحه (Page Experience)<>
- 4. سرعت صفحه خود را بهینه کنید
- <>5. به بهینه سازی روی صفحات خود مسلط شوید<>
- 6. ساختار پیوند داخلی ( Internal Link Building )
- 7. پیوندهای (link) مرتبط و معتبر به دست آورید
- 8. سئوی محلی
فاکتورهای برتر رتبه بندی گوگل چیست؟
بدون ترتیب خاصی، فاکتورهای برتر برای رتبه بندی در گوگل عبارتند از:
محتوای با کیفیت بالا
بهینه سازی برای موبایل (Mobile first)
تجربه صفحه (Page Experience)
سرعت لود صفحه
بهینه سازی روی صفحه (On Page Optimization)
لینک های داخلی
لینک های خارجی
بعلاوه، فاکتورهای برتر رتبه بندی محلی را نیز در زیر خواهید آموخت .
1. محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید
هیچ کس نمی گوید: “من برای رتبه بندی گوگل به محتوای با کیفیت در وب سایت خود نیازی ندارم .”
کیفیت محتوای وب سایت و وبلاگ شما هنوز حیاتی است. محتوا همچنان به عنوان پادشاه حاکم است .
محتوای شما باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد. به لطف بهروزرسانیهای الگوریتم پاندا و فرد (fred) گوگل ، ایجاد صفحات بدون ارزش واقعی میتواند شما را آزار دهد و به موفقیت در سئوی سایت شما لطمه بزند .
حتی نامهای بزرگی مانند eBay و Apple نیز شایسته تاج محتوا نیستند. محتوای ضعیف در گذشته به هر دو برند آسیب رسانده است .
محتوای با کیفیت بالا در مورد ایجاد صفحاتی است که باعث افزایش زمان در صفحه، کاهش نرخ پرش و ارائه محتوای مفید برای کاربر می شود .
صفحات وبلاگی مانند این و راهنماهایی مانند این از نوع موتورهای جستجوی محتوای با کیفیت هستند و کاربران می خواهند . صفحات محتوای با کیفیت بالا باید برای سئوی امروزی کار بیشتری انجام دهند تا اینکه صرفاً به خوبی نوشته شده و طولانی باشند . آنها همچنین باید موارد زیر را در نظر بگیرند تا از حضور بیشتر در SERP لذت ببرند .
RankBrain
دانستن هدف جستجوی کاربران برای ایجاد صفحاتی که ترافیک ارگانیک را هدایت می کنند ضروری است. اینجاست که RankBrain اعمال می شود.
RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند تا هدف یک عبارت جستجو را درک کند.
این چقدر اهمیت دارد؟ خب ، سایت هایی هستند که با تغییر شکل استراتژی محتوای SEO خود به منظور هماهنگی بیشتر با هدف جستجوگر ، شاهد افزایش چند صد درصدی در ترافیک بودند !
این همسویی با هدف جستجوگر بسیار مهم است زیرا همانطور که مولر اشاره کرده است ، قصد می تواند در طول زمان تغییر کند .
گوگل حتی نتایج جستجو را با یک قطعه ویژه جدید به روز کرده است که برای پرس و جوهای “چند هدفی” طراحی شده است.
برای اینکه بفهمید هدف جستجوگر هدف شما چیست ، باید در Google Analytics خود غوطه ور شوید تا ببینید کاربران به دنبال چه چیزی هستند .
خوشبختانه، شما تعدادی تکنیک در اختیار دارید .
گزارشهایی مانند جستجوی سایت و جریان کاربر (User flow) میتوانند به شما ایده دهند که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند .
همچنین می توانید گزارش عملکرد را در کنسول جستجوی گوگل مشاهده کنید. این به شما دید خوبی در مورد آنچه که مردم روی SERP ها کلیک می کنند تا به سایت شما برسند به شما می دهد .
استفاده از کلمه کلیدی
بر خلاف تحقیقات سنتی کلمات کلیدی ، امروزه کلمات کلیدی به عنوان نقشه راه تولید محتوا عمل می کنند .
از طریق تحلیل و تحقیق در مورد رقبا و داده کاوی ، می توانید کلمات کلیدی جواهری را کشف کنید که حجم جستجوی متوسطی دارند اما نرخ کلیک بالایی برای مخاطبان شما دارند .
باید کلمات کلیدی اصلی خود را شناسایی کرده و آنها را در موضوعات مناسب برای جستجوگر خود قرار دهید .
به عنوان مثال، یک مطالعه Google نشان داد که جستجوهای جستجوی تلفن همراه مانند [برندهای تجاری مانند] و [فروشگاههای مشابه] در دو سال گذشته 60٪ افزایش یافته است . این مطالعه نیاز به تطبیق استراتژی کلمه کلیدی برای مصرف کننده تلفن همراه را توضیح می دهد .
زمان انجام تحقیقات کلمات کلیدی روی کلمات کلیدی منفرد گذشته است .
امروزه بهترین کار این است که موضوعات کلیدواژه را درون تم ها قرار دهید. به مترادف ها، کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یا موضوعات مشابه فکر کنید . این روشی است که شما استفاده از کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید .
تازگی محتوا
تازگی محتوا چیز جدیدی نیست . هنگامی که گوگل برای اولین بار در سال 2011 این اعلامیه را اعلام کرد، باعث سردرگمی در مورد آنچه به عنوان “محتوای تازه” تلقی می شد، شد .
پس چیست؟ و چگونه تازگی با محتوای همیشه سبز (Ever Green Content) کار می کند؟
برای محتوای همیشه سبز ، به سادگی تاریخ را هر سال به روز نکنید . برای اینکه ببینید چه چیزی نیاز به تازه کردن دارد ، باید در گوشت محتوا فرو بروید !
به عنوان مثال، اگر فهرستی از ابزارها را ایجاد کرده باشید، می توانید اسکرین شات ها ، قیمت و اطلاعات پیوست شده به هر ابزار را به روز کنید .
به همین دلیل است که انجام ممیزی های سه ماهه محتوای ایده آل است تا بفهمید چه قطعاتی باید تجدید شوند و موارد دیگر که می توانند به صفحات مشابه هدایت شوند و رتبه بندی گوگل شما را دستخوش تغییر کند . قبل از ایجاد هر گونه تغییر در محتوای خود ، به داده های خود نگاه کنید تا به شما در تصمیم گیری هوشمندانه کمک کند .
2. ابتدا سایت و محتوای خود رابرای موبایل بهینه و آماده کنید
نمایه سازی ابتدا موبایل (Mobile First Indexing) رسماً در مارس 2021 نهایی شد . از زمان شروع آن در سال 2017 روندی طولانی و کند داشته است .
به طور خلاصه ، ایندکس ابتدا موبایل (Mobile First Indexing) راهی است که گوگل سایت شما را ایندکس می کند . اگر یک وبسایت مجزا برای تلفن همراه دارید، آدرس سایت تلفن همراه شما ایندکس میشود و به جای نسخه دسکتاپ برای رتبهبندی استفاده میشود .
برای روشن بودن، هیچ شاخص جداگانه ای برای Mobile first وجود ندارد . گوگل محتوای شما را که مستقیماً از نسخه موبایلی سایت شما می آید ایندکس و رتبه بندی می کند .
همچنین ، شاخص Mobile First نباید با قابلیت استفاده از موبایل اشتباه گرفته شود .
قابلیت استفاده از موبایل(Mobile Usability)
به یاد دارید زمانی که یک نسخه موبایلی از وب سایت که در m.URL.com میزبانی شده بود، توصیه می شد؟
در حالی که همیشه به شما آسیب نمی رساند، وب سایت های بیشتری از این روش وب سایت تلفن همراه دور می شوند و به جای آن به سمت ساخت وب سایت های واکنش گرا می روند .
حتی اگر گوگل گفته است که آنها به طور عمومی از هیچ روش خاصی برای انجام وبسایتهای تلفن همراه (خواه واکنشگرا، پویا یا URLهای مجزا ) برای رتبهبندی طرفداری نمیکنند، یک وبسایت واکنشگرا قالب پیشنهادی آنهاست .
گوگل اعلام کرده است که طراحی ریسپانسیو به الگوریتمهای آنها کمک میکند تا به جای اینکه نیاز به علامت دادن به وجود صفحات دسکتاپ یا موبایل مربوطه باشند ، ویژگیهای نمایهسازی (Indexing) را به صفحه اختصاص دهند .
وب سایت تلفن همراه شما شریان حیاتی وجود شما در SERP ها است . برای زنده ماندن، دستورالعملهای Google را دنبال کنید و مطمئن شوید که محتوای شما در دسکتاپ و موبایل شما یکسان است .
در حالی که طرحبندیهای پاسخگوی تلفن همراه برای نمایهسازی ابتدا موبایل مورد نیاز نیستند ، شما همچنان میخواهید آن را برای تجربه بهتر صفحه و به نوبه خود برای رتبهبندی بهینه کنید .
هر زمان که توانستید بهبود نتایج را برای یک موتور جستجو آسانتر کنید، این کار را انجام دهید !
برای اینکه متوجه شوید پیج شما برای موبایل بهینه طراحی شده میتوانید از ابزار رایگان گوگل استفاده کنید .
3. بهبود تجربه صفحه (Page Experience)
تجربه کاربری خود را بهبود ببخشید
تجربه کاربری (UX) بر سئوی سایت شما تاثیر می گذارد ، همانطور که با به روز رسانی های اخیر تجربه صفحه دیدیم .
اگر به UX فکر نکنید، وب سایت شما در سطل زباله قرار می گیرد .
در واقع ، 38 درصد از مردم در صورتی که محتوا و طرحبندی آن جذاب نباشد ، دیگر با یک وبسایت ارتباط برقرار نمیکنند .
درستی این کار می تواند مزایای بزرگی به همراه داشته باشد . یک آژانس بازاریابی دیجیتال ، با بهروزرسانی محتوا و بهینهسازی دکمههای فراخوان ، شاهد افزایش 66 درصدی بازدید از صفحه در صفحات نمایه مشتری خود بود .
و یک وب سایت دیگر پس از ایجاد یک UX بهتر، شاهد افزایش 186 درصدی درآمد به ازای هر 1000 بازدیدکننده بود !
اگر می خواهید در SERP ها موفق شوید ، طراحی یک تجربه کاربری که به خوبی با SEO شما جفت شود ، حیاتی است .
معماری سایت
معماری سایت یکی از اجزای مرتبط با تجربه کاربر است و تأثیر بسزایی بر سئو دارد.
جان دوهرتی از Credo ادعا می کند، “یکی از بزرگترین تغییراتی که می توانم ایجاد کنم، اصلاح معماری سایت آنها است.”
او در ادامه به بحث در مورد یک وبسایت میپردازد که در آن URLها را از یک صفحه برچسب به یک صفحه زیرمجموعه تغییر داده است تا در معماری سایت پیوندهای بالاتری داشته باشد. او توانست جلسات ارگانیک را 74 درصد و صفحات در هر جلسه را 41 درصد افزایش دهد.
معماری سایت نه تنها به کاربران کمک می کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند با ناوبری بهتر در وب سایت پیدا کنند ، بلکه می تواند به خزنده های موتورهای جستجو کمک کند تا صفحات بیشتری را در یک وب سایت پیدا کنند .
به طور خلاصه، وب سایت های شما باید به راحتی قابل استفاده باشند.
تمام صفحات و پیمایش باید به ساده ترین شکل ممکن تنظیم شوند.
کاربر باید تنها با سه تا چهار کلیک هر صفحه ای را در یک وب سایت پیدا کند . در حالی که این کار همیشه در سایتهای بزرگ امکانپذیر نیست ، راههایی وجود دارد که به کاربران کمک میکند صفحات را جستجو و پیدا کنند تا مطمئن شوند آنچه را که نیاز دارند پیدا میکنند .
با انتشار آپدیت Page Experience ، معماری سایت تاثیر بیشتری بر سئوی شما خواهد داشت .
Core Web Vitals
همانطور که جان مولر از گوگل اشاره کرد ، Core Web Vitals چیزی فراتر از یک شکستدهنده است . این معیار بر بسیاری از عوامل دیگر مرتبط با سئو تأثیر می گذارد .
به عنوان مثال، Core Web Vitals بر قابلیت استفاده شما تأثیر می گذارد . اگر جستجوگر به صفحه ای مراجعه کند و تبدیل کند ، UX ، سرعت صفحه و محتوای شما همگی بر نرخ تبدیل تأثیر می گذارند .
اساساً Core Web Vitals برای کمک به ارائه تجربه بهتر برای کاربر ایجاد شده است .
ایجاد یک وب سایت امن (HTTPS)
30 درصد از نتایج صفحه اول گوگل از HTTPS استفاده می کنند .
تغییر نکردن به HTTPS لزوماً به وب سایت شما آسیب نمی رساند ، از زمانی که Google برای اولین بار HTTPS را به عنوان سیگنال رتبه بندی در سال 2014 اعلام کرد، چندین تغییر ایجاد شده است .
در سال 2017 ، گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم خود (که 45 درصد از ما از آن استفاده می کنیم ) زمانی که سایت ها HTTPS نیستند ، شروع به پرچم گذاری سایت ها به عنوان “ناامن” در نوار URL می کند .
و پس از اعلام هشدار نهایی آنها، اگر این انتقال را انجام ندهید ، می توانید شاهد افزایش نرخ پرش باشید .
وقتی HTTPS را اجرا میکنید ، کروم مطابق عکس زیر نوار URL را نشان میدهد :
همه اینها نشان می دهد که گوگل فکر می کند HTTPS ضروری است .
با این حال، تغییر به HTTPS (و SSL، چون با هم کار میکنند) میتواند در صورت عدم انجام صحیح ، مشکلات زیادی را به سایت شما وارد کند .
حتی اگر نشان داده نشده است که به خودی خود تأثیر قابل توجهی بر SEO داشته باشد ، بهروزرسانی کروم ممکن است به این معنی باشد که تغییر سایت شما (توسط افراد با تجربه) ارزش آن را دارد .
4. سرعت صفحه خود را بهینه کنید
پس از اینکه این فاکتور رتبه بندی فقط برای دسکتاپ بود، سرعت صفحه به یک فاکتور رتبه بندی موبایل گوگل در سال 2018 تبدیل شد .
هرچه سایت شما کندتر بارگذاری شود، بازدیدکنندگان و درآمد بیشتری را از دست خواهید داد.
برای آمازون، تنها یک ثانیه می تواند سالانه 1.6 میلیارد دلار برای آمازون هزینه داشته باشد.
در یک سایت فروش سابسکریپشن خبری دریافت که تاخیر چهار ثانیه ای باعث کاهش بازدید صفحه تا 11.02 درصد شد .چرا این ریسک را بپذیرید؟
ابزارهایی برای آزمایش میانگین سرعت لود صفحات وب سایت وجود دارد .
بسیاری از اصلاحات اگر توسط شخصی انجام شوند که می داند چه کاری انجام می دهد نسبتا آسان هستند (برای مثال همه نمی دانند چگونه جاوا اسکریپت را کوچک کنند ) .
بارگذاری سریعتر صفحات منجر به تجربه کلی بهتر وبسایت میشود ، از این رو گوگل به سمت تبدیل آن به یک عامل رتبهبندی موبایل حرکت میکند .
5. به بهینه سازی روی صفحات خود مسلط شوید
ارتباط نزدیکی با تجربه صفحه، بهینه سازی روی صفحه است که با مؤلفه های محتوا و سئوی سایت شما سروکار دارد.
این جنبهها سالهاست که وجود دارند و هنوز هم تأثیر قابلتوجهی بر روی دید وبسایت شما و موقعیت SERP برای موضوعات کلیدواژه هدف شما دارند .
به عنوان مثال، یکی از وب سایتها تنها با به روز رسانی تگ های H1 شاهد افزایش 62 درصدی در ترافیک ارگانیک بود.
و، کپی جدید ، ترافیک ارگانیک را تا 48 درصد با پاکسازی ابرداده (Meta Data) و ساختار پیوند داخلی (Internal Linkng) افزایش داد . ارزشش را دارد!
بهینه سازی وب سایت شما می تواند به یافتن محتوای با کیفیت موجود شما کمک کند تا موتورهای جستجو و کاربران سریعتر پیدا کنند .
اینها تنها چند مورد از روش هایی هستند که بهینه سازی روی صفحه همچنان در سال های آینده تأثیر زیادی خواهد داشت:
Meta Data
این اطلاعات شامل برچسب عنوان و توضیحات صفحه شما است . اطلاعاتی در مورد سایت شما که کاربران در SERP ها می بینند .
گوگل گاهی اوقات محتوا را از صفحه بیرون می کشد و به صورت پویا آن را به عنوان توضیحات در SERP ها درج می کند که بهتر است با درخواست کاربر مطابقت داشته باشد .
در اینجا این است که چگونه ممکن است به نظر برسد:
بهترین عناوین و توضیحاتی را که می توانید برای صفحات خود بنویسید ، اما به خاطر داشته باشید که همیشه از آنها استفاده نمی شود .
متا تگ های بیشتری در سئو وجود دارد که باید بدانید. و به این فکر کنید : افزودن ساده یک متا تگ خاص می تواند منجر به افزایش 300 درصدی کلیک ها از Google Discover شود .
طرحواره (schema)
نشانه گذاری طرحواره (Schema Markup) یکی دیگر از اجزای “پنهان” یک وب سایت است که به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد محتوای شما می دهد .
در سال 2011 ایجاد شد و اکنون تقریباً 600 نوع مختلف اطلاعات وجود دارد که می تواند در آن گنجانده شود .
طرحواره ها شناسایی اطلاعات ضروری در یک وب سایت را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند .
اندرو والنته از Google در جلسهای با عنوان «چگونه در جستجو با دادههای ساختاریافته متمایز شویم» نمونهای از مطالعات موردی را به اشتراک گذاشت که نشان میدهد چگونه نشانهگذاری Schema و نتایج غنی به افزایش تعامل و کلیکهای آنلاین کمک میکنند.
یکی از وب سایتها نرخ کلیک 25 درصدی بالاتری را در صفحات دارای نشانه گذاری مشاهده کرد .
نشانه گذاری طرحواره چیزی است که به گوگل کمک می کند تا قطعات غنی را در نتایج جستجو نمایش دهد و آن را به بخش مهمی از سئوی سایت تبدیل می کند .
اکنون می توانید با استفاده از JSON-LD نیز طرحواره (Schema) را به هدر صفحه اضافه کنید . برای نیازهای اولیه نشانه گذاری از یک ژنراتور مانند این از Hall Analysis استفاده کنید .
Fatured Snippet
Fatured Snippet ، که گاهی اوقات به آن موقعیت مطلوب 0 نیز گفته میشود ، قطعهای از محتوا هستند که از صفحه استخراج شده و مستقیماً در نتایج جستجو ارائه میشوند .
اگر بهدنبال گیر کردن یک قطعه برجسته هستید، باید RankBrain و هدف جستجوی پشت سؤالی را که میخواهید برای قطعه برجسته Fatured Snippet رتبهبندی کنید ، بدانید .
اگر محتوای شما ارزش بیشتری را برای هدف پشت جستوجو فراهم کند ، موتورهای جستجو محتوای شما را در Fatured Snippet ارائه میکنند .
Google Discover
- Google Discover یکی از جدیدترین عوامل سئو مرتبط با محتوا است
- Google Discover ترافیک ارگانیک بیشتری نسبت به نتایج جستجوی استاندارد دارد .
برای اینکه ببینید آیا در حال حاضر در Google Discover رتبه دارید یا خیر ، گزارش آن را در Google Search Console بررسی کنید .
6. ساختار پیوند داخلی ( Internal Link Building )
ساختار لینک داخلی در سئوی سایت به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را بهتر پیدا کنند و به این ترتیب در رتبه بندی گوگل به شما کمک میکند .
کوری موریس ، در مورد اولویت بندی ساختار پیوند داخلی در پنج حوزه مختلف صحبت می کند :
- کمک به کاربران
- مدیریت جریان پیوند (به عنوان مثال، جایی که ترافیک به محض رسیدن به سایت شما می رود)
- ساختن یک نقشه راه پیرامون موضوعات محتوایی خاص
- Canonical
- اولویت بندی نمایه سازی (Indexing) صفحات خاص
این به این معنی است که استراتژی شما برای پیوند دادن به صفحات مختلف در سایت ابتدا باید کاربر محور باشد. سپس می توانید بر نحوه هدایت ترافیک به مجموعه ای اساسی از صفحات تمرکز کنید .
به این فکر کنید که چگونه ساختار پیوند داخلی می تواند به هدایت کاربران به سمت تبدیل از ثبت نام در خبرنامه تا درخواست برای یک نسخه آزمایشی زنده کمک کند .
7. پیوندهای (link) مرتبط و معتبر به دست آورید
اگر میخواهید در رتبه بندی گوگل درخشان ظاهر شوید ، پیوندها همچنان یکی از مؤلفههای پیشرو در سئوی سایت خواهند بود .
کسانی که می گویند بدون لینک های ورودی (با نام مستعار ، بک لینک) می توانید به موفقیت برسید نادیده بگیرید .
در حالی که برخی از سایتها کاملاً میتوانند و دارند ، احمقانه است که از هیچ استراتژی قدرتمندی برای ایجاد لینک استفاده نکنیم .
از آنجایی که هر صنعت منحصر به فرد است ، فرصت های لینک سازی مختلفی برای هر یک وجود دارد .
به دنبال ایده هستید؟ راهنمای لینک سازی مجله موتورهای جستجو را بررسی کنید .
در حالی که لینک ها ممکن است در چند دهه آینده ارزش خود را از دست بدهند ، اما همچنان یک سیگنال رتبه بندی فعال هستند .
برای اینکه رقبای بک لینک رقبای خود را آنالیز کنید توصیه میکنیم چگونه بک لینک سایت های رقیب و مشابه سایت خود را پیدا کنیم؟ را مطالعه کنید .
8. سئوی محلی
ارتباط
ارتباط به نزدیکی کسب و کار به درخواست جستجوگر مرتبط است . هنگام صحبت در مورد ارتباط جستجوی محلی ، میتوانید عبارتهای جستجو مانند «بهترین پیتزا» را ببینید . Relevance رگ حیاتی الگوریتم محلی Google است .
فهرستهای کسبوکار شما مانند «Google برای کسبوکار من» ، فهرستهای Bing Places، و غیره با NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) و سایر ویژگیهای کلیدی مرتبط با کسبوکار شما مرتبط هستند . برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر کسب و کار و ارتباط شما با جستجوگر، تکمیل کامل تمام اطلاعات تجاری دقیق در این فهرستها کلیدی است .
فاصله
فاصله به فاصله فیزیکی بین کسب و کار شما و جستجوگر اشاره دارد . هرچه کسب و کار شما به جستجوگر نزدیکتر باشد، احتمال اینکه مکان در نتایج نقشه محلی ظاهر شود بیشتر می شود .
اینجاست که عبارتهای جستجو با «نزدیک به من» مورد توجه قرار میگیرند .