سئو نام دامنه

سئو نام دامنه – چگونه یک نام دامنه مناسب برای سئو سایت پیدا کنیم؟

هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید ، یکی از مهمترین تصمیماتی که باید بگیرید ، انتخاب نام دامنه مناسب است. سالها است که استراتژیستهای سئو روشهای زیادی را برای کمک به کسب رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو ابداع کرده اند و نام دامنه عاملی است که تصور می شود در بازی SEO نقش دارد.

در این مقاله ، ما بررسی خواهیم کرد که چگونه نام دامنه شما می تواند بر رتبه شما در جستجوگرها و نتیجه جستجو تأثیر بگذارد. ما همچنین برخی از مواردی را که باید هنگام انتخاب نام دامنه مناسب سئو رعایت کنیم ، بررسی خواهیم کرد.

آیا نام دامنه برای سئو اهمیت دارد؟

بله همینطور است، این غیرقابل انکار است که بخواهید افراد با دیدن نام دامنه شما بتوانند تا حدی برند شما ، تجارت شما یا وب سایت شما را بشناسند. نام دامنه سئو شده، نام دامنه ای است که موضوع وب سایت ، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید را به دیگران می گوید. در این حالت دامنه در دریای لیست نتایج جستجو بیشتر برجسته می شود و احتمال کلیک آن بیشتر می شود.

کافی است فقط به هر وب سایت spam ای با نام دامنه ای مانند bia-too-pooldar-sho.ir یا karid-arzan.com نگاه کنید. اسپمرها نام دامنه هایی را که حاوی کلمات کلیدی هدفمند آنها هستند خریداری می کنند زیرا باعث افزایش نرخ کلیک و رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو میشوند.

بنابراین ، بله ، نام دامنه ها در SEO تأثیر دارند. داشتن نام دامنه مناسب می تواند به شما در هدف قرار دادن مخاطبان و تسریع در قرارگیری موتور جستجو کمک کند. اما این موارد فراتر از کلمات کلیدی است.

راه هایی که دامنه شما می تواند بر سئو و رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد.

چند روش وجود دارد که دامنه شما می تواند بر SEO و رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد:

استفاده از مارک تجاری و برند شما در نام دامنه

نام دامنه شما باید بر اساس نام تجاری شما باشد. به این ترتیب است که کاربران تجارت آنلاین شما را پیدا ، به خاطر می سپارند ، به اشتراک می گذارند و شناسایی می کنند.

به طور معمول ، شما باید نام دامنه را همزمان با انتخاب نام تجاری خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر ، اگر قبلاً نام تجاری دارید ، باید از آن به عنوان نام دامنه خود نیز استفاده کنید.

کلید اصلی نام دامنه مناسب SEO ، مارک تجاری است. به عنوان مثال ، آیا اپل نام دامنه ای مانند Best-smart-phone-ever.com را ثبت می کند؟ نه. اپل یک مارک تجاری تاسیس شده دارد که دیگر نیازی به پر کردن کلمات کلیدی در نام دامنه خود ندارد.

گوگل برند ها را دوست دارد زیرا کاربران برند های تجاری را دوست دارند. یک برند آنلاین قوی به این معنی است که کاربران بیشتر روی یک وب سایت کلیک می کنند ، می خوانند ، به اشتراک می گذارند و به آن لینک می دهند.

هرچه افراد برند شما را بیشتر به خاطر بسپارند ، بازدید بیشتری از شما خواهند کرد و به این ترتیب اعتبار وب سایت شما افزایش می یابد

نتیجه نهایی: مارک تجاری مثبت به وب سایت شما کمک می کند رتبه های بالاتری در Google کسب کند.

استفاده از نام تجاری خود به عنوان نام دامنه منطقی است اگر:

1- نام تجاری شما قبلاً تاسیس و شناخته شده است.

2- شما قبلاً تبلیغ برند و آگاهی از برند را شروع کرده اید.

این مطلب را بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر آینده سئو تاثیرگذار خواهد بود؟

3- نام تجاری شما نام خود شماست. (مانند YourName.com)

4- مارک شما بسیار منحصر به فرد است.

5- شما می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجو برای نام تجاری شما رتبه خوبی داشته باشد.

استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه

شما می توانید نام دامنه ای انتخاب کنید که حاوی کلمات کلیدی در مورد تجارت ، محصولات یا خدمات شما و غیره باشد. به عنوان مثال ، بگویید شما یک عکاس متخصص در عکاسی از حیوانات خانگی هستید. شما ممکن است با یک نام دامنه مانند PetPhotography.com نتایج بهتری در جستجو داشته باشید.

اما به خاطر داشته باشید که Google به اندازه دامنه های برند به دامنه های کلمات کلیدی اهمیت نمی دهد و استفاده از دامنه های شامل کلمات کلیدی، نقاط ضعف و قدرت خود را دارد.

گزینه های انتخاب نام دامنه مناسب سئو برای کسب و کار شما

بگذارید تصویرکنیم شما یک مغازه تعمیرات لپ تاپ در تهران با نام پدیده دارید. شما می خواهید یک وب سایت راه اندازی کنید و به دنبال یک نام دامنه هستید که به شما کمک کند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و تجارت خود را بازاریابی کنید.

در اینجا برخی از گزینه های نام دامنه احتمالی وجود دارد:

1. دامنه های مارک تجاری

مثالی از دامنه مارک دار Padideh.com است.

مزایای سئو : نام دامنه به تنهایی جزئیات خاصی در مورد شرکت شما یا محصولات / خدماتی که ارائه می دهید نشان نمی دهد. این وب سایت می تواند در مورد هر چیزی باشد ، به شما یک صفحه خالی می دهد تا نام تجاری خود را بسازید و تعریف نام دامنه و وب سایت را برای موتورهای جستجو تعیین کنید.

معایب : بیشتر تلاش های شما باید معطوف ساختن و تبلیغ برند شما باشد. شما باید راه های خلاقانه ای برای ایجاد ارتباط بین نام تجاری و خدمات شما در اختیار افراد قرار دهید تا هر وقت مردم از “Padideh” می شنوند بلافاصله به “تعمیرات لپ تاپ” فکر کنند.

2. دامنه های محلی

به عنوان مثال دامنه محلی PadidehTehran.ir است.

مزایای سئو : این نوع نام دامنه می تواند به شما کمک کند مشتریان تهران را به طور خاص هدف قرار دهید. در حالی که محتوای وب سایت شما هنوز هم مجبور به توصیف محصولات و خدماتی است که می فروشید ، نام دامنه شما با اجازه دادن به مشتریان و موتورهای جستجو می فهمد که شما در تهران مستقر هستید.

معایب : اگر می خواهید تجارت خود را گسترش دهید یا می خواهید ترافیک جستجو در خارج از منطقه جغرافیایی خود را هدف قرار دهید ، این کار نه تنها از نظر موتور جستجو ، بلکه از نظر برند نیز کمی دشوارتر خواهد بود.

3. دامنه های خدمات

نمونه ای از دامنه خدمات ، PadidehLaptopService.com است.

مزایای سئو : این نوع نام دامنه به شما کمک می کند محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنید. با برجسته کردن سرویس در نام دامنه ، افراد می توانند به راحتی بگویند وب سایت شما در چه زمینه ای قرار دارد و نوع خدمتی که می توانند از شما انتظار داشته باشند چیست. همچنین محدوده های جغرافیایی یک دامنه محلی را می گیرد – تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مکان های خدمات خود را در محتوای وب سایت تعریف کنید.

معایب : اگر تصمیم دارید در کنار تعمیرات لپ تاپ ، تعمیر گوشی موبایل یا سایر خدمات را ارائه دهید ، رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی دیگر برای شما آسان نخواهد بود.

4. دامنه های محلی همراه با خدمات

نمونه ای از دامنه خدمات محلی TehranLaptopService.ir است.

مزایای سئو : این نوع نام دامنه به موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا دقیقتر محل کار و موقعیت شما و همچنین موضوع کسب و کار شما را مشخص کنند.

معایب : با این کار موقعیت مکانی یا تعریف شغلی خود را محدود میکنید و امکان توسعه کسب و کار فراتر از این محدوده سخت تر میشود.

آیا ثبت دامنه برای مدت طولانی تر بر روی سئو آن تاثیر گذار است؟

اگرچه ممکن است تصور کنید که ثبت نام دامنه برای چندین سال آینده و به مدت طولانی نشانه محکمی از اهداف و عزم راسخ شما برای استفاده از دامنه و وب سایت است ، اما در واقع از نظر سئو مهم نیست.

گوگل هرگز تأیید نکرده است که از مدت زمان ثبت دامنه به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کند.

این مطلب را بخوانید
7 روش استفاده از رتبه بندی الکسا برای رشد سایت و تجارت آنلاین

پسوند دامنه چه تاثیری بر روی سئو آن دارد؟

پسوند دامنه شما به طور کلی تاثیری در رتبه بندی نتایج جستجو شما ندارد. تنها استثنا دامنه های مربوط به کشور ها مانند ir است. این مورد به طور قابل توجهی بر رتبه بندی وب سایت شما در سطح جستجوی جغرافیایی تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال ، اگر پسوند دامنه uk داشته باشید و کاربران شما در جستجوی وب سایت شما از یک شهر انگلیس باشند ، وب سایت شما جایگاه بالاتری خواهد داشت. همینطور مثال ir و جستجو از داخل ایران.

اما در حالی که پسوندهای دامنه اهمیت چندانی ندارند ولی تأثیری روانی دارند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. کاربران بیشتر با نام دامنه های net ، com و org آشنا هستند. این پسوند های دامنه اعتماد و اعتبار بیشتری نسبت به سایر پسوندها دارند.

پسوندهایی مانند biz و info متأسفانه اغلب توسط اسپمرها مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارت بهتر ، انتخاب پسوند دامنه اشتباه می تواند شما را با وب سایت های با رتبه پایین مرتبط کند و مردم در مورد کلیک کردن روی پیوند شما شک بیشتری خواهند داشت و این می تواند بر سئو سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

ملاحظات و نکات دیگر

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، گوگل از آنچه کاربرانش دوست دارند خوشش می آید. بنابراین ، هنگام تصمیم گیری در مورد نام دامنه ، اولین اولویت شما باید مشتریان شما باشند.

نام دامنه ای که انتخاب می کنید:

  1. نباید به نظر برسد که به یک وب سایت اسپم و قلابی تعلق دارد.
  2. باید قابل شناسایی ، به یاد ماندنی و آسان برای خواندن باشد.
  3. باید مرتبط باشد و معتبر به نظر برسد.
  4. باید به مارک تجاری شما کمک کند و به مشتریان نشان بدهید که چه هستید.

دامنه باید قابل تشخیص ، به یاد ماندنی و آسان برای خواندن باشد

1. از غلط املایی در نام دامنه پرهیز کنید

در انتخاب دامنه از غلط املایی به عمد خودداری کنید. ممکن است استفاده از یک کلمه غلط املایی به عنوان نام تجاری خود خلاقانه به نظر برسد. اما به خاطر داشته باشید که همه مشتریان از خلاقیت شما قدردانی نخواهند کرد.

2. در نام دامنه خود از اعداد و خط فاصله استفاده نکنید

آخرین چیزی که شما در سئو نام دامنه می خواهید این است که مشتریان خود را گیج کنید. استفاده از اعداد و خط فاصله در نام دامنه شما نیز همین است.

وقتی شخصی دامنه شما را می شنود ، ممکن است نداند شماره را به حروف بنویسد یا عدد و یا در کجا از خط فاصله استفاده کند و همچنین بسیاری از کاربران دامنه را بدون خط فاصله تایپ می کنند و در نهایت به یک وب سایت دیگر منتقل می شوند. بهترین کار این است که از استفاده از اعداد و خط فاصله در نام دامنه خودداری کنید.

3. از حروف مخفف و خلاصه شده برای نام دامنه استفاده نکنید

به عنوان مثال ، اگر نام تجاری شما Padideh Laptop Service است ،هیچ وقت برای بخاطر سپردن آسان تر PadidehLaptopService.com آن را به PLS.com خلاصه نکنید.

اگر نام تجاری شما مخفف است ، میتوانید از آن در نام دامنه خود استفاده کنید. با این حال ، اگر اینگونه نیست ، از استفاده از مخفف خودداری کنید.

نتیجه گیری

انتخاب نام دامنه مناسب برای سئو سایت بسیار آسانتر از آن است که فکر می کنید ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را ساده نگه دارید و به برندسازی بپردازید.

بخاطر داشته باشید که فقط برای رتبه بندی در موتورهای جستجو نمی توانید به نام دامنه خود وابسته باشید، نام دامنه فقط یک عامل کوچک برای یک وب سایت خوب از نظر SEO است.

سرانجام ، وقتی فکر می کنید نام دامنه مناسب وب سایت خود را پیدا کرده اید ، از خود بپرسید که آیا روی نام دامنه کلیک می کنید یا خیر. همانطور که احتمالاً بر روی bia-too-pooldar-sho.ir کلیک نمی کنید.

سئوال یا نظر خود را ارسال نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

small_c_popup.png
تهران وب سئو - خدمات طراحی و سئو سایت

جهت سفارش طراحی یا سئو سایت فرم زیر را تکمیل نمایید.

همچنین میتوانید با شماره های 09124459909 و 09122847548 با ما تماس بگیرید.